hei, jeg skulle til å montere ryggekamera på min caravelle T4 2001 (lang), men fy så vanskelig det var når jeg skulle til å strekke ledningsnettet.(like før jeg vurderte en trådløs løsning) jeg prøvde flere metoder, men løsningen for meg var å legge ledningene under gulvteppet.
finnes det noen der ute som har noen tips?
og en annen ting. sitter skruene til setene i gjennomgående skruer med mutter på undersiden? nå finnes det vel 100 forskjellige sete typer til denne bilen. men jeg har en 9-seter med seter skrudd fast i gulv.
strekke ledninger!
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: strekke ledninger!
Lettere å gå under bilen. 
Legg deg under bilen så ser du alle gjengefestene. Ikke alle er borret opp fra ovensiden. Det avhenger av seteløsning og biltype.
Legg deg under bilen så ser du alle gjengefestene. Ikke alle er borret opp fra ovensiden. Det avhenger av seteløsning og biltype.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Man kan jo legge ledningene i et trekkerør under bilen? Det må i så fall festes litt beskyttet, for eksempel samme trasé som bremserørene. Men nå har du vel fått det på plass.
Ståle Bekkelien
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
Mutterne på setefestene er festet i en plate,
som er igjen festet med POP-nagler på undersiden
Så de detter ikke av
Er vertfall slik hos meg
(9seter '01mod Caravelle)

som er igjen festet med POP-nagler på undersiden
Så de detter ikke av
Er vertfall slik hos meg

'01 VW Caravelle TDI LWB
'91 VW Golf mk2 TDK
X '90 VW Passat GT G60 syncro
X '91 VW Passat GT syncro
'91 VW Golf mk2 TDK
X '90 VW Passat GT G60 syncro
X '91 VW Passat GT syncro
jeg takker for svar
jeg fant en løsning med å ta et trekkerør å "tvinge" det under teppet med å skru av listen i bagasjerommet og tre røret frem til knekken i gulvet mellom førersetet og de setene bak. der skar jeg et lite hull i teppet for å få frem ledningen og dra ut røret derifra. samme prosedyre gjorde jeg videre fremover. etter mye banning og knoting så fikk jeg frem ledningene. men fryktelig trangt uten å få ut setene.