Ladelampe lyser på 2,5 tdi
Ladelampe lyser på 2,5 tdi
Ladelampa på caravellen begynte å lyse i går. Satte den på lading når jeg kom hjem, og kjørte til verkstedet i dag. De målte da 14,4 v på batteriet mens bilen gikk. Jeg slo på fullt lys, varmeste og vifte, spenninga lå da mellom 14,13 og 14,3. Dvs at den lader. Mekanikerne sa at det kan være dynamoen som holder på å gå, men han var ikke helt sikker. Håper at noen her inne har noen tips på hva det kan være. Leste at en hadde oppdaget at to ledninger på dynamoen var uten beskyttelse, så skal sjekke det i morgen.
-
Titan
- -

- Car: 06 Caravelle lang kombi 4Motion AXD
Re: Ladelampe lyser på 2,5 tdi
Hadde et fast rituale hver gang jeg startet den gamle Caravellen (2,4d) ved at jeg måtte øke turtallet opp i 1000 rpm et øyeblikk for å få igang ladinga. Den bilen hadde visstok vært slik siden den var ny.
Mange dieselbiler må ruses litt opp før ladinga startes .
Det kan godt kablinga ved dynamo, eller bak i instrumenthuset.
For å følge med så selger (solgte før hvertfall) Biltema en spenningsmåler til å stappe i sigarettenneren, så kan du følge med på den i en uke og to:-)
Sendt fra min Lenovo P780
Det kan godt kablinga ved dynamo, eller bak i instrumenthuset.
For å følge med så selger (solgte før hvertfall) Biltema en spenningsmåler til å stappe i sigarettenneren, så kan du følge med på den i en uke og to:-)
Sendt fra min Lenovo P780
Har kommet en ulyd i dynamoen i tillegg, så ser ut som den må skiftes
takk for svar uansett.