Får ikke opp panser!
Får ikke opp panser!
Håndtaket til panser satt fast i går og mannen skulle bare dra litt til endte med at den knakk. Vi har forsøkt å åpne med å dra i vaier men går ikke. Bruker tang og rå makt får da dratt den noen cm og hører det klikker i låsen. Men får ikke låst opp panser låsen, den sitter dønn.
Hvordan åpne panser fra utsiden?
Har akutt behov for spylevæske.
Hvordan åpne panser fra utsiden?
Har akutt behov for spylevæske.
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Re: KRISE!!!! Får ikke opp panser!
Forsøk å trykke litt ned på panser samtidig som du drar i wire for å avlaste låsen litt før du letter opp panseret.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
VW Crafter LWB -14
Vi har prøvd, men kan prøve igjen. Flere forslag hvis ikke det går?
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
.....og når du først har fått åpnet panseret så "mater" du på med CRC 5-56, CRC 3-36 (veldig bra middel), - wd 40 eller annet bra rense/smøre middel på låsemekanismen og andre bevegelige deler, og move det opp. Salt og annet dritt gjør at dette setter seg og går tregt 
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Takk for råd. Skal absolutt få smør opp og muligens bytte noen deler når vi til slutt får opp det f..... panseret.
Re: Får ikke opp panser!
Fungerte ikke å legge press på panser. Noen flere tips?
-
fredriksen
- -

- Car: Vw T4 caravelle, passat 3bg
Kommer du til bedre hvis du tar ut vw merket i grillen? Var en av bilene mine det hjalp på men husker ikke om det var caravella
Skal prøve etterpå. Nå er vi i det minste hjemme igjen etter en lang biltur hjem. Slitsom å stoppe hundre ganger for å sprute jif på ruta. Får vel sende den på verksted i morgen hvis vi ikke får det til.
Jeg har satt på ekstra vaier på min, for å være skikkelig etterpåklok. Utløseknappen er under ved siden av luftfilteret. La den parallellt med den gamle. Grei skuring.....
Får håpe noen her inne har gode råd for å ordnet dette slik ståda er no...
Får håpe noen her inne har gode råd for å ordnet dette slik ståda er no...
Torbo
Fikk det ikke til selv så var innom verkstede i dag, de fikk det så vidt til men gikk til slutt. Vaieren var ødelagt så må bytte den. Skal tilbake å få bytta i morgen tidlig og frem til da må jeg kjøre med panser "åpent" altså at den kun henger på det øverte hakket foran. de turte ikke lukke helt i tilfelle det ikke var mulig å få åpna flere ganger for da måtte de demontere og mye greier for å komme til.
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Håper du har lagt noe imellom. Det var det en som ikke gjorde og han fikk velment "hjelp" 
VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14
VW Crafter LWB -14
Lagt noe i mellom? Hvordan tenker du nå?
Mellom panser og lås/karm, slik at om noen tilfeldige forbipasserende som ønsker å vere greie å lukke panseret skikkelig for deg mislykkes...
Sent from my V5 using Tapatalk
Sent from my V5 using Tapatalk
Åja sånn og forstå. Forhåpentlig slipper jeg hjelpsomme forbipasserende, vil helst ikke ha folk luskende helt opp på trappa vår i natt
Bilen står parkert med fornten inn og rett foran inngangens partiet vårt. Men kan gå ut å legge ett håndkle eller noe annet lurt i mellom for å være på sikre siden. 
-
150-5
- Car: 2001 caravelle 102hk-2003 151hk multivan 7 seter.
- Phone: 97188849
På min bil så hadde Wieren "hoppet"av under panseret. (Tenkte hva F. gjør jeg nå) Før jeg
begynte å bryte i stykker noe som helst. Tok jeg å studerte panser mekanismen på en annen
vw t4. (delebil) Målte meg ut noen cm. Slo et hull (sett under panser i fra) tok et armerings jern
slipte vekk dei "ruglene" på det. Stappet det inn i hullet å inn på panser låsen et slag med hammer
der skvatt det opp å jeg kunne åpne det på normal måte. Det jernet får en plass mellom panser å grill
uten å skade noe annet. Kunn et "usynlig" hull under panser...
begynte å bryte i stykker noe som helst. Tok jeg å studerte panser mekanismen på en annen
vw t4. (delebil) Målte meg ut noen cm. Slo et hull (sett under panser i fra) tok et armerings jern
slipte vekk dei "ruglene" på det. Stappet det inn i hullet å inn på panser låsen et slag med hammer
der skvatt det opp å jeg kunne åpne det på normal måte. Det jernet får en plass mellom panser å grill
uten å skade noe annet. Kunn et "usynlig" hull under panser...