Endelig har jeg fått kjøpt meg en T3 syncro. Kom tilfeldigvis over denne på Finn og ble umiddelbart forelska. Etter budrunde og laaaaaaaang ventetid fikk jeg endelig melding om at bilen kunne hentes. Bilen var i teneste til ny bil var på plass. Noe som tok 7mnd over antatt tid.... Ble smått utolmodig etterhvert ja
Bilen er en 1987 1.6tdi 14" syncro Transporter. Kombiregistrert. Den har lav kilometer og er "rustfri"
Jeg har alltid likt biler og kulturen rundt, men å skru på bil har jeg aldri lært meg, og tanken med denne bilen er vel at den er såpass enkel at jeg kan lære litt underveis.
Bilen ble levert med full branninnredning og alt det som hørte med der.
Planene for bilen vingler frem og tilbake dag for dag. Alt ifra totaloppussing, til bruk som den er. Branninnredningen var ubrukelig for privatbruk, så den tok jeg å kona ut her en helg. Alt var solid bygget i stål, så bilen gikk fra å gå ekstremt sakte til veldig sakte etter demontering, hehe. Etter å ha kjørt kun nybil de siste 7åra krevdes det litt tilvenning å ha en bil som kun går i 80kmt.
Noen ting må utbedres relativ umiddelbart og jeg håper noen her kan hjelpe med gode råd.
Visco´n er stiv, dette må gjøres noe med for å forhindre slitasje på alt annet tenker jeg. Jeg vingler litt frem og tilbake mellom ny visco eller decoupler og stiv aksel fra Go-westy. Noen erfaringer her??
Det ene bakhjulet har bittelitt slark, hjullager?
Her er gliset