Jeg har søkt litt på giroverføringer til T3 men har ikke funnet noe, men regner med at temaet har vært oppe mange ganger. Noen som har en link til riktig tråd eller tips på hva jeg bør gjøre på min 87 med 5 trinns bensingirkasse med særdeles sliten giroverføring?
Hvilke kit/foringer bør man velge, evt girforkorter?
T3 Giroverføringer slitne, hva gjør jeg??
T3 Giroverføringer slitne, hva gjør jeg??
Kjell T Brekka
67 VW Folkevogn
66-67 912 (prosjekter..)
06 Touran
13 Sharan 4M (familiekontainer)
67 VW Folkevogn
66-67 912 (prosjekter..)
06 Touran
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Re: T3 Giroverføringer slitne, hva gjør jeg??
Begynn med å skifte foringene på lenkestangen to stykk. Finnes bl.a på brickwerks. Neste trinn er antigen overgangen fra overføring til girkassen eller festet for selve girspaken. Så har du styringene i boksen under girstangen
Enkle ting lave kostnader. Hvis selve girkassen i seg er ok
Sent fra min C6903 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Takk for tips!ducce999s wrote:Begynn med å skifte foringene på lenkestangen to stykk. Finnes bl.a på brickwerks. Neste trinn er antigen overgangen fra overføring til girkassen eller festet for selve girspaken. Så har du styringene i boksen under girstangen
Girkassa virker bra, men revers er vanskelig å finne (finner´n stort sett borte ved viftebryteren
Ser at Brickwerk har delvis komplett sett med foringer til overføringen, styringer under spak, kule til overgang girkasse, og repsett spak. Alt kunne(burde) jo sikkert vært skiftet, men hva bør jeg begynne med? Jeg bruker bilen daglig så er litt redd for å demontere for mye før jeg har nye deler..
Kjell T Brekka
67 VW Folkevogn
66-67 912 (prosjekter..)
06 Touran
67 VW Folkevogn
66-67 912 (prosjekter..)
06 Touran
Bakerste delene gir vel størst slakk?