Bugman: Non-Bug-Projects & Non-Projects
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Re: Bugman: Non-Bug-Projects & Non-Projects
En liten oppdatering....
Monterte sota blinklys, baklys og Carat-rammer på Westy'en til Bussfest i Telemark.....
Bytta også "soppene" til ventilasjonsdysene med rustfritt fra -tema...
Men Coachfangerne ble jeg ikke ferdige med....kommer vel på et tidspunkt.
Handlet samtidig nye baklys og blinkelys (både blanke og sota) til de andre bilene. Samt en nedre SA-grill -alt fra Martin....
Og takket være tips....så har jeg nå enda et sett med 4 stykk 7x15 alufelger, med ET35.... Ronal Penta.
Ellers burde man ryddet litt deler osv...
Monterte sota blinklys, baklys og Carat-rammer på Westy'en til Bussfest i Telemark.....
Bytta også "soppene" til ventilasjonsdysene med rustfritt fra -tema...
Men Coachfangerne ble jeg ikke ferdige med....kommer vel på et tidspunkt.
Handlet samtidig nye baklys og blinkelys (både blanke og sota) til de andre bilene. Samt en nedre SA-grill -alt fra Martin....
Og takket være tips....så har jeg nå enda et sett med 4 stykk 7x15 alufelger, med ET35.... Ronal Penta.
Ellers burde man ryddet litt deler osv...
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
-
Bugman
- -

En liten oppdatering er kanskje på sin plass.....
Ser at folk diskuterer lykter på bilene sine....
Så jeg vurderer blanke baklykter på i alle fall en bil -der jeg skal ha røde og Orange pærer montert!
Tenker at jeg lakkerer Caratrammene matt sorte, med 10 lag koksgrå candy oppå!
Ellers så er det ikke sikkert at jeg kommer til å bruke Rock'n'Roll-baksetet fra den Multivan'en som jeg fikk den bakre delen av dette interiøret fra!
Jeg vil jo egentlig ha en benk der stoffet er i den rette grå fargen, med fiskebein-mønster i den Blå-stjernebilen....Ja, så hadde det jo vært artig med et "Buddy-sete" til.... i den!
Skulle også hatt litt stål til h-bakskjerm på den TD Caravelle syncro'en.....sveist på plass...
Interiøret til den har jeg jo allerede. (Og, ja det skal monteres GL-seter rund baut i den - 2+2+3!)!!
Motor har man også, men den monterer jeg først når alle sveisedeler er bragt til gårds og montert!
Tenker gjøre som Caravelle nord -samt snakke med lokal forhandler!
Så får man se hva som skjer vedr. dekk og felger. Tenker hvite felger, med samme koksgrå candy som til Carat-rammene!
Og så er jo L90D en litt "kjedelig" farge....så hva tycks om koksgrå candy over på den hvite syncro-doka'n....
Har tenkt at hel-sorte dørkledninger, sort dash og grå GL-seter blir pent. Samme med grønne ruter og vippevinduer i fordørene! (Har noen slike liggende, ja ... Litt for mange, egentlig!)...
(Ja, jeg tror at det er et fint kjennetegn -koksgrå candy, altså!!
)....
Har jeg flere biler, da? Joda! Men tror at det blir i runde 3-7.....
Kan hende at man plukker alt av "Sukketøy" -om utgangspunktene viser seg for dårlige....Liker ikke rust så godt!
Ditlef fungerer, og det samme gjør Westy'n!
Får sjå angående dekk...!
Kanskje man skulle bygge noe lite pretensiøst av den Olivengrønne Doka'n?! Skoda'n sin AEF med en eksosmanifold og diverse fra en noe dårlig JX?!
40' Container???!!! Hvor er du??
Ser at folk diskuterer lykter på bilene sine....
Så jeg vurderer blanke baklykter på i alle fall en bil -der jeg skal ha røde og Orange pærer montert!
Tenker at jeg lakkerer Caratrammene matt sorte, med 10 lag koksgrå candy oppå!
Ellers så er det ikke sikkert at jeg kommer til å bruke Rock'n'Roll-baksetet fra den Multivan'en som jeg fikk den bakre delen av dette interiøret fra!
