Kupelys foran, ett eller to...?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Travelle
-
-

Kupelys foran, ett eller to...?

Post by Travelle »

I min simple Transporter er det kun kupelys over føreren. I andre T3, Caravelle muligens, har jeg sett at det er lys i taket på høyre side også... Så til spørsmålet, er det forberedt for lys på høyre side i min også? Kan jeg bare skjære et hull i taktrekket og smette det inn?

Og i så fall, finner jeg ledninger oppi der også??

.
bcx238h
-
-
Car: T3 1989 syncro DJ
Phone: Hex: 586 0CF9

Re: Kupelys foran, ett eller to...?

Post by bcx238h »

Det er nok ikke noen kabel på passasjersida.

"Problemet" er at lampene har "plussen" hele tida og "minusen" kommer fra dørbryteren.
Hvis du har kun dørbryter på sjåførsida og i skyvedøra så er det ikke noen kabel over passasjersida.
Det går bare "pluss" ledninger på venstre sida. Fra skyvedørabryteren går "minus"-ledningen på tvers bak framsetene over til lampa i "lasterommet" mellom luftinntakene.

Men det er ikke noe stort å legge opp ledningen opp til plassen til lampa på passasjersida.
Du trenger bare en dørbryter og "plussen" fra samme sikringa som også forsyner radioen, lamper og sigarettpåtenneren (eller hva den heter igjen).
SYNCRO - Kjøre seg fast der ingen annen kommer til!
Travelle
-
-

Post by Travelle »

bcx238h wrote:Det er nok ikke noen kabel på passasjersida.

"Problemet" er at lampene har "plussen" hele tida og "minusen" kommer fra dørbryteren.
Hvis du har kun dørbryter på sjåførsida og i skyvedøra så er det ikke noen kabel over passasjersida.
Det går bare "pluss" ledninger på venstre sida. Fra skyvedørabryteren går "minus"-ledningen på tvers bak framsetene over til lampa i "lasterommet" mellom luftinntakene.

Men det er ikke noe stort å legge opp ledningen opp til plassen til lampa på passasjersida.
Du trenger bare en dørbryter og "plussen" fra samme sikringa som også forsyner radioen, lamper og sigarettpåtenneren (eller hva den heter igjen).

Takk for tips. Mulig jeg klarer å trekke over en plussledning direkte fra lampa på venstre side også. Mellom taket og taktrekket altså... Dørbryter trenger jeg ikke, vil bare ha et leselys som kan slås på med bryter.

Men er det ingen som vet om det er noe å feste lampa i oppi der ??

.
OddN
-
-

Post by OddN »

Travelle wrote:
bcx238h wrote:Det er nok ikke noen kabel på passasjersida.

Takk for tips. Mulig jeg klarer å trekke over en plussledning direkte fra lampa på venstre side også. Mellom taket og taktrekket altså... Dørbryter trenger jeg ikke, vil bare ha et leselys som kan slås på med bryter.

Men er det ingen som vet om det er noe å feste lampa i oppi der ??

.
Taket er identisk på høyre og venstre side. Kjenn etter i taktrekket så kjenner du et plastlokk med samme dimensjon som kupelyset. Snitt opp trekket og plukk ut plastlokket. Trekk ledningene og putt kupelyset på plass. Ferdig :-)
Travelle
-
-

Post by Travelle »

OddN wrote:
Taket er identisk på høyre og venstre side. Kjenn etter i taktrekket så kjenner du et plastlokk med samme dimensjon som kupelyset. Snitt opp trekket og plukk ut plastlokket. Trekk ledningene og putt kupelyset på plass. Ferdig :-)

Nice... Thank you, sir! Da skal jeg finne frem kniver og gjøre et forsøk :D

.
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

gjør dette på mine biler.. sikaen har taklampe begge sider... som odd skrev over her.. etter det drar du evt på huggeren og får tak i den originale dørbryteren og kabelsatsen på venstre side... passer rett inn i høyre side..
samme gjelder bak... samme plastdeksel bak taktrekket der..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Post Reply