The Goat

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Post Reply
6speed
Car: T3 Syncro td 1,9, 2001 Caddy 1,9 tdi chip
Phone: 94802936

The Goat

Post by 6speed »

Ble denne uka Syncroeier, etter å ha fisket rundt altfor lenge. Har sett den ene bilen gå etter den andre, så etter å ha sett andre personer bortom bilen jeg har sett stått uten skilter i månedsvis, ble det gjort avtale, og henting samme kveld. EU godkjent i juni 2012, med 1,9 td , sålet opp på 225/55/17. Rustfri og alt i orden, nesten.
Selger sa fra at temp og tankmåleren kunne våre litt vrange innimellom. Image

Bilen er solgt til meg som en 1990 syncro kombi skyvedør på begge sider. Da jeg fikk skiltene var det blitt en 1988 modell. men karosseriet er perfekt for mitt bruk. 99,9% rustfri ,og nesten bulkfritt. Dvs jeg trenger ikke å være redd for ei ripe eller to. Hadde den på tur over Birkebeinerveien i dag, og er veldig fornøyd etter en streng testtur. Opplevde kombinasjonen syncro på 225/55/17 som noe av det beste jeg har kjørt på grusvei. Ikke noe lyd i understellet, enda hele bilen var i lufta en gang. Tight og fin i styringa.Perfekt.

Opplever motoren som helt grei. 1.9 td. Følger helt greit trafikken, men har enda ikke hatt mere enn 2 i bilen, men skulle gjerne fått ned turtallet i 100kmt.

Vet ikke hvem som har godkjent denne bilen, men skivene var dekket av gravrust.
Sau i fjellet krever våken sjåfør og gode bremser. Mine bremser er mest til pynt, men ulldyret lever.
Det blir ikke så ille på en måned, men forløpig tar jeg rennafart og dr...r i det.

Ting å gjøre:
Nye bremser rundt hele Bestillt i dag
Lydisolere
Fikse ulyd i dasjbordet. Høres ut som diger kveks inni der på visse turtall.
Hekte på nederste hendlen på varmeapparatet
Temp/tankmåler
Klokka virker men det er ikke lys i dasjbordet. Har funnet en 5-6 pæreholdere i bilen, og regner den som oppklart, men ikke ferdigstilt.
Fikse noe mikk for å få paramotoren opp på taket. Den går ikke baki stående ute å ta av propellen, og den skal få sitte på hele tiden.
Nytt ratt. Gummien har løsnet fra ringen.
Sperrene virker ikke.
Svingunderstell
Ny førerstol. ødelagt trekk,knekte hendler
Kaffebord

Skiltnummeret er UC 14870. Km. stand 137800. Noen som kjenner noe mere om historikken??

Starter uka med dasjbord og bremser, og det kommer mere bilder etterhvert.
Last edited by 6speed on 15 Jul 2012, 18:37, edited 1 time in total.
The bitterness of poor quality remains long after the sweet taste of low price is forgotten...
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Re: Ny tulling på trappene..

Post by TaigAGreEn »

Gratulerer!

Har kjørt mye syncro i og rundt Koppang :D

Flere bilder ser man gjerne.
Tage Vedal

T3-fan
jokgel
-
-
Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Phone: 004915904504925

Post by jokgel »

Gratulerer den nye SYNKRO-eiern ! :D
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
6speed

Post by 6speed »

Blir mer og mer overbevist om at jeg har fått meg en bil som fungerer helt greit. Har ikke en lyd fra drivverket hverken ved harde rattutslag, eller når asfalten er av type lappeteppe.
Satt og kikket etter decoupler på nettet igår, og det endte med kjøp. 695 euro + frakt+mva.

Ellers er bremser bestilt rundt om uten tromler bak. Orginalt. Får se på litt sikt om det skal byttes til noe større, men det er ingen racerbil, forholdsvis lett, og vil sjelden bli lastet mot max.

Gruer meg litt til dasjbordet. Har kikket litt her, men er det noen som vet hvor det ligger en beskrivelse på å plukke ut hele greia. Vet også at jeg har sett noe om å sjekke og overhale innslagene til sperrene enten her eller på Samba. Fint om noen finner de.

