Grunnen til at jeg tenkte å Spraye startgass på trykkluft slanger. Er pga pådrag så hører jeg en plystre lyd /tynn lyd.. Tenkte at det kunne være lekkasje.Renax wrote:Å spraye startgass på trykkluftrøra fra turbo via IC til innsug vil ikke gjøre noen ting, hvorfor tror du det skulle vert en lekkasje her?
Jeg sa at du kan plukke av et av røra, så kan du se om det er våt olje inni, for om det er det så kommer olja fra turboen...
Å bruke tykkere olje pga oljeforbruk er tull... i noen tilfeller vil forbruket bli høyere pga økt trykk...
Kjøp heller billig olje så har du råd til å etterfylle...
Men når bilen har begynt å brenne olje, så er det nesten garantert at det ikke blir bedre før du finner verktøykassa å gjør noe med det.
Men først og fremst, stå på et sted å fyll olje opp til max, så start motoren i 2 minutter. Vent så 2 minutter før du peiler på nytt.
Kjør så en distanse, oljeforbruk måles ofte i liter per 1000km, så kjør en stund, gjerne peile innimellom for å sjekke, men kjør hvertfall 500km før du gjør samme prosedyre (start 2 min, stopp 2 min) og så peile, så ser du hvor mye olje du må fylle før det er på maksmerkinga igen... stå flatt, helst på samme sted ved begge målinger.
Sent from my cheapchinaphone using Tapatalk
Så på skumplata til bunnpanna og den var våt. Men den har vært det sia jeg kjøpte bilen, men nå syntes jeg at den var litt våtere.
Men så prøvde jeg å se i mellom dekslet. Kunne se en oljedråpe under passasjer siden mot hjulet.
Kan det være tettering til veiv eller kam?
Har råd å etterfylle med den oljen jeg bruker per nå. Men vurderer bare forskjellige muligheter med tanke på at motoren har gått snart 300 km, bruker litt olje..
Peiler olje på samme plass..
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk