som dere ser så har jeg noen problemer med girkassen min, jeg har lest og søkt endel rundt her å lest noen lignende ting, men ingen som kan kobles mot det jeg sliter med.
jeg har byttet alle giroverførings foringer under bilen og de i motorrommet. men alikevell så blir vi ikke enige.
1. girer hopper ut ved litt ujevn belstning
4. giret sklir mer eller mindre stille og rolig ut ved jevn kjøring
5 girer må jeg holde igjen, ellers skilr det bare ut, mens andre ganger så kan jeg kjøre mil etter mil uten at 5 giret skal krangle
R, reversen er heller ikke altid helt enig heller, og når det spretter ut så smeller det
er dette havari eller er det mulig og redde?
bilen er en 2001 mod 2,5 tdi 88 hk varebil
Motorkode: AJT
biler en senket og dønn stiv
"slapp" girkasse 1,3,5 gir og fri
"slapp" girkasse 1,3,5 gir og fri
Low and Slow
Re: "slapp" girkasse 1,3,5 gir og fri
kenny359 wrote:som dere ser så har jeg noen problemer med girkassen min, jeg har lest og søkt endel rundt her å lest noen lignende ting, men ingen som kan kobles mot det jeg sliter med.
jeg har byttet alle giroverførings foringer under bilen og de i motorrommet. men alikevell så blir vi ikke enige.
1. girer hopper ut ved litt ujevn belstning
4. giret sklir mer eller mindre stille og rolig ut ved jevn kjøring
5 girer må jeg holde igjen, ellers skilr det bare ut, mens andre ganger så kan jeg kjøre mil etter mil uten at 5 giret skal krangle
R, reversen er heller ikke altid helt enig heller, og når det spretter ut så smeller det
er dette havari eller er det mulig og redde?
bilen er en 2001 mod 2,5 tdi 88 hk varebil
Motorkode: AJT
biler en senket og dønn stiv
glemte og nevne at det og finne fri kan være en utfordring innemellom. er som rote i haug med graut. selv når den sitter i går så kan jeg bevege stanga 5-6 cm sideveis og litt bakover
Low and Slow
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: "slapp" girkasse 1,3,5 gir og fri
Høres jo ut som om kassa burde vært oppe og sjekka syncroringer og slikt, men tapp olja og sjekk tilstanden på den. Er den sølvaktig kan du ha ting på gang...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter