Full fyr
-
fredriksen
- -

- Car: Vw T4 caravelle, passat 3bg
Re: Full fyr
Kondolerer, triste greier når sånt skjer! Håper det ordner seg å du finner en ny camper.
Sent from my LG-P880 using Tapatalk
Sent from my LG-P880 using Tapatalk
Kom til å tenke på en sak... Dette er vel en såpass spesiell bil at det kan være verd å tenke på karosseribytte?
Før i tida var det noen regler om oppbygging etter skade, hvor man mer eller mindre erstattet ett karosseri med et annet som man hadde importert. Vet ikke hvordan dette er i dag, men siden det ikke lengre er mulig å registrere slike biler som campingbil, og dermed må ta de inn med dyr personbilavgift, kunne det kanskje vært verd å sjekke...
Før i tida var det noen regler om oppbygging etter skade, hvor man mer eller mindre erstattet ett karosseri med et annet som man hadde importert. Vet ikke hvordan dette er i dag, men siden det ikke lengre er mulig å registrere slike biler som campingbil, og dermed må ta de inn med dyr personbilavgift, kunne det kanskje vært verd å sjekke...
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
På biler over 20år er det ikke rare avgiftene uansett, momsen må uansett betales på "nytt karroseri"
Sent from my P6 using Tapatalk
Sent from my P6 using Tapatalk
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Skal karosseribytte godkjennes må man beholde en viss prosent av de orginale bilen, dvs motor, drivverk når et helt karosseribytte utføres. Her var det vel kanskje ikke så mye igjen ?
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Det var vel nettopp her unntaksreglene ved såkalt "oppbygging etter skade" kom inn i bildet. Men det er kanskje som Renax sie ikke så ille importavgifter nå lengre at det har noen hensikt.Tur-Bo wrote:Skal karosseribytte godkjennes må man beholde en viss prosent av de orginale bilen, dvs motor, drivverk når et helt karosseribytte utføres. Her var det vel kanskje ikke så mye igjen ?
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
Årsåken til brannen veit jeg som sagt ikke,er bilmekaniker selv og veit at det skal mye til før diesel antenner men hvis det først tenner er det ikke så enkelt å slukke det heller,hadde den plata under motoren ja,har aldri fådd noe indikasjon på at noe var galt med bilen heller,var tur retur oslo via sverige ifjor sommer uten noe problemer.Blir nok å kjøpe meg ny t3 men vet ikke om det blir iår,får se om rette bilen dukker opp,har ikke klart å holde meg unna så veldig lenge tidligere,har hatt 8 stk tidligere og er sikker på at det blir en nr 9 også,hadde jo begynt å klargjort en 1,9 som skulle i campern så;-)
1989 syncro doka 1,9 td aaz
1986 vw joker westfalia 2,1 dj
1986 vw joker westfalia 2,1 dj
ja vet åssen det er når du hører et smell og det begynner og røyker fra motoren og slår av tenningen og motoren forsetter og ruser seg selv. det er ikke kjekt når T3 tar fyr og i alle fall i en tunel med barn i baksete. 
Har nettop hatt en aha opplevelse med lekkasje på oljetilførsel til turboen. Hele turboen var dekket i oljesøl, da kan fort ting sje.
Utenom eletriske feil tror jeg nok dette er største farepunktet for brann i en dieselT3, lekkasje fra toppdeksel kan kansje gi samme utfall...
Sent from my cheapchinaphone using Tapatalk
Utenom eletriske feil tror jeg nok dette er største farepunktet for brann i en dieselT3, lekkasje fra toppdeksel kan kansje gi samme utfall...
Litt dyktighet og en god porsjon flaks! Bra bilen berga.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Der ser man verdien av å ha brannslukningsapparat lett tiljengelig!
Det er to ting jeg virkelig frykter i bil; det verste er å kjøre i sjøen, det nest verste er brann.
Joachim
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Foretrekker sjøen fremfor brann :-S
Sent fra min C6903 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Med en brannslokker lett tilgjengelig kan du kjøpe deg 30-45 sekunder for å få løs unga, lander du i sjøen begynner ting å bli kilent med en gang, særlig hvis det er dypere enn to-tre meter.
Joachim
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Jo da men da har du minutter på deg å agere. Uvedkommende ikke noen av tingene jeg vil oppleve, derfor jeg skifter alle slanger på mine bensin biler
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G