Jeg vil jo egentlig ha en benk der stoffet er i den rette grå fargen, med fiskebein-mønster i den Blå-stjernebilen....Ja, så hadde det jo vært artig med et "Buddy-sete" til.... i den!
Skulle også hatt litt stål til h-bakskjerm på den TD Caravelle syncro'en.....sveist på plass...
Interiøret til den har jeg jo allerede. (Og, ja det skal monteres GL-seter rund baut i den - 2+2+3!)!!
Motor har man også, men den monterer jeg først når alle sveisedeler er bragt til gårds og montert!
Tenker gjøre som Caravelle nord -samt snakke med lokal forhandler!
Så får man se hva som skjer vedr. dekk og felger. Tenker hvite felger, med samme koksgrå candy som til Carat-rammene!
Og så er jo L90D en litt "kjedelig" farge....så hva tycks om koksgrå candy over på den hvite syncro-doka'n....
Har tenkt at hel-sorte dørkledninger, sort dash og grå GL-seter blir pent. Samme med grønne ruter og vippevinduer i fordørene! (Har noen slike liggende, ja ... Litt for mange, egentlig!)...
(Ja, jeg tror at det er et fint kjennetegn -koksgrå candy, altså!!
Har jeg flere biler, da? Joda! Men tror at det blir i runde 3-7.....
Kan hende at man plukker alt av "Sukketøy" -om utgangspunktene viser seg for dårlige....Liker ikke rust så godt!
Ditlef fungerer, og det samme gjør Westy'n!
Får sjå angående dekk...!
Kanskje man skulle bygge noe lite pretensiøst av den Olivengrønne Doka'n?! Skoda'n sin AEF med en eksosmanifold og diverse fra en noe dårlig JX?!
40' Container???!!! Hvor er du??
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
Lenge siden det har skjedd noe her, Roar...
Snakket forresten med Verner (ja det er med enkel-V) her for en stund siden. Altså forrige eier av den blå Werner-Caravellen din. Han savner T3'en sin mer enn bare litt. Han prøvde en stund å overtale meg til å selge Coachen, men tror han innså at det ikke var så lett.
Snakket forresten med Verner (ja det er med enkel-V) her for en stund siden. Altså forrige eier av den blå Werner-Caravellen din. Han savner T3'en sin mer enn bare litt. Han prøvde en stund å overtale meg til å selge Coachen, men tror han innså at det ikke var så lett.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
Bugman
- -

Ja, Odd!OddN wrote:Lenge siden det har skjedd noe her, Roar...
Stemmer det! Her skjer det ekstremt lite med tanke på T3' er og bil generelt!
Men alt står som det har gjort. Ingenting av det som skal hugges ferdig, er blitt ferdig! Men tar det ikke så veldig tungt heller, da!
Ja, bilen til Verner - den står nu her! Men GL-stolene og lyktevaskerne ble jo plukket av for lenge siden... Og de skal nå monteres i en hvit Doka, en gang i fremtiden.
Trenger litt service, utbytting av bulkete plater (Les: Sveis) og lakk - så blir den Doka'n slik jeg vil ha den....
Nå var det jo slik at den bilen som Verner solgte - har en saftig bulk på venstre side. Så det er ikke helt umulig at motoren havner i den Coach'en jeg har....
Men kanskje jeg burde prioritere den Blå Multivan' i stedet for?!....Men der må det jo sveises...ikke så rent lite!!
Det er - for å oppsummere - slik at alt står i pausemodus!
(Kanskje jeg skulle funnet et nytt sted å laste opp bildene som ikke lengre vises?)....
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
Skjønner. Sånn er det vel for alle her, og med alle slags hobbyer egentlig, innsatsen går litt i bølger, og må tilpasses andre oppgaver og gjøremål.
Har hatt det sånn selv og, Nå for tiden er det MC-interessen som er litt laber, mest på grunn av at jeg neppe får kjørt noe selv i år. Og da blomstrer buss-entusiasmen. Vekselbruk, er det ikke det bøndene kaller det?
Og det med bildene er det vel flere her som skulle gjort en innsats på. Mange av mine gamle er også borte. Har begynt å bruke bildeopplastningsfunksjonen i Google plus. Har en grei app på telefonen som automatisk laster opp de bildene jeg tar dit. Dermed er det enkelt å legge inn bildene jeg tar i postene. Men de gamle bildene må jeg sette meg ned og legge ut på nytt.
