Hei,
Har spurt litt tidligere, men har ikke blitt noe klokere ennå på hvor vannet kommer inn i bilen.
Står jeg med snuten nedover, samler det seg mye vann rett over hodet, på hylla over førersetet.
Står bakenden lavere enn fronten, blir det vått i bagasjerommet. Jeg kan da se at det er vannperler på innsiden av bakluka.
Ved vasking i maskin ser jeg at det kommer noe vann inn ved det høytsittende bremselyset, men det kan vel ikke komme derfra og opp til "hylla" foran?
Nå er alle råd gode, vinteren nærmer seg, og set er greit å finne ut av dette nå.
Finnes det evnt noen firma som er gode på dette?
Bilen er forresten en 03 Multivan med Westfalia tak.
Espen
Vann i bilen, Multivan
-
Flyveren
- -

- Car: T4 Multivan 03
- Phone: nienåtte08290
Re: Vann i bilen, Multivan
Dette må jo komme inn via Westfalia taket.
Er selv veldig bevisst på å ikke spyle på eller ved pakningen og åpner/lufter alltid etter vask.
Foreslår at du får bilen tørr etter vask og da åpner taket.
Kommer det vann ut?
Smør pakning og sørg for at den sitter på plass.
Spesielt i området rett over fordørene da man lett kan "dra" i pakningen når man stapper inn teltduk etter bruk.
Er selv veldig bevisst på å ikke spyle på eller ved pakningen og åpner/lufter alltid etter vask.
Foreslår at du får bilen tørr etter vask og da åpner taket.
Kommer det vann ut?
Smør pakning og sørg for at den sitter på plass.
Spesielt i området rett over fordørene da man lett kan "dra" i pakningen når man stapper inn teltduk etter bruk.
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Har du gummileppemontert mellom toppen av frontruta og glassfibertaket ? Den er ment å skulle ta unna fukt under kjøring som ellers ville gått inn til duk i taket.
-
Benkø
- -

- Car: Vw Multivan 2003
Leppa i forkant er på plass.
Det virker nesten som det kommer inn mere vann når bilen står parkert, enn når den står stille
Det virker nesten som det kommer inn mere vann når bilen står parkert, enn når den står stille
-
Flyveren
- -

- Car: T4 Multivan 03
- Phone: nienåtte08290
Og forskjellen er?Benkø wrote: Det virker nesten som det kommer inn mer vann når bilen står parkert, enn når den står stille
Har samme problem! Vatn renn inn når bilen står parkert. Det legg seg i renna på sidene og framme oppe på taket. Det renn og ned i sidestolpane, slik at beltene blir blaute. Tenkte det var pakningen rundt taket eller boltane i taket. Har tetta begge deler med silikon. Det hjalp ikkje.
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Utbedret dette i sommer på min, regner med at dere har samme problemet som jeg hadde. Når bilene ble ombygd og hevetaket ble montert er fire plast biter limt/skrudd fast for å lage en gjevn flate for rammen og pakningen rundt heve taket.
Disse fire plast biten sprekker i limet og vannet renner inn....
Jeg brukte en tube rutettett fra 3M og en tube sort Tec7.
For å fjerne plast bitene ble først rammen som duken til hevetaket er festet til bilen skrudd løs, skikkelig plukk men med en 1/4" skrallen for bits og god tolmodighet så fikk jeg ut alle skruene. Da dette ble gjort på en varm sommers dag så slapp ramma fra bilen og der hang lim igjen på ramme og tak, siden denne limen var klisset lot jeg den være. Plasten bak var limt og skrudd med en karroseri skrue ovenfra (forseglet med sort lim/fugemasse) når disse var tatt ut og gammel lim fjernet ble alt vasket med tynner og fylt med rutetett siste biten ble fylt med tec 7 for å få en "hard" overflate.
Fremme er plast bitene limt og skrudd underifra, her måtte panel i taket fremme løses for å få ut skruen. Samme prosedyre skjære løs plast fjerne gammel lim fylle opp med rutetett, og Tec7 i overflaten for å få en hard overflate. Tec7'en lot jeg tørke i ca 12 timer før ramma ble skrudd fast ble det lagt på en ny stripe med rutetett utenpå den orginale limen. Ramme ble skrudd nedtil og overflødig Rutetett ble vasket vekk med pussegarn med Whitesprit, Rutetett som kom på innsiden av plast biten ble dekket med plast folie for at madrass etc ikke skulle bli tilgriset samt at vasking inne oppe i teltet så jeg ikke som nødvendig.
I tiden etter har jeg ikke merket vann inne i bilen, og setebelter er tørre. Begynte på jobben fredag ettermiddag og var ferdig søndag kveld.
Disse fire plast biten sprekker i limet og vannet renner inn....
Jeg brukte en tube rutettett fra 3M og en tube sort Tec7.
For å fjerne plast bitene ble først rammen som duken til hevetaket er festet til bilen skrudd løs, skikkelig plukk men med en 1/4" skrallen for bits og god tolmodighet så fikk jeg ut alle skruene. Da dette ble gjort på en varm sommers dag så slapp ramma fra bilen og der hang lim igjen på ramme og tak, siden denne limen var klisset lot jeg den være. Plasten bak var limt og skrudd med en karroseri skrue ovenfra (forseglet med sort lim/fugemasse) når disse var tatt ut og gammel lim fjernet ble alt vasket med tynner og fylt med rutetett siste biten ble fylt med tec 7 for å få en "hard" overflate.
Fremme er plast bitene limt og skrudd underifra, her måtte panel i taket fremme løses for å få ut skruen. Samme prosedyre skjære løs plast fjerne gammel lim fylle opp med rutetett, og Tec7 i overflaten for å få en hard overflate. Tec7'en lot jeg tørke i ca 12 timer før ramma ble skrudd fast ble det lagt på en ny stripe med rutetett utenpå den orginale limen. Ramme ble skrudd nedtil og overflødig Rutetett ble vasket vekk med pussegarn med Whitesprit, Rutetett som kom på innsiden av plast biten ble dekket med plast folie for at madrass etc ikke skulle bli tilgriset samt at vasking inne oppe i teltet så jeg ikke som nødvendig.
I tiden etter har jeg ikke merket vann inne i bilen, og setebelter er tørre. Begynte på jobben fredag ettermiddag og var ferdig søndag kveld.
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102