Ettermontering av hengerfeste på T4 Multivan. Pris?
Ettermontering av hengerfeste på T4 Multivan. Pris?
Noen som har erfaring eller en formening om hvor mye det kommer på å ettermontere hengerfeste på en 02-03 multivan??
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Ettermontering av hengerfeste på T4 Multivan. Pris?
Det er så enkelt å gjøre sjøl, at det nok er lønt verdt en kvelds arbe. Jeg trur jeg brukte ca,en time/halvannen på VW, men med originalt ledningsnett går koblingene ennå kjappere. Nytt originalt koster ikke så gale, og ledningsnettet er nok dyrere enn hella sine, men også mye bedre. Begge deler finnes fortsatt. Og hvis du sliter med delenr, så trur jeg jeg har de et sted.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Grunnen til spørsmålet er at jeg er på jakt etter bil, og visst en må ettermontere hengerfeste, ta regreimbytte, montere tåkelys +++ så kan det fort lønne seg å gå opp noen lapper å få en bil med det utstyret... Den jeg da ser på har ikke cruise controll.... Ikke lett å finne bil med alt utstyret en ønsker seg når budsjettet er bergrensa 
Glenn Andersen
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Brukt er brukt. Sjelden man kan velge korrekt bil da. "Fordelen" er at stort alle Ola Nordmenn velger det naboen har, så variasjonene her i bilparken er relativt få...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Hengerfeste og cruisekontroll manglet på vår. Begge deler montert selv. Hengerfeste kjøpte jeg på huggern.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
-
Theodor
- -

- Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
- Phone: 93297430
På sett og vis litt OT: Men, om jeg fikk velge, ville jeg iallfall kjøpt en bil som ikke hadde bytta reg-reim rett før salg. Med mindre det kommer med kvittering fra merkeverksted (eller et annet verdt å stole på). Titta på ørtåfjørti biler før vi til slutt handla ifjor, og det var maaaange som "nettopp" hadde bytta reg-reim og pumpe, men ikke så mange som hadde verken kvittering eller andre beviser for at det var gjort.
Men dette avhenger selvsagt av preferanser. Jeg bytter ikke reg-reim (til det er jeg for pysete), men jeg skrur gjerne mye annet, og leker med el til jeg stuper. Så jeg hadde valgt en billigere bil, satt bort reg-bytte, og gjort resten selv. Da er iallfall drifta garantert...
EDIT: retta skriveleif...
Men dette avhenger selvsagt av preferanser. Jeg bytter ikke reg-reim (til det er jeg for pysete), men jeg skrur gjerne mye annet, og leker med el til jeg stuper. Så jeg hadde valgt en billigere bil, satt bort reg-bytte, og gjort resten selv. Da er iallfall drifta garantert...
Mvh Øystein Theodor
99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
07 Mazda 5
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Kan se ut som det er det som kommer til å skje ja. Reiser mest sannsynlig avgårde på mandag med enveisbilett på fly og håper å kjøre bil hjemTheodor wrote:På sett og vis litt OT: Men, om jeg fikk velge, ville jeg iallfall kjøpt en bil som ikke hadde bytta reg-reim rett før salg. Med mindre det kommer med kvittering fra merkeverksted (eller et annet verdt å stole på). Titta på ørtåfjørti biler før vi til slutt handla ifjor, og det var maaaange som "nettopp" hadde bytta reg-reim og pumpe, men ikke så mange som hadde verken kvittering eller andre beviser for at det var gjort.
Er ikke regreim bytta så er det også et godt prutegrunnlag de fleste selgere godtar. Har sett på en del caraveller siste året der reim er bytta for "et kvarter sia" og skjeldent kan det vises til kvitteringer. "De hadde ikke stempel som funka på Møller", "kvittering er rota bort" etc. er blandt bortforklaringene. Skal ikke forhåndsdømme folkegrupper men fins en del som driver tilnærma organisert svindel der bakgårdsmekk gjøres kjapt og enkelt og bilene ruller ut som "meget pen, godt vedlikeholdt, nylakkert" etc. Visst en følger litt med på regnummer så dukker biler ofte opp igjen ganske snart på finn der de legger på prisen 30-40 000,- for å vaske, lakke over skader og bytte regreim, bremser osv. Er lov å tjene penger på bil, men ofte så lukter det svindel fremfor "butikk".
Glenn Andersen
-
Theodor
- -

- Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
- Phone: 93297430
Eh ja. Du sa det kanskje litt mer direkte enn meg, men det var vel det jeg siktet til...
Lykke til med handel!
Lykke til med handel!
Mvh Øystein Theodor
07 Mazda 5
07 Mazda 5