Angeleyes diodepærer

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
tlauri
-
-
Car: T4 TDI 2001 lang (solgt) Sharan TDI 4motion 2002

Angeleyes diodepærer

Post by tlauri »

Noen som vet hvor man får tak i diodepærer som er holdbare til angeleyes lyktene?
Det er jo 10stk parklyspærer pr lykt og de er et helvete og bytte siden man som regel må ta ut hele lykta. HAr prøvd flere leverandører men det er ingen pærer som holder annet en standard glødepærer.
Pærene er 1,2w T5 pærer
Tom
Bodø City
Image
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: Angeleyes diodepærer

Post by Rudeboy »

Fem LEDs pr sirkel i hver lampe gir 10stk LED.

Hva med å finne en elektrosjappe som tar inn sånt noe, og bytte sjøl ? Da kan du jo til og med velge farge sjøl :wink:

Sånt småtteri er det eneste jeg savner fra Arngrens elektrokatalog, men han tomsingen var ikke mye verdt - utvalget han skrøyt på seg var derimot noe å bite seg merke i.

Jf Martins sider så er ringen med de fem LEDs utskiftbar, så da vil jeg vel tro du kan haie tak i en slik ring (ny og ubrukt) for montering når de opprinnelige LEDs slutter virke.
Eventuellt bytte LEDs til noen du stoler mer på før montasje, da veit du at kvaliteten er bedre enn de som kom i lampene dine fra børjan av.
maelkedrengen

Post by maelkedrengen »

jeg har købt hos hellanor i narvik og de har holdt i ca.2 år.
har stadig lys i alle :D
dansken,vr6 98 med mange små feil...
men finder ikke andre biler som caravelle

2010 caddy maxi life 4-motion
1998 caravelle vr6 manuel gear
tlauri
-
-
Car: T4 TDI 2001 lang (solgt) Sharan TDI 4motion 2002

Post by tlauri »

Regner med at det blir flere pærebytter så jeg kjøpte billige dioder på ebay nettopp, 14kr for 10.stk :shock:
Regner med at kvaliteten ikke er all verden, men for en pris... kjøpte 30 stk jeg :D

Når pærene er brukt opp så er det vel bare å få et elektro verksted til og lage meg en remse med skikkelige dioder som holder, hvis det ikke blir devil eyes lamper da...
Tom
Bodø City
Image
Welle
Car: Transporter T5 2011

Post by Welle »

Noen som har gode råd om hvordan skifte parklyspære i angeleyes ? Mine hender er alt for store. Vurderer barnearbeid.
therkildsen
-
-
Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
Phone: 932 fem tre 574

Post by therkildsen »

Welle wrote:Noen som har gode råd om hvordan skifte parklyspære i angeleyes ? Mine hender er alt for store. Vurderer barnearbeid.
Når jeg har byttet på min har jeg brukt ei nebtang og tålmodighet :-)
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det :D
StaaleB
-
-

Post by StaaleB »

Jeg skal bytte parklyspærer i mine angeleyes, kjøpt hos Koolart, og vil sjekke at jeg har forstått riktig før jeg demonterer fronten og lyktene. Det er altså ikke mulig å gjøre dette fra baksiden eller fra framsiden med lyktene på bilen?
Når man har demontert lyktene, tar man av glasset og ut med ringene forfra før man kan skifte pærene?
Mulig dette forklarer seg selv når man setter i gang, men det er greit å vite omfanget ettersom det setter bilen ut av spill mens det pågår.
Jeg har nebbtang og tålmodighet. :D
Ståle Bekkelien
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Det er de som har klart å bytte disse i lampene montert i bilen. Men går hardt ut over skinnet på fingrene.
Du bytter gjennom de runde deksler bak på lampene
5 pærer i hver reflektor
Post Reply