ulike generatorreimer?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Rabben

ulike generatorreimer?

Post by Rabben »

Etter vraking av min forrige transporter og noen mnd i en Saab :oops:, ble savnet for stort og jeg måtte kjøpe meg ny transporter.

Har nok av småting og muligens noen større problem å ordne opp i, men det viktigste er å få orden på reimene i motorrommet. Motoren i min bil er en KY dieselmotor med hele 57 godt temte hester :) Her har forrige eier byttet generatoren og i den forbindelse monterte han 1 ny reim. Men jeg er ganske sikker på at det skal være 2 reimer der og ikke 1. En til vannpumpen og en fra vannpumpen til generatoren.

Det jeg lurer på i første omgang er om det er noen som vet om det er samme reimer til en KY motor som til en JX/CS motor? Eventuelt golf/passat/caddy osv reimer kan brukes?
--
Tor-Odd Rabben
roars
-
-

Re: ulike generatorreimer?

Post by roars »

Rabben wrote:Etter vraking av min forrige transporter og noen mnd i en Saab :oops:, ble savnet for stort og jeg måtte kjøpe meg ny transporter.

Har nok av småting og muligens noen større problem å ordne opp i, men det viktigste er å få orden på reimene i motorrommet. Motoren i min bil er en KY dieselmotor med hele 57 godt temte hester :) Her har forrige eier byttet generatoren og i den forbindelse monterte han 1 ny reim. Men jeg er ganske sikker på at det skal være 2 reimer der og ikke 1. En til vannpumpen og en fra vannpumpen til generatoren.

Det jeg lurer på i første omgang er om det er noen som vet om det er samme reimer til en KY motor som til en JX/CS motor? Eventuelt golf/passat/caddy osv reimer kan brukes?
Min JX har 1 rem som går over både vannpumpe og dynamo.
Er et skille på årsmodeller der, husker ikke helt.
MEN det forekommer begge deler.
Roar Sørnmo
Post Reply