Jeg har nettopp kjøpt en 2012 T5 med 4Motion og lurer på hvilken understellsbehandling er best for en slik to år gammel transporter - på kortlisten er valget mellom Tønsberg Antirust (bruker Tectyl) og Vestfold Antirust (bruker Fluid Film).
Etter å eiet en rekke av VWer i over 34 år har jeg prøvde det meste, men har lite erfaring med nyere utgaver samt behandlingsmidler som Fluid Film.
Hva er den "anbefalt" understellsbehandling for nyere (brukt) Transporter?
Anbefalt understellsbehandling for nyere (brukt) Transporter
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: Anbefalt understellsbehandling for nyere (brukt) Transpo
-Funderud antirust ?
Du er klar over at dersom du understellsbehandler en bil som fortsatt har garanti, så bortfaller all garanti på orginal understellsbehandling? Bare greit å tenke på.
Hvor står dette?
Jeg har akkurat lest om "Lakk- og karosserigaranti" i Servicehefte og det ble ikke nevnt.
Jeg har akkurat lest om "Lakk- og karosserigaranti" i Servicehefte og det ble ikke nevnt.
Dette spørsmålet har jeg nylig rettet til Møller Import, jeg er kjent med at det i Møller systemet har vært informert om at garantien bortfaller ved understellsbehandling utover fabrikkens behandling.
Garantien bortfaller IKKE så lenge det brukes samme type behandling som det er fra fabrikken, voks behandling på voks og olje behandling på olje osv. Norsk Antirustforening sine medlemmer har kontroll på dette. Møller bygger et anlegg for understellsbehandling for å ta hånd om sine biler her i Norge utover fabrikkens behandling, Audi, VW, Skoda osv
Garantien bortfaller IKKE så lenge det brukes samme type behandling som det er fra fabrikken, voks behandling på voks og olje behandling på olje osv. Norsk Antirustforening sine medlemmer har kontroll på dette. Møller bygger et anlegg for understellsbehandling for å ta hånd om sine biler her i Norge utover fabrikkens behandling, Audi, VW, Skoda osv
Mvh. "dypen"
Med god antirustbehandling trenger du ikke garanti.
Og jeg mener å ha sett reklamer for antirustbehandling som ikke ødelegger for fabrikkgarantien, men det bør man nok snakke med Møller direkte om først som sist...
Og jeg mener å ha sett reklamer for antirustbehandling som ikke ødelegger for fabrikkgarantien, men det bør man nok snakke med Møller direkte om først som sist...
Ex Audi har 12 års rustgaranti på sine biler, fikk utbedret sinkslipp etter 8 år og tre måneder (fire dører under lister, forkant kanaler, bakluke under lamper). Har VW 12 år også? Uansett garantien bortfaller IKKE, Norsk Antirustforening sine medlemmer har vel ingen interesse av å bryte fabrikkgarantien!
Mvh. "dypen"
-
KübelWagen
- Car: 2009 T5 "BNZ"
Var innom lokal representant for Norsk Antirustforening og fikk bilen fullebehandlet med Mercasol. Proffe karer som hadde en seriøs tilnærming til jobben.
-Virker som en solid behandling, som skal ha en sjekk og noe oppdatering etter 2 -3 år, alt etter kjørelengde og vegmyndighetenes overdrevne bruk av miljøfalige kjemikalier langs veiene.
Ved samme verksted sto en kondemnert 2006 Cherokee med fullstendig opprustet ramme. -Til skrekk og advarsel !
-Virker som en solid behandling, som skal ha en sjekk og noe oppdatering etter 2 -3 år, alt etter kjørelengde og vegmyndighetenes overdrevne bruk av miljøfalige kjemikalier langs veiene.
Ved samme verksted sto en kondemnert 2006 Cherokee med fullstendig opprustet ramme. -Til skrekk og advarsel !