VW T5 1.9 TDi TÅKELYSET BAK FUNGERER IKKE
VW T5 1.9 TDi TÅKELYSET BAK FUNGERER IKKE
Har nye pærer og innsatsen bak er heilt fin. Har sjekka sikring og den var også OK. Er det noen som har ein ide om hva som er galt. Kan det vere selve bryteren som ikke fungerer
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: VW T5 1.9 TDi TÅKELYSET BAK FUNGERER IKKE
Har du hengerfeste og glemt å ta ut evt adapter så vil dette skje. Det bør forresten aldri stå fast i kontakta da det kan forstyrre bla ABS og få trøbbel med irr. Gjerne en kombinasjon
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Jeg hadde ikke adapter. Er det andre muligheter?
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Kan være mikrobryteren i hengerfestet likevel. Den har en tendens til å henge seg opp hos meg. Bruker litt elektrorens og beskyttelse mot fukt for å unngå det.
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Takk for tips. Mikrobryteren du nemner, sitter den i selve hengerfeste kontakten? Kan jeg evt. kjøpe en ny for å utelukke at det er kontakten som er problemet?
-
AndersH
- -

- Car: 2016 T6 Transporter 150hk framhjulsdrift
Fiksa akkurat dette på min bil.vidaro wrote:Takk for tips. Mikrobryteren du nemner, sitter den i selve hengerfeste kontakten? Kan jeg evt. kjøpe en ny for å utelukke at det er kontakten som er problemet?
Ja, mikrobryteren sitter på høyre side (kl 3) inne i kontakten. Jeg sprayet med rense/smøremiddel og pirket litt på den lille tappen på høyre side. Etter litt pirking løsnet den og kunne svinges fram og tilbake. Når den dyttes inn (framover) slokner tåkelyset og når den trekkes ut (bakover) funker lyset. Så da er det klart for etterkontroll. Fikk toerfeil på EU kontrollen på dette.
Anders
www.kvenna.net
www.kvenna.net
-
AndersH
- -

- Car: 2016 T6 Transporter 150hk framhjulsdrift
Fiksa akkurat dette på min bil.vidaro wrote:Takk for tips. Mikrobryteren du nemner, sitter den i selve hengerfeste kontakten? Kan jeg evt. kjøpe en ny for å utelukke at det er kontakten som er problemet?
Ja, mikrobryteren sitter på høyre side (kl 3) inne i kontakten. Jeg sprayet med rense/smøremiddel og pirket litt på den lille tappen på høyre side. Etter litt pirking løsnet den og kunne svinges fram og tilbake. Når den dyttes inn (framover) slokner tåkelyset og når den trekkes ut (bakover) funker lyset. Så da er det klart for etterkontroll. Fikk toerfeil på EU kontrollen på dette.
Anders
www.kvenna.net
www.kvenna.net
Re: PROBLEM LØYST!! VW T5 1.9 TDi TÅKELYSET BAK FUNGERER IK
Takk for tips. Sparte meg for arbeid. Hadde nok skifta kontakten og løyst problemet på den måten, men detta var gjort på eit blunk. Takkk skal dokke ha. Veldig kjekt med dette forumet
Mvh Vidar
Mvh Vidar