Jeg skal bytte drev til 5. giret på Caravellen. Det er en 2,4 D syncro fra 1998.
Noen som vet om disse vil passe?
http://www.ebay.com/itm/VW-Transporter- ... 2c7a585947
eller disse?
http://www.ebay.de/itm/Zahnrad-Satz-5-G ... 4d131e4332
Her er delenummer oppgitt til 02Z 311 361 og 02Z 311 158.
Hadde vært fantastisk med et tips!
Drev til 5. gir
Drev til 5. gir
E. Hagen
Caravelle syncro 2,4D 1998
Mercedes Benz w115, 1976
Mercedes Benz w115, 1976
Re: Drev til 5. gir
Skal du ikke ta steget helt ut og bygge om til 6 trinnskasse. Har et ubrukt ombygningssett fra eurotuning som jeg vurerer å selge. Betalte 31.339,- tsjekkiske kroner for det, (kurs i dag 0,303).
Det hørtes omfattende ut for en som ikke har skrudd girkasse før, og blir nok litt i dyreste laget.
Men takk for tilbudet!
Vet du om drevene vil passe eller må jeg ringe møller og late som jeg skal kjøpe drev av de
Men takk for tilbudet!
Vet du om drevene vil passe eller må jeg ringe møller og late som jeg skal kjøpe drev av de
E. Hagen
Mercedes Benz w115, 1976
Mercedes Benz w115, 1976
Jeg har 23 37 drev. i in kasse og fikk ned turtallet vesentlig på min 2,4 D. AAB-motor. 1991 m.
Jeg har ikke tallene her, men turtallet gikk ned rundt 500 o/min ved 100 km/t. Det blir nok mindre på nyere biler, da utgankspunktet mitt med Transportergirkasse, som er lavere gira enn Caravelle - har jeg hørt..
min:

Jeg har ikke tallene her, men turtallet gikk ned rundt 500 o/min ved 100 km/t. Det blir nok mindre på nyere biler, da utgankspunktet mitt med Transportergirkasse, som er lavere gira enn Caravelle - har jeg hørt..
min:

Torbo
Takk for svar!
Ned 500 o/min høres nydelig ut. Er det en syncro? Det er det jeg har og de er vel gira med høyere turtall...
Jeg har ringt møller (skøyen) x antall ganger, men girkasser og utveksling har de ikke spesielt peiling på.
47 drevet på min kasse (DQQ-kasse med 32/47) har visst gått ut av prod. Så det er enda en grunn til å finne andre drev med lavere turtall. Problemet er at Møller ikke kan fortelle meg hva som vil passe på min bil. Fyren jeg snakket med foreslo 29/39, men det skulle vel gi høyere turtall enn orginalt såvidt jeg forstår. (0,74 mot 0,68 orginalt…)
Får kanskje bare ta en sjans å bestille noe som gjør det mulig å ligge opp mot fartsgrensen på de nye flotte veiene:)
Ned 500 o/min høres nydelig ut. Er det en syncro? Det er det jeg har og de er vel gira med høyere turtall...
Jeg har ringt møller (skøyen) x antall ganger, men girkasser og utveksling har de ikke spesielt peiling på.
47 drevet på min kasse (DQQ-kasse med 32/47) har visst gått ut av prod. Så det er enda en grunn til å finne andre drev med lavere turtall. Problemet er at Møller ikke kan fortelle meg hva som vil passe på min bil. Fyren jeg snakket med foreslo 29/39, men det skulle vel gi høyere turtall enn orginalt såvidt jeg forstår. (0,74 mot 0,68 orginalt…)
Får kanskje bare ta en sjans å bestille noe som gjør det mulig å ligge opp mot fartsgrensen på de nye flotte veiene:)
E. Hagen
Mercedes Benz w115, 1976
Mercedes Benz w115, 1976
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
edgar wrote:Takk for svar!
Det der opplevde jeg med Tyskerbrakka også, jeg vurderte en periode å bytte femtegiret på den (AAB-motor, husker ikke girkassekoden). Da kom det mye mumle gåsegg fra andre siden av skranken og kompetansen sitter ikke der - bak skranken, altså. Jeg trur du må finne en som skrur gir som kan svare aller først
Samme begrensning nådde jeg for to år siden da jeg begynnte smålukte på sjettegiret (sic) til Vidvandre for to vintere siden. I tillegg til innkjøpsprisen for nyprodusert og godkjent girdeler, da.