Hva du eventuelt må/skal/burde/kunne prioritere av alt du har på tomta er det vel bare du som kan bestemme, jeg ville vel ha gått løs på 16 tommeren, hadde jeg fått valget, siden den er såpass sjelden. Men Bluestaren har jo også såpass samlerstatus at den fortjener litt oppmerksomhet, og er i tillegg en knakende anvendelig bil (Jeg liker jo Multivan, vet du
)
Har hatt det sånn selv og, Nå for tiden er det MC-interessen som er litt laber, mest på grunn av at jeg neppe får kjørt noe selv i år. Og da blomstrer buss-entusiasmen. Vekselbruk, er det ikke det bøndene kaller det?
Og det med bildene er det vel flere her som skulle gjort en innsats på. Mange av mine gamle er også borte. Har begynt å bruke bildeopplastningsfunksjonen i Google plus. Har en grei app på telefonen som automatisk laster opp de bildene jeg tar dit. Dermed er det enkelt å legge inn bildene jeg tar i postene. Men de gamle bildene må jeg sette meg ned og legge ut på nytt.
Hva du eventuelt må/skal/burde/kunne prioritere av alt du har på tomta er det vel bare du som kan bestemme, jeg ville vel ha gått løs på 16 tommeren, hadde jeg fått valget, siden den er såpass sjelden. Men Bluestaren har jo også såpass samlerstatus at den fortjener litt oppmerksomhet, og er i tillegg en knakende anvendelig bil (Jeg liker jo Multivan, vet du
-
Bugman
- -

Interessen er vel der - Odd!
Det går vel heller i diverse problemer av mer "teknisk" art (- ikke verktøy, da!!)
Og så har vi det økonomiske aspektet.... ting koster penger!
Både deler og forsikring, samt avgifter til staten!
Og så trenger jeg en Sika delebil....Og en delebil til Caravelle Coach, som er rustfri på de rette plassene.....
Og så trenger jeg ikke mindre enn et par GL-paneler til ... i alle fall to skyvedører (egentlig et panel til Multi-Blue StarVan).
Så må man heller ikke glemme at alle i dag liker å fremstå som veldig miljøbevisst....
Så det beste er vel at man nesten har null utslipp av noe som helst!?
Mikroplast og den problematikken=> Betyr at lettere dekk i utgangspunktet ... kan være en grei idé!
Det går vel heller i diverse problemer av mer "teknisk" art (- ikke verktøy, da!!)
Og så har vi det økonomiske aspektet.... ting koster penger!
Og så trenger jeg en Sika delebil....Og en delebil til Caravelle Coach, som er rustfri på de rette plassene.....
Og så trenger jeg ikke mindre enn et par GL-paneler til ... i alle fall to skyvedører (egentlig et panel til Multi-Blue StarVan).
Så må man heller ikke glemme at alle i dag liker å fremstå som veldig miljøbevisst....
Så det beste er vel at man nesten har null utslipp av noe som helst!?
Mikroplast og den problematikken=> Betyr at lettere dekk i utgangspunktet ... kan være en grei idé!
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
Er det 16 tommeren som trenger delebil? Må vel kunne finne en 2wd som kan ofres...Bugman wrote:Interessen er vel der - Odd!
Det går vel heller i diverse problemer av mer "teknisk" art (- ikke verktøy, da!!)![]()
Og så har vi det økonomiske aspektet.... ting koster penger!![]()
![]()
Så det beste er vel at man nesten har null utslipp av noe som helst!?![]()
![]()
Trenger også et par GL-paneler til skyvedør og midten på andre siden... Finnes ny hos Günzl men er litt dyr. Det er forresten forskjell på stoffinnleggene på panelene på GL og Bluestar. Ikke mye men du ser det med to ved siden av hverandre.
-
Bugman
- -

Ja, det er den Sika'n ja!OddN wrote: Er det 16 tommeren som trenger delebil? Må vel kunne finne en 2wd som kan ofres...
Trenger også et par GL-paneler til skyvedør og midten på andre siden... Finnes ny hos Günzl men er litt dyr. Det er forresten forskjell på stoffinnleggene på panelene på GL og Bluestar. Ikke mye men du ser det med to ved siden av hverandre.
