Bygge om til syncro
-
kippad
- Car: T4 tdi snarnt syncro 99
- Phone: 90879754
Bygge om til syncro
Noen som har prøvd !!!! og montere fordelings kasse på ei framhjulstrekk kasse? Grunnen til eg spør er : vist det er mulig ville det bli samme turtall og toppfart som på ein framhjulstrekk? Syncro har altid høgre turtall og lavere topp fart. Hadde lyst og få senka turtallet litt slik at det blir litt meir behagelig og ligge i 100 enn det er i dag. Eg har ein t4 1994 multivan allstar 2,4d . Som eg har montert turbo og syncro på . Burde vel gå og bruke ei tdi kasse og bygge om på samme måten da hadde det jo blitt enda bedre?? Ps har prøvd og bytte drev på 5gir men synes det blir for lite endring.
carawelle 2,5 tdi snart syncro
Re: Bygge om til syncro
Må ha ny kardang bak og for at det skal gå
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....
-
kippad
Har alt fra ein syncro. Meiner du at utvekslinga blir feil. Farta på drivaksliger foran er samme farta som det som går inn på fordelingskassa så det blir vel likt? Ser ikkje att det skal bli eit problem..Even wrote:Må ha ny kardang bak og for at det skal gå
-
Greven
- -

- Car: vw t4 2.5TDI 190hk
- Phone: 94053553
Har hatt samme tanke selv om å bygge om. Har kasse til AWD og vanlig FWD.
Festet som foreligge kassa er fersta i er ikke på FWD kassa. Mulig noen har det, men uten det får man ikke festet fordelings kassa. Tanken min rundt dette var og sette innmaten fra FWD kassa inn i AWD kassa får å få annen dreving. Om dette er mulig vet jeg ikke enda, men skal igang med dette om kort tid.
Sent from my PadFone using Tapatalk
Festet som foreligge kassa er fersta i er ikke på FWD kassa. Mulig noen har det, men uten det får man ikke festet fordelings kassa. Tanken min rundt dette var og sette innmaten fra FWD kassa inn i AWD kassa får å få annen dreving. Om dette er mulig vet jeg ikke enda, men skal igang med dette om kort tid.
Sent from my PadFone using Tapatalk
Navn: Marius Lurås
Alder: 26
Dato: 26.09.1989
Kallenavn: Greven
97 VW Caravelle T4 2.5 TDI
73 Volvo 145 B20
96 BMW E34 525 TDS
T4 TDI 190hk prosjekt
73 Volvo 145 B20
96 BMW E34 525 TDS
T4 TDI 190hk prosjekt
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Ta kontakt med JIT her på forumet. Han har bygd om bilen sin til syncro
viewtopic.php?f=56&t=26710
Er kanskje ikke så altfor mye info her på denne ombyggingen, men litt var det
viewtopic.php?f=56&t=26710
Er kanskje ikke så altfor mye info her på denne ombyggingen, men litt var det
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
-
kippad
Har sjekket litt dette går ikkje pga diffen foran har eit exstra drev som driver fordelingskassa .står der spedometer drevet er .så da må man ha ein diff som er beregnet for syncro..kippad wrote:Noen som har prøvd !!!! og montere fordelings kasse på ei framhjulstrekk kasse? Grunnen til eg spør er : vist det er mulig ville det bli samme turtall og toppfart som på ein framhjulstrekk? Syncro har altid høgre turtall og lavere topp fart. Hadde lyst og få senka turtallet litt slik at det blir litt meir behagelig og ligge i 100 enn det er i dag. Eg har ein t4 1994 multivan allstar 2,4d . Som eg har montert turbo og syncro på . Burde vel gå og bruke ei tdi kasse og bygge om på samme måten da hadde det jo blitt enda bedre?? Ps har prøvd og bytte drev på 5gir men synes det blir for lite endring.
-
kippad
Var no ein bra pris på der der. Men hadde jo vert kjekt og prøvdJIT wrote:Vi er flere som har vurdert denne løsningen fra Eurotuning...lavere turtall i marsjfart, akkurat som dere diskuterer....såvidt jeg vet ingen norsk bil med dette montert sålangt, men T4forum.co.uk har videre info.
http://www.eurotuning.cz/images/image/e ... ek-en.html
-
Greven
- -

- Car: vw t4 2.5TDI 190hk
- Phone: 94053553
dette du linker til har jeg vært og kikket litt rundt tidligere, men dette er vel bare for og sette inn 6 gir?
tanken på det også hadde jo vært knall.

tanken min var å sette innmaten i en 96modl 2WD kasse inn i en 96modl 4WD kasse
får drevinga jeg har nå i dag er jeg fornøyd med. kunne godt vært et 6 gir men.
får sånn jeg har sett på de to kassene jeg har liggende så er ikke hulla til boltene for fordelingskassa på 2WD kassa,
men for drevinga sin skyld på syncro kassa er det ikke interessant og bruke den om ikke dreva i 2WD kassa passer inn i 4WD kassa
men igjen, så snart jeg får noen ekstra dager fri fra jobb skal jeg åpne de og se hvordan dette vil bli.
får sånn jeg har sett på de to kassene jeg har liggende så er ikke hulla til boltene for fordelingskassa på 2WD kassa,
men for drevinga sin skyld på syncro kassa er det ikke interessant og bruke den om ikke dreva i 2WD kassa passer inn i 4WD kassa
men igjen, så snart jeg får noen ekstra dager fri fra jobb skal jeg åpne de og se hvordan dette vil bli.
Navn: Marius Lurås
73 Volvo 145 B20
96 BMW E34 525 TDS
T4 TDI 190hk prosjekt
73 Volvo 145 B20
96 BMW E34 525 TDS
T4 TDI 190hk prosjekt
-
kippad
Du må nok bruke kronhjul fra syncro kassa. For og få drevet som driver fordelingskassa .Veit ikkje hvor forskjellen på utvekslinga liggerGreven wrote:dette du linker til har jeg vært og kikket litt rundt tidligere, men dette er vel bare for og sette inn 6 gir?
-
kippad
hullene til boltene er der. Må og bore opp 2 hull for og få oljen i mellom kassa og fordelings kassa..kippad wrote:Du må nok bruke kronhjul fra syncro kassa. For og få drevet som driver fordelingskassa .Veit ikkje hvor forskjellen på utvekslinga liggerGreven wrote:dette du linker til har jeg vært og kikket litt rundt tidligere, men dette er vel bare for og sette inn 6 gir?