Tror og jeg må kjøpe meg nye hjul. Det sitter nå overgangspacere på alle hjula, med Volvofelger i 17" med 225/55/17 helårsdekk, og disse er egentlig veldig fine på bilen. Den sporer ikke og ser greie ut, men det var dette med lovligheten. Har ikke papirer på noe, og har heller ikke greie på det så det ser ut til at det blir 16" stålfelg om ikke noe annet plutselig dukker opp.

Inni bilen vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Hadde en tanke om det brede Westfaliasetet, for å ha en bred god seng, men det er ikke bare bare. Det ligger et på nett, men det må hentes i Tyskland. Skal regges om til personbil fra kombi, men det er ingen bråhast. Vil gjerne ha sanket alle delene til isolering og støydemping og innredning når en først skal ta det skrittet.

Image

Image
Image
The bitterness of poor quality remains long after the sweet taste of low price is forgotten...
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Post by bjørn53 »

Nydelig bil. Noen biler har formstøpt isolasjon i gulvet og fremme i kupeen. Det ser ut som kork fremme og som asfaltplater med kork i lasterommet. I taket på coachen er det også limt dempe materiale. Med dette dempe materiale blir bilen mye mere stillegående, men dersom du først og fremst ønsker fremkommelighet så er det en fordel at den er lett.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

6speed wrote:Blir mer og mer overbevist om at jeg har fått meg en bil som fungerer helt greit. Har ikke en lyd fra drivverket hverken ved harde rattutslag, eller når asfalten er av type lappeteppe.
Satt og kikket etter decoupler på nettet igår, og det endte med kjøp. 695 euro + frakt+mva.

Gruer meg litt til dasjbordet. Har kikket litt her, men er det noen som vet hvor det ligger en beskrivelse på å plukke ut hele greia. Vet også at jeg har sett noe om å sjekke og overhale innslagene til sperrene enten her eller på Samba. Fint om noen finner de.
Angående dashboard, kan du jo titte her:

viewtopic.php?f=55&t=20003&p=126609&hil ... rd#p126609

Forøvrig; Gratulerer med Syncro!! :)

Dette er nok et virus du ikke blir kvitt!! :mrgreen:
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Den var jo kanonfin!
Tage Vedal

T3-fan
6speed

Post by 6speed »

Takk Bugman. Tror jeg venter til decoupleren kommer, for så å dra ut dasjen da, og få gjort det ordentlig. Ang lydisolering, så har denne bilen engang vært en 3 seter, med noe påbegynt en eller annen gang, så den mangler taktrekk i midtre og bakre del. Ser rett opp i plata. Det er dessuten noen spartanske gummitepper på gulvet, og det å prate med sidemannen begynner å bli verre når bilen passerer 80 kmt. Så om jeg må legge endel kilo isolasjon og demping for å få ned støyen, vil det være verdt det.
Kikket på sperrene i kveld. Tror ikke det er vacuum i systemet, men da jeg begynte å følge slanger, begynte det å regne. Prøver igjen i morra.

Image

Tror mørke blink/baklys er et must etterhvert :D
VonZu
-
-
Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2

Post by VonZu »

Halvpanel er snadder :)
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Post by bjørn53 »

6speed wrote:Takk Bugman. Tror jeg venter til decoupleren kommer, for så å dra ut dasjen da, og få gjort det ordentlig. Ang lydisolering, så har denne bilen engang vært en 3 seter, med noe påbegynt en eller annen gang, så den mangler taktrekk i midtre og bakre del. Ser rett opp i plata. Det er dessuten noen spartanske gummitepper på gulvet, og det å prate med sidemannen begynner å bli verre når bilen passerer 80 kmt. Så om jeg må legge endel kilo isolasjon og demping for å få ned støyen, vil det være verdt det.
Kikket på sperrene i kveld. Tror ikke det er vacuum i systemet, men da jeg begynte å følge slanger, begynte det å regne. Prøver igjen i morra.