Mange av de som er bra nok i karosseriet på de plassene jeg ser det trengs metall - er ofte i full kjørbar stand, med en motor som virker helt OK!
Noe som gir utslag i prisforlangende.
Og på de eksemplarene der motor etc. kanskje ikke er bra - så er det ofte problemer med det karosseri-messige også.!
Ja, jeg veit at det ikke er den samme stoff på panelene....Som skrevet...
Kanskje en god salmaker kan lage noe av det man har? Eller at man kanskje kan slippe unna med å bytte MDF-plata...
Så skulle man sånn helt ideelt sett hatt noe plast til instrumenthusene....hele hus, altså!
Kanskje man skulle se om det ikke finnes noe .... rundt omkring?! Et '91 Syncrobur, og en Sika med lite rust....
Hmmmm....
Men her står Pauseknappen på.... ennu en stund!
Men som sagt: Her må pengebruk prioriteres litt før alt som er moro....
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
-
Tistlo
- -

- Car: plenty
- Phone: 97419035
er den sooo rusta den 16" sikaen då? isofall kan eg befri deg frå alt arbeidet ved å komma opp å handla den av deg 
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
-
Bugman
- -

Nei, jeg har et par andre - En fra Bærum og en "Bergenser" som på sett og vis er verre her og der...Tistlo wrote:er den sooo rusta den 16" sikaen då? isofall kan eg befri deg frå alt arbeidet ved å komma opp å handla den av deg
Planet, venstre kanal og litt paneler rundt hjørnene på lukene er litt "kjeks" Samme rundt jekkfester.
Bakveggen, et fremre og et bakre hjørne, og taket har bulker....
Men .... du kan sikkert få låne den, om du fikser de her tingene? Tak og hjørner - kan skjæres av en sika syncro her....
Og så kan jeg jo dekke kostnaden til litt Offshoremaling - der det trengs.
Så kjører du rundt i den en stund, slik at det kan tas bilder....
Ka du si till det??
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
-
Tistlo
- -

- Car: plenty
- Phone: 97419035
høyrest ut som den kvite eg har fått på vegen no er minst lika dårlig. alt kan fiksast med plater,hammar og enkle verktøy. har du plateknekka kan du laga da mesta på desse bilane
treng ikkje ofra "delebilar" til sånt - SPESIELT ikkje ein an sika syncro!!!
men sånn ellers so skal eg nok ikkje ta frå deg arbeidet med mindre du insisterar, denne bilen er sopass hønsetenner at den fortjener ein bra restaurering for verdien vil jo berre øka frammover!
men sånn ellers so skal eg nok ikkje ta frå deg arbeidet med mindre du insisterar, denne bilen er sopass hønsetenner at den fortjener ein bra restaurering for verdien vil jo berre øka frammover!
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
-
Bugman
- -

En liten oppdatering .... er vel på sin plass!
Skjer lite -men jeg har en liten plan om å endelig få satt dynamoen inn i den røde syncro'en (Ditlef-bilen).
Ellers så ser jeg at jeg har for mange biler, men det er i hovedsak delebilene!!
Så etter en god tenkepause.... Så har jeg tenkt følgende (prioritetsliste):
1.) Den røde halvpanel-syncro'en "Ditlef" .... den er jo såpass artig, at den skal beholdes!
2.) Den hvite "SES"-doka'n med 4wd..... Jeg liker syncro-doka meget godt, da de alltid ser tøffe ut!
3.) Den "ubrukelige" Syncro-sika'n med litt større hjul...Vel, det dukker nok opp en 2wd delesika?
4.) Der "Taubengrau" Caravelle GL syncro - Den er morsom, og planlegges ikke solgt!
5.) Die "Bluestar"-teile, mit der Multivan..... -Om ikke annet, coole deler!
6.) Den "derre" Syncro-Caravelle TD'n fra 1991, - Veel noen steder bør vel "alle" delene monteres?!
7.) Og så har jeg jo en sånn 1987 Westfalia-Joker ... Den kan jeg ligge i, samt den er veteran i 2017...
Og så har man nå litt til.....
Må jeg, så plukker jeg det jeg trenger for å få ting som jeg vil ha det!!
