Hei.
Vi har akkurat kjøpt oss en slik. Drømt om en lenge:)
Så kommer det jo selvfølgelig noen spørsmål. Det første vi lurer på er i forhold til bilbelte. Da vi har tenkt å bruke den til familieferien kunne vi ønske oss 3-punkt seler.
Har søkt litt og sett at det skal la seg gjøre. Ihvertfall på siden uten skap. Bilen er registrert for 5 men har kun planer om å ha 2 plasser bak. Lar det ene settet med magebelter ligge.
Noen tips til hvordan det kan løses på siden med skap?
Hva skal jeg kjøpe?
Kan jeg installere det selv? Jeg er ikke spesielt fingernem:)
Hilsen
Trond Egil
3-punkt bilbelte VW T3 Reimo.
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
Re: 3-punkt bilbelte VW T3 Reimo.
Jeg har spekulert litt i det samme. Dersom du MÅ ha 3punkts også på "midt" setet så må man sveise opp noe inni skapet, eller mål nøye, ta skapet ut, sveis opp og tre skapet på. Det som i alle fall er sikkert, er at det er meningsløst å feste noe i selve skapet.
Det er enkelt å montere på høyresiden, da festene allerede skal være der. Så der er det bare å få tak i et originalt trepunktsbelte og skru på plass. Mange ettermarkedsbelter er ikke lange nok til å bruke originale festehull.
På venstresiden er det nødvendig med litt kreativitet. Enten sveise opp noe inni skapet som Marius sier, eller bruke originalfestene i venstresiden og så føre beltene igjennom skapet på en forsvarlig måte. men dette krever antagelig enda lengre belter enn originalbeltene. Har sett noen forskjellige løsninger på the Samba blant annet.
På venstresiden er det nødvendig med litt kreativitet. Enten sveise opp noe inni skapet som Marius sier, eller bruke originalfestene i venstresiden og så føre beltene igjennom skapet på en forsvarlig måte. men dette krever antagelig enda lengre belter enn originalbeltene. Har sett noen forskjellige løsninger på the Samba blant annet.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Noen gode tips hvor jeg får tak i orginalt setebelte?
I norge, eller må jeg på noen tyske sider?
Kan en mulighet være å sette inn et ekstra bakovervendt sete? Har sett noen bilder av dette. Eller må bilen være godkjent med et slikt i utgangspunktet?
I norge, eller må jeg på noen tyske sider?
Kan en mulighet være å sette inn et ekstra bakovervendt sete? Har sett noen bilder av dette. Eller må bilen være godkjent med et slikt i utgangspunktet?
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
her http://www.justkampers.com/articles/fit ... iew/id/75/
https://www.tk-carparts.de/catalog/361/ ... Teile.html
og hvis du ikke har forsterkningsplaten bak så må du få tak på en slik og.
Ikke noen problemer med å sette inn et bakovervendt sete. Du må omregistrere og vise opp hvis du øker antallet sitteplasser, bakovervendt sete kan bruke midjebelte
https://www.tk-carparts.de/catalog/361/ ... Teile.html
og hvis du ikke har forsterkningsplaten bak så må du få tak på en slik og.
Ikke noen problemer med å sette inn et bakovervendt sete. Du må omregistrere og vise opp hvis du øker antallet sitteplasser, bakovervendt sete kan bruke midjebelte
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
-OTO-
- -

- Car: Caravelle GL T3 1986, Transporter Reimo T3 1985
- Phone: 90752036
Er det denne du har kjøpt eller?
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... xt#p147294
Gratulerer i alle fall! Jeg har en 85 Reimo. På min er trepunkt festet i skapveggen, og ført videre til originalfestet bak med stålvaier igjennom skapet.
Gratulerer i alle fall! Jeg har en 85 Reimo. På min er trepunkt festet i skapveggen, og ført videre til originalfestet bak med stålvaier igjennom skapet.
Det er den jeg er endt opp med ja. Meget fornøyd så langt.
Mulighet til å ta noen bilder av hvordan det er løst på høyre side?
Mulighet til å ta noen bilder av hvordan det er løst på høyre side?
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
noen bilder her

SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G