hei,
forgasserren på luftmotoren er ikke helt i orden, fikk en fra borsh service til å finne ut av den og han sa at stoppventil på venstre forgasser: Den sitter helt innerst med ledning på,det er der hvor du justerer
Tomgang, er ikke i orden. ellers så er disse forgasserne ikke helt til å justere optimalt.
bilen har gått litt over 100,000 km. han anbefalte å bygge inn nye forgasserre.
det jeg lurer på er om det er nødvendig? jeg vil ha en forgasser som ikke må fikles på hele tiden. er ikke så opptatt av å ha med hver eneste hest man kan få ut av motoren, så det er enten å bytte ut denne stopventil og prøve å justere på nytt, eller er det IDF forgasserre (fra unnebergbil) man skulle ha gått for, hvis man skal ut å bruke penger??
tusen takk for de som kan gi sin mening. det er til stor hjelp.
god førjulstid. hilsen jake
forgasser, luftkjølt t3 spørsmål
-
jake wilson
- -

forgasser, luftkjølt t3 spørsmål
Jake Wilson
Transporter camper T3 '80 luftkjølt
Re: forgasser, luftkjølt t3 spørsmål
Tja, jeg hadde vel ikke kjøpt repro IDF gassere. Hadde det tidligere, søppel og atter søppel. Fikk tak i ett par ekte italienske IDF webere og motoren funket som bare det.
Nok om min mening om IDF
Det jeg hadde gjort er å kjøpe ett overhalings sett pluss ny stoppventil til originale forgassere. Overhalt disse og fått de justert i grunnstilling og deretter kjørt bilen på rulle for nøyaktig justering. Har gjort dette på min Type 4 motor. God som gull..
Nok om min mening om IDF
Det jeg hadde gjort er å kjøpe ett overhalings sett pluss ny stoppventil til originale forgassere. Overhalt disse og fått de justert i grunnstilling og deretter kjørt bilen på rulle for nøyaktig justering. Har gjort dette på min Type 4 motor. God som gull..
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
De går fint med de orginale gasserne, men det er vel de elektriske bitene og slitasje i spjeldakslinger som ofte gjør ting vanskelig. Så får du byttet defekte deler og overhalt de gamle så er det gull det. 
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
I verste fall har jeg ett sett med 36-40 mm originale gassere liggende jeg kan vurdere å selge. Har overhalingssett til de og 
-
-OTO-
- -

- Car: Caravelle GL T3 1986, Transporter Reimo T3 1985
- Phone: 90752036
Interresant, ettersom jeg også bør overtale mine forgassere. Har noen linker til bra rep.sett?
Skal finne i morra når jeg sitter på pc.
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ ... ort=0&all=
Dette er det vel?
Kjøpte hos CSP til min luftdoka, den gikk meget fint etterpå!
Tror produsenten var Victor Reinz.
Dette er det vel?
Kjøpte hos CSP til min luftdoka, den gikk meget fint etterpå!
Tror produsenten var Victor Reinz.
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
-
jake wilson
- -

hei, takk for tips folkens. ser ut til at det skal bli Weber fra uneberg bil, enn å begynnne å fikle med de gamle forgassere, som ikke sikker blir noe bedre....
men takk igjen!
hilsen jakke
men takk igjen!
hilsen jakke
Jake Wilson
Da ville jeg IHVERTFALL kjørt bilen på rulla etterpå for justering. Samt kjøpt ett dysesett for å ha nok å velge mellom formoptimal justering.
Lykke til
Blir bra!
Lykke til