Her er det mye som har skjedd siden sist, så mye at jeg ikke har prioritert Stige. Den 12. Oktober var jeg så heldig å få motorhavari og en lang jobb startet. Lette lenge etter motor og tilslutt fant jeg en 96modell passat med 135000 på telleren, den fikk jeg kjøpt for 4500 + prøveskilt for å kjøre den til Gol der jeg bodde dette året. Desverre så kan jeg lite om bil og mekking, har vel aldri skrudd noe som helst før og min første jobb ble å skifte motor
Det tok tid, men med god hjelp fra forumet og telefonekspertise fra Alf og Bent ble det tilslutt! Jeg rakk dog ikke å kjøre den så lenge før den måtte stå en liten stund igjen. Jeg hadde startproblemer og det viste seg at tennpluggene måtte byttes, så dette ble gjort. Det mest alvorlige var vel at alle bremsene mine var utrolig slitt, samt at den midlertidlige eksosløsningen med slangeklemmer og universalrør datt av.
I dag startet vi hjemme hos Alf med denne jobben. Bremseskiver framme på begge sider, klosser, hjullagre og øvre bærekuler ble byttet samt litt ekstra småfiks inne i bilen. Neste gang skal bremsesko bak, mansjett på venstre drivaksel og etterhvert eksosen også bli byttet, da blir det knall

Skal poste bilder av prosessen!
Når dette er gjort skal bilen ut på campingtur, skal bo 1,5 måned i bilen på Espeland camping ved Folgefonna i Jondalen, noe jeg gleder meg masse til. Etter campingturen er det flere ting som står for tur, nye støtdempere og tannstang er vel det viktigste. Blir vel aldri ferdig, men det er veldig morro å lære også er det jo litt artig å holde på også!
Benytter sjansen til å takke for utrolig god hjelp fra forumet, uten den hjelpen hadde nok ikke denne bilen vært på veien enda... Tusen takk!