Nå går det litt fort i svingene her, for mens jeg har prosjekt på en 88 halvpanel som skal få en frisert AHU TDI, endte jeg opp med en bil til. En 88 Doka bensin, som fusker som besatt. Tidligere eier sa at det hadde vært borte lenge, men nå er det definitivt der.
Når jeg kjører i eks 80 km/t og gir på litt på 4 gir, er det som om den mister en sylinder og bare drar på 3. Om jeg girer ned til 3dje gir og er litt snill med pedalen, og får litt turtall, forsvinner fuskinga og jeg kan legge inn 4 gir igjen et stykke. Det virker som om jo større motstand, eller jo brattere bakken er, jo tidligere oppstår fuskinga. Tidligere eier skal ha byttet fordelerlokk, ledninger og plugger, men det er nesten så jeg har lyst med dette igjen.
Er det noen føler på Digijeten som kan gi samme symtomer, for det virker litt som om den får for mye bensin. Noen som har hatt samme erfaringen, og funnet ut av dette?
Problemer med 2,1 bensin
-
6speed
- Car: T3 Syncro td 1,9, 2001 Caddy 1,9 tdi chip
- Phone: 94802936
Problemer med 2,1 bensin
The bitterness of poor quality remains long after the sweet taste of low price is forgotten...
Re: Problemer med 2,1 bensin
Søk, og du skal finne... 
Tre klare kandidater, hvorav en er klarere enn den andre:
1) temp2-føleren. Har to ledninger og sitter på siden av termostathuset (venstre side foran i motorrommet). Mål at den gir fornuftige verdier. Den styrer oppvarmingsprogram osv, så den må funke.
2) bryter på spjeldhuset. Skal si klikk når spjeldet går til tomgang og full gass. Koble fra kabel og se om det hjelper.
3) Luftmassemåler. Disse begynner å bli ganske slitne etterhvert og kan lage all verdens trøbbel. Kontroller at motstanden er jevnt økende med bevegelse i vinga.
Outsider: vakkel i kabling. Kabelmatta er 25 år gammel og godt stekt, ikke anta at den er i orden.
Outsider2: tenningsmodul og tomgangsjustering av tenning. Koble forbi den hvite boksen på venstre side i motorrommet ved å trekke av begge pluggene og koble dem sammen.
Tre klare kandidater, hvorav en er klarere enn den andre:
1) temp2-føleren. Har to ledninger og sitter på siden av termostathuset (venstre side foran i motorrommet). Mål at den gir fornuftige verdier. Den styrer oppvarmingsprogram osv, så den må funke.
2) bryter på spjeldhuset. Skal si klikk når spjeldet går til tomgang og full gass. Koble fra kabel og se om det hjelper.
3) Luftmassemåler. Disