er det noen som har erfaring med dette?? jeg har nå montert xenon og bilen har kjørelys... og kjørelys har jo som vi vet lavere spenning enn om vi slår om lysbryteren... hvordan vil xenon tåle dette eller er det best at jeg tar ut kjørelysreleèt??? evt hvilket relè er det...???
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
vanlig kjørelys som går på tenning har lavere spenning enn om du slår på lysene med bryteren... men det sto i anvisningen at lysa skal slås på etter at bilen er startet.. dvs at jeg må ta ut kjørelysreleet.. noen ide om hvilket det er???
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Kjørelyset er koblet via noen motstander for å redusere spenningen. fjerner du disse er nok alt ok. Mener kjørelyset er et av releene som er montert ekstra over sikringsboksen. Tror ikke xenon tåler redusert spenning
Om du fjerner motstandene vil kjørelyset fungere som før, bare ikke med redusert spenning. Kanskje noen vet om det er disse som ligger bak venstre frontlykt?
Livar wrote:Om du fjerner motstandene vil kjørelyset fungere som før, bare ikke med redusert spenning. Kanskje noen vet om det er disse som ligger bak venstre frontlykt?
Det er til viften. De til lysene ligger vel inni lysbryteren.
Jeg har montert nye relè for hovedlysene, kjøpt på biltema. Det gjør b.l.a at jeg har likt lys uansett hvordan bryteren står...
biltema.no art. nr 42680 189 NOK
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.