Image

Tror mørke blink/baklys er et must etterhvert :D
Har et ok taktrekk som du får billig
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
6speed

Re: The Goat

Post by 6speed »

Da har bremsene fått ettertrengt utskifting. Bak var båndene så fine at jeg ikke gadd å bytte de ut. Foran var det verre.

Image

Skiftet bremsevæske i hele systemet samtidig, og det var stor forbedring.

Har vært under bilen, og det er reivet opp en del ledninger og slanger midt under bilen. Får vel vente til verkstedboka kommer,og fikse sperrer og decoupler.
Image

Har fått slengt etter meg at bilen tar seg fram som ei geit, derav tilnavnet på bilen.
6speed

Post by 6speed »

Da er decoupleren på plass , men finner ikke ledningen til kontakta. I går kom det mld om bok på vei til meg i posten, så jeg finner nok ut av det da.
Ellers har jeg hatt ut instrumentene for å sjekke kontaktene for irr. mångler temp og tånkmåler. Så helt fint ut, men må nok begynne å måle etter et skjema.
Venter på at en lokal butikk skal bli ferdig med ferien, så jeg kan få begynt med isolering og innredning.

Om en skulle vite om en Subaru ee20 motor, bokserdiesel, så skulle det ikke være noe problem å godkjenne denne med 150 hester om en ser på specs på Oettingeren som har mere. Bensin utveksling og 0.7 på 4 gear burde gi en aldeles brukervennlig kombinasjon. Noen som har sett litt på dette??
Tur-Bo
-
-
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366

Post by Tur-Bo »

Subaru diesel er drømmen, men dæven for en pris på de motorene. Jeg har funnet to i Svergie, 62000 skr takk, og da mangler alle delene for å få den til å passe i t3 en.
På en motor som den ville jeg brukt bensin gearkasse med diesel diff...eller var det omvendt ? :x
Ellers har jeg også en halvpanel som hugges i disse dager, hvis du trenger så har jeg den innteriør plata som står bak v skyvedør i grå vinyl.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
6speed

Post by 6speed »

Har fikset sperrer idag, så nå er det i orden foran og bak, men mangler enda lys i decoupleren.
Har sett komplette nye ee20 i USA til $4250,- Det kommer klart på frakt og moms og en trenger en cpu, og clutchhus og motorfester. Det blir et dyrt prosjekt, men jeg kommer ikke til å selge denne bilen igjen, og er det noe bilen fortjener er det en kraftigere motor og et lavere turtall gjennom gearing, så dette er noe jeg kommer til å gå for om det er mulighet for å få det godkjent.
Jeg er så fornøyd med bilen, for den er suveren for norsk veistandard, så jeg venter litt på vinteren for å se om den er like bra da.
Til uka blir det henting av sete på Raufoss, og sikkert noe mere inspirasjon hos guruen på andre siden av Mjøsa.
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Boxerdiesel skal det bli! Liker planene dine :D
Tage Vedal

T3-fan
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Post by Needforspace »

Men, har det skjedd noe mer da? Glimrende utgangspunkt i alle fall.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
zapperx
-
-

Post by zapperx »

Denne har vel gått i Elverumstraktene. Kjøpte du den av han på Pink bildeler?? Stod ute der leeenge. Denne var innom Oslo også mener jeg når jeg tenker meg om. Mener denne ligger i en annen prosjekttråd her inne??. Har navnet på en tidligere eier visst jeg leter litt. Send en pm til meg om det er interesant.
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

6speed wrote:...

Gruer meg litt til dasjbordet. Har kikket litt her, men er det noen som vet hvor det ligger en beskrivelse på å plukke ut hele greia. Vet også at jeg har sett noe om å sjekke og overhale innslagene til sperrene enten her eller på Samba. Fint om noen finner de....
https://www.youtube.com/watch?v=M4AglfgB7DA

Dette er re-install time laps, men det kan kanskje gi svar på hvor skruene sitter i det minste.

Ellers tror jeg denne viser hvordan du tar ut dashen:
https://www.youtube.com/watch?v=JTTtTODTF10

http://www.benplace.com/dash.htm
Hans Sæle
Post Reply