Har planer om å bygge om min syncro till campingbil. Har tenkt å ta bort skillevegg, sette in en sofa og få den omregistrert til personbil så fler kan bli me på tur.
Er de noen som har gjort noe lignende så kom gjerne me tips og råd

Nå har jo reglene som du nevner blitt endret for et par år siden, og alle hjemmelagede løsninger er blitt vanskeligere å få godkjente. Ikke umulige, men vanskeligere. Det eneste helt sikre er originale e-merkede belter i de originale festene. Alt annet anbefaler jeg å diskutere med trafikkstasjonen før du begynner å bygge. For det første så foretrekker de å få være med på prosessen, blant annet for å komme med anbefalinger, og for det andre slipper man dobbeltarbeid når det man trodde var bra nok, likevel ikke er det.Tur-Bo wrote:jeg bygget egne fester for en kombibenk bak ved motorkassa, la inn et 30 cm kraftig flattjern opp under der hvor bakruta normalt er ( halvpanel), flattjernet hadde påsveist mutter på baksida og ble punktet fast i karosseriplata på baksida, tok bilder som ble vist biltilsynet, og det var ok. dette var før kravet om e-merket seler ved omklassing.

Nei desverre, bilen er solgt og bildene bortesyncro90 wrote:Takk for svar!
Har tenkt å installere http://www.serial-kombi.com/en-GB/trans ... me-n314051 å virker som FMVSS 209 er greit ifølge de jeg lest på vegvesen.no
Jeg tar kontakt me trafikkstasjon og ser vad di svarer.
Tur-Bo, har du muligens bildene av dine fester?