Skjer lite -men jeg har en liten plan om å endelig få satt dynamoen inn i den røde syncro'en (Ditlef-bilen).
Ellers så ser jeg at jeg har for mange biler, men det er i hovedsak delebilene!!
Så etter en god tenkepause.... Så har jeg tenkt følgende (prioritetsliste):
1.) Den røde halvpanel-syncro'en "Ditlef" .... den er jo såpass artig, at den skal beholdes!
2.) Den hvite "SES"-doka'n med 4wd..... Jeg liker syncro-doka meget godt, da de alltid ser tøffe ut!
3.) Den "ubrukelige" Syncro-sika'n med litt større hjul...Vel, det dukker nok opp en 2wd delesika?
4.) Der "Taubengrau" Caravelle GL syncro - Den er morsom, og planlegges ikke solgt!
5.) Die "Bluestar"-teile, mit der Multivan..... -Om ikke annet, coole deler!
6.) Den "derre" Syncro-Caravelle TD'n fra 1991, - Veel noen steder bør vel "alle" delene monteres?!
7.) Og så har jeg jo en sånn 1987 Westfalia-Joker ... Den kan jeg ligge i, samt den er veteran i 2017...
Og så har man nå litt til.....
Må jeg, så plukker jeg det jeg trenger for å få ting som jeg vil ha det!!
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
Ja, du har jo noen prosjekter...
Mye spesielt, men det blir bra etter hvert som de er ferdige
Mye spesielt, men det blir bra etter hvert som de er ferdige
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Da syns jeg du skal skrape sammen det som mangler på GLen, og selge den tilbake til meg, siden ikke er så høyt prioritert.
Så kan jeg begynne å pusse opp den! 
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
Bugman
- -

Jeg har jo mye av det som mangler den -RZR-Jånni!RZR-Jånni wrote:Da syns jeg du skal skrape sammen det som mangler på GLen, og selge den tilbake til meg, siden ikke er så høyt prioritert.Så kan jeg begynne å pusse opp den!
Har bare ikke skjært ut kanalen og sidepanelet fra den Coach'en som skal få donere delene!
Kunne jo "lakkert" den selv....
Og så er det jo ikke helt umulig at jeg blir å benytte deler fra den "Werner-bilen" (tidl. eid av Verner..) på denne.
Som day-camper - er jo denne GL'n ganske så lik den Blå Multivan...Bare at førstnevnte er 4wd, da!
Og Westy'n er igjen lik Multi'en....bare en enda bedre turbil (und zu weiter)!
Alle disse har "problemer" med det samme, da - venstre side, fra B-stolpe til D-stolpe!
Men som OddN kanskje allerede har en aning om -så er det mulig at de ting som er gromme, konsolideres i et par-tre kjøretøyer....
Men skal kjøre litt med akkurat GL'n nå i sommer!
Sånn som det er i dag, så har jeg i 1989 4 av disse som veteraner!
Og jeg har jo heller ikke glemt noen av de jeg har kjøpt verken biler eller deler fra.....
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
-
Bugman
- -

Noen spør seg vel muligens - Gjør han "derre" Roar noe med de T3-bilene han har?
Svaret er - Joda!! Men ikke så veldig mye å skrive om....
Sånn foruten å kjøre ned til Båstad via Østerdalen, Eda og svensk E6, samt litt startproblemer på motorveien utenfor Varberg... på hjemtur....
Så fiksa jeg det faktisk slik at lysene virker som de skal på Westy'en - før PKK (som måtte til for å få ut skiltene igjen...
Så her måtte jeg stå natta før og være "pelement-maker" - da en eller annen hadde funnet det lurt å klippe av ledninga til langlys på hovedlyktas H4-pære!
Denne var så ført frem til de indre lysa.
Så er det jo slik at denne bilen opprinnelig hadde rundlykter.....
Så måtte jeg stramme et bakre hjullager - noe som medførte at jeg hadde med et komplett nav på Bussfest 2015.
De andre, da??
Joda, har stappet inn dynamoen på den Røde Syncro Halv-panelen, (med doble skyvedører), Ditlef-bilen....etter å ha somlet litt lenge med å skru sammen dynamoen.
16" Sika - Her er det bare at den har blitt etterspurt, som er verdt å nevne. Evt. delebil (sika 2wd) står ofte i en helt annen kant av landet....
