Langlys:

Tåkelys:

Reserve lagerhus er lokalisert. Skaffes som reservehansstef wrote:Nye hjullagre bak i helgen.
Lurer på om vestre side trenger ny spacer. Fortsatt en del slakk når jeg strammet opp :/
Mulig forberede et nytt hjullagerhus til vestre, enn så lenge. Hvis noen har så skrik ut

Når jeg holder dekket på klokken 3 og 9 så er det ingen slakk. Holder jeg på 12 og 6 så er det merkbar slakk der.jostein wrote:Sideveis, eller opp og ned? Har vært borti at det er glapp mellom lager og seegerring, da får du for stor sideveis glapp. Ser ut som det kan være en liten forskjell på bredden på seegerring, eller at sporet ikke er helt riktig plassert, eller kanskje slitt. Har målt til, og laget en shims, på innsiden av lageret, for å få strammet opp dette. Er det for romslig i hullet, bevegelse opp og ned, så trenger en nytt hus.

Finnes i to varianter, èn i hel-aluminium (eldre modell) og nyere med plast sider:OddN wrote:Er det en sånn det er snakk om. Fikk den med Stormvogna, og det ble sagt at den var ifra en Saab 900... Må vel få montert den en dag![]()

Ikke aktuelt å gjøre dette selv. Slår til på kampanje der jeg skal på etterkontroll for EU. 1000 lappen for alle fire hjulene er det verdt på en syncro med nye dekk.Renax wrote:Spissing og camber klarer du nitti prosent på øyemål, og 100% med enkle verktøy og litt flid;-)
Verkstedene her tar seg godt betalt for det, og gjør ikke alltid en veldig bra jobb... trekker litt til høyre osv...
Sent from my P6 using Tapatalk

Skal se om jeg får løs boltene.jostein wrote:Jeg fikk skrudd av skruene på de gamle stroppene. Er bare de store som går under tanken som egentlig var dårlig på min. Har fortsatt tanken min nede. Må gjøres reint å behandles, så det ikke ruster så mye, før jeg setter den opp igjen. Også skal jeg sette på nye bremse rør først.