Har lenge ment at dette er den perfekte familiebilen, så håper den innfrir!!
Bilen er en 2002 modell som har gått ca. 227 tusen og derfor bærer litt preg av alder her og der. Litt steinsprut, rifter i hevetak, litt plastikk skader og annet småtteri skal utbedres etter hvert. Jeg fikk pruta ned bilen en del grunnet disse feilene samt at siste service var "gjort av en kamerat" og derfor ikke stemplet noe sted. Jeg vil ha ting på stell, så bilen var hos NAF i går og heldigvis ingen store overraskelser der. Fikk påvist litt småting, men det er nesten å forvente på en ganske så omfattende driftstest.
Aller først så skal den en tur på Møller for å skifte regreim, et par bremseslanger og litt sånt før det skjønnhets messige skal påbegynnes.
Når Kona så bilen første gang så var det første ho sa "Vi skal senke den litt eller..... og andre felger......" Så dermed fikk far et par ting til på lista han egentlig ikke hadde planlagt i denne omgang
Jeg sier til meg selv hele tiden at dette skal være en famile- og turbil og ikke noe show n' shine, men på lista så står bla;
- 40mm senk
- 17 hjul
- Innvendig rens og polering
- Ettermontering av hengerfeste
- Montering av takbøyler/kajakkstativ
- Sykkelstativ på bakluke
- Markise
- Understellsbehandling
- +++++
Det fulgte ikke med det skapet med vask, så jakta etter et slikt et par dager før det dukka opp et i Ålesund traktene. Jobber litt med å få det sendt nedover da vi kjører den som campingbil og 5 seter i alle fall til å begynne med.
Det blir sikkert mye oppdatering, bilder og dumme spørsmål underveis