Bluestar? Tjaaa.... Selv om jeg egentlig har dårlig tid -så kunne jeg jo montert nye glødeplugger og dieselfilter?!
.... på denne "Sparkel-kassa"!
GL-syncro'en?? Ikke stort annet enn at undertegnede godt kunne begynt å kappe ut relevante platedeler fra en Coach jeg har stående.....
Men det er det med tid og anledning....Samt at jeg selvfølgelig(?) har lagret en del T3- deler inni begge bilene!
Enn den hvite Doka-syncroen.....Samme! Må kappe deler først, samt lakkere litt "i affal"!
Nå kan jeg jo også nevne at jeg nok heller ikke kan at meg råd til å ha mer enn tre (p.t.), eller i realiteten 2,5 biler registrert samtidig(+ ei eldgammel veteranboble...).
Mitt all-in (-clusive) Caravelle T3 Syncro TD-prosjekt står i stampe, av samme årsaker.... Har ikke kappa deler....
Så her må det nok bygges et bygg som har god tilgjengelighet fra tre sider -i størrelse 20' container...
For å putte store tunge deler inni.
Har jeg nevn at jeg daglig kjører en Passe-lat, med dieselmotor.....vel den skal på PKK, og vi skriver allerede august.....
Sånn er nu den saken....
Svaret er - Joda!! Men ikke så veldig mye å skrive om....
Sånn foruten å kjøre ned til Båstad via Østerdalen, Eda og svensk E6, samt litt startproblemer på motorveien utenfor Varberg... på hjemtur....
Så fiksa jeg det faktisk slik at lysene virker som de skal på Westy'en - før PKK (som måtte til for å få ut skiltene igjen...
Så her måtte jeg stå natta før og være "pelement-maker" - da en eller annen hadde funnet det lurt å klippe av ledninga til langlys på hovedlyktas H4-pære!
Så er det jo slik at denne bilen opprinnelig hadde rundlykter.....
Så måtte jeg stramme et bakre hjullager - noe som medførte at jeg hadde med et komplett nav på Bussfest 2015.
De andre, da??
Joda, har stappet inn dynamoen på den Røde Syncro Halv-panelen, (med doble skyvedører), Ditlef-bilen....etter å ha somlet litt lenge med å skru sammen dynamoen.
16" Sika - Her er det bare at den har blitt etterspurt, som er verdt å nevne. Evt. delebil (sika 2wd) står ofte i en helt annen kant av landet....
Bluestar? Tjaaa.... Selv om jeg egentlig har dårlig tid -så kunne jeg jo montert nye glødeplugger og dieselfilter?!
.... på denne "Sparkel-kassa"!
GL-syncro'en?? Ikke stort annet enn at undertegnede godt kunne begynt å kappe ut relevante platedeler fra en Coach jeg har stående.....
Men det er det med tid og anledning....Samt at jeg selvfølgelig(?) har lagret en del T3- deler inni begge bilene!
Enn den hvite Doka-syncroen.....Samme! Må kappe deler først, samt lakkere litt "i affal"!
Nå kan jeg jo også nevne at jeg nok heller ikke kan at meg råd til å ha mer enn tre (p.t.), eller i realiteten 2,5 biler registrert samtidig(+ ei eldgammel veteranboble...).
Mitt all-in (-clusive) Caravelle T3 Syncro TD-prosjekt står i stampe, av samme årsaker.... Har ikke kappa deler....
Så her må det nok bygges et bygg som har god tilgjengelighet fra tre sider -i størrelse 20' container...
For å putte store tunge deler inni.
Har jeg nevn at jeg daglig kjører en Passe-lat, med dieselmotor.....vel den skal på PKK, og vi skriver allerede august.....
Sånn er nu den saken....
-
Bugman
- -

Her planlegges det å gjøre i alle fall tre ting!!
- for det første, så har jeg en plan om å finne ut hvorfor det renner bensin ifra Westfalia'n, når man fyller peise fullt og fikse dette!
- Så skal jeg samtidig forsøke å fikse & smøre giroverføringa!
- Dernest skal jeg lage en mer permanent løsning for lysa på den.
Skal også skru ned mellomakselen på den røde Halvpanel-syncro'en "Ditlef".... For å dermed lettere kunne fikse diverse annet etterpå!
