bygge om til 2 seter.. Transporter T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
jvak
Car: 2002 T4 2.5TDI Transporter

bygge om til 2 seter.. Transporter T4

Post by jvak »

Hei..

Beklager at eg tar opp eit tema som sikkert har vore skreve om mange mange ganger før, men no har eg dreve å søkt etter info
ang. ombygging fra tre til to seter i transporter uten å finne det eg leiter etter. Eg er tydeligvis dårlig på å bruke søkefunksjonen.
Får berre opp tråder der folk bygger om til personbil og setter inn flere seter.

Eg har en 2002 T4 med tre seter. Har fått tak i 2 seter med armlene frå ein caravelle og tenker då å hive desse i.
Er det rett sånn som eg har forstått det at et vanlig passasjer sete fra caravelle passer rett inn i transporteren eller er det noke
spessielt eg må tenkte på?

Så er det dette med omregistrering. I de resultatene eg har funne når eg har dreve å søkt på dette her så finner eg at
fra og med 1999 kreves det at innfesting av stoler og belter dokumenteres. Er det sånn å forstå at dette gjelder om ein
monterer flere seterader i ein transporter, og ikkje når ein bytter ut den toseteren med eit enkelt sete?

Trur dere at dette er vanskelig å få godkjent, eller er det null stress?

På forhånd takk for svar;)
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: bygge om til 2 seter.. Transporter T4

Post by Der Postmeister »

Her er det kun en ting jeg hadde gjort og det er å bytte ut setene i bilen med de to du skal bruke og kjørt lykkelig videre. Uten mer dikkedarer. Du skal tross alt ikke ha FLERE seter inn i bilen enn det den er godkjent for. ;)
Og selve jobben er greit utført med normalt verktøy.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
jvak
Car: 2002 T4 2.5TDI Transporter

Post by jvak »

Der Postmeister wrote:Her er det kun en ting jeg hadde gjort og det er å bytte ut setene i bilen med de to du skal bruke og kjørt lykkelig videre. Uten mer dikkedarer. Du skal tross alt ikke ha FLERE seter inn i bilen enn det den er godkjent for. ;)
Og selve jobben er greit utført med normalt verktøy.

Nettopp! Var det eg ville høyre;)
Det er altså ikkje noe problem å ta ut seter på varebil, nett som i personbil?
Vet aldri med BT, men då satser vi på det.
Seter blir kjøpt om bilen kommer gjennom eu-kontroll i morgon uten alt for mykje feil.

Takker for svar Postmeister;)
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Problemet kan jeg ikke forstå,skal dukke opp annet enn når du overskrider de tre setene bilen lovlig er registrert for. Hvis du vil være bombesikker er jo det beste å høre med biltilsynet. De skal jo sitte på faciten, men jeg mener salenge du går færre (og vi ikke snakke minibuss for der kan du ikke trikse å mixe) så bør det ikke være et problem ved kontroll heller. De er nok mer opptatt av beltet og årsacgifte og dekk.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
labbetuss
-
-

Post by labbetuss »

Det heter seg at du skal ha setebelter montert for antall seter bilen er registrert for. Dvs er bilen registrert for tre så skal det være montert tre setebelter, uansett om alle setene er der eller ikke. Har jeg hørt.
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Post by Neergård »

Kan vanskelig la seg gjennomføre da mange biler har delene integrert i setet. Se f.eks seter bak i t4, midten, og t5. Tror du gjør som først foreslått, samt tar en prat med BT.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Post Reply