Har lest litt rundt på nette, og hørt med flere med litt peiling.. Men svar er så delte så prøver her og!:)
Er det mulig bytte 5girsdrevet på min 88hk til et fra 102hk? Uten mer modifikasjoner?
Er litt ugunstig turtall i 120kmt nå..
Bytte 5 girutveksling? T4 2001 88hk..
-
therkildsen
- -

- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
Re: Bytte 5 girutveksling? T4 2001 88hk..
Regner med det er samme jobb som er gjort her viewtopic.php?f=49&t=24839
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
Jobben er gjort her ja, men står det er byttet til likt/orginalt drev.. Ikke annet for å endre utveksling..
Svaret på spørsmålet ditt er nei. Du har en av kassene DUH, DUJ, EWA eller EWB som alle er 02B kasser.
102 hk leveres med 02G kasse som er sterkere.
02B kassen kan du enkelt bygge om til 6 trinn uten å ta kassen ut av bilen, har et nytt kit fra eurotuning liggende (kjøpt til et prosjekt som ikke ble realisert) om du er interessert.
I disse dager gjør eurotuning ombygging av en liten serie 02G kasser til 6 trinn.
102 hk leveres med 02G kasse som er sterkere.
02B kassen kan du enkelt bygge om til 6 trinn uten å ta kassen ut av bilen, har et nytt kit fra eurotuning liggende (kjøpt til et prosjekt som ikke ble realisert) om du er interessert.
I disse dager gjør eurotuning ombygging av en liten serie 02G kasser til 6 trinn.
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
-Disse her sier løsningen "er nær".
http://www.eurotuning.cz/images/image/e ... ek-en.html
Jeg så tyskerne på hhv Bulli-portal.de og T4forum.de gikk sammen og fikk laget sjettegir og deretter "masseprodusert" det for T4b for noen ganske få år tilbake, men det kan ikke være selvsamme Autotuning.cz fordi det er da tre år tilbake og linkens sajt sier de "skal" lage sjettegiret. Husker ikke hvor tyskerne fikk jobben gjort men det er snakk om at det da inkluderte TÜV (evt Dekra). Dersom minnet står meg bi, var det rett under 20 stykker som bestillte i lag den gangen.
Hadde vært moro å henta bilen etter service og mekanikerne kommenterer "du har seks gir"
http://www.eurotuning.cz/images/image/e ... ek-en.html
Jeg så tyskerne på hhv Bulli-portal.de og T4forum.de gikk sammen og fikk laget sjettegir og deretter "masseprodusert" det for T4b for noen ganske få år tilbake, men det kan ikke være selvsamme Autotuning.cz fordi det er da tre år tilbake og linkens sajt sier de "skal" lage sjettegiret. Husker ikke hvor tyskerne fikk jobben gjort men det er snakk om at det da inkluderte TÜV (evt Dekra). Dersom minnet står meg bi, var det rett under 20 stykker som bestillte i lag den gangen.
Hadde vært moro å henta bilen etter service og mekanikerne kommenterer "du har seks gir"