Så hadde jeg tenkt å se om jeg får fingra med meg i det å bytte glødeplugger på den Blå, samt bytte dieselfilter -slik at man kan kjøre den!
Hadde også vært artig å få sett hvordan den egentlig er sånn ellers i karosseri?!
Og sånn om noen lurte....
Joda.... GL'n er en ekte GL -fra Tyskland!
Ja, .... Selv om det er skyvevindu og glassbakrute i min Westy -så er den ekte!
Yess! Selv om den ikke ser ut i måneskinn, så er den ene Sika-syncro'en min faktisk en av de originale med (bl.a) 16" hjul..
Og den Blå Multi'en er ikke bare en Blå bil -det er en Bluestar....
Så altså ikke noe som er satt sammen av deler.... Men det kan utmerket godt hende at man endrer sine prioriteringer - da alt dette er langtids-greier!
Men Syncro og Westy holder i alle fall spirit'en oppe!!
- for det første, så har jeg en plan om å finne ut hvorfor det renner bensin ifra Westfalia'n, når man fyller peise fullt og fikse dette!
Skal også skru ned mellomakselen på den røde Halvpanel-syncro'en "Ditlef".... For å dermed lettere kunne fikse diverse annet etterpå!
Så hadde jeg tenkt å se om jeg får fingra med meg i det å bytte glødeplugger på den Blå, samt bytte dieselfilter -slik at man kan kjøre den!
Hadde også vært artig å få sett hvordan den egentlig er sånn ellers i karosseri?!
Og sånn om noen lurte....
Yess! Selv om den ikke ser ut i måneskinn, så er den ene Sika-syncro'en min faktisk en av de originale med (bl.a) 16" hjul..
Så altså ikke noe som er satt sammen av deler.... Men det kan utmerket godt hende at man endrer sine prioriteringer - da alt dette er langtids-greier!
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
Fin samling med spesielle biler du har.Bugman wrote:Her planlegges det å gjøre i alle fall tre ting!!![]()
Og sånn om noen lurte....![]()
![]()
Det med bensinlekkasje hadde jeg på Coachen og, der var det de små lufteslangene fra overløpstankene som lakk.
Og dette med glassruter i Westfaliabiler, er jo sånn at termorutene var standard bare på Club Joker og Atlantic. Joker og California ble originalt levert med glassruter. Da var det vanlige 30/70 skyvevinduer både på høyre og venstre side, med myggnetting. Termoruter kunne selvsagt bestilles på disse modellene og, og de fikk da sånnt "vipp-ut" vindu på venstresiden som Club Joker og Atlantic har.
Og rosinen i pølsa er vel 16 tommerssikaen... Vel verd å holde original skulle jeg mene...
-
Bugman
- -

Ja, det er jo det som er -Odd!
På min '87 Westy er bakluka og skyvedøra byttet (sannsynligvis til noe fra en bil fra '88->).
Men jeg liker skyvevinduer og bakrute i glass, da jeg nok ikke kommer til å bruke bilen vinterstid.
Den 16-Zoll Sika'n, ja..... Ja, det er det der med den 2wd sika'n med bra tilstand på planet....
Så der har Viljar (m.fl., inkludert undertegnede) helt rett - biler skulle få stå inne. Og da kunne man fikse litt nå og da!
Angående tanken, så renner det godt over, og utover under bilen -når man fyller til klikket. Så det kan hende at det er noe med utluftinga!
På min '87 Westy er bakluka og skyvedøra byttet (sannsynligvis til noe fra en bil fra '88->).
Men jeg liker skyvevinduer og bakrute i glass, da jeg nok ikke kommer til å bruke bilen vinterstid.
Den 16-Zoll Sika'n, ja..... Ja, det er det der med den 2wd sika'n med bra tilstand på planet....
Så der har Viljar (m.fl., inkludert undertegnede) helt rett - biler skulle få stå inne. Og da kunne man fikse litt nå og da!
Angående tanken, så renner det godt over, og utover under bilen -når man fyller til klikket. Så det kan hende at det er noe med utluftinga!
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
Akkurat. Så resten av bilen har termovinduer... Da misforsto jeg litt.Bugman wrote:Ja, det er jo det som er -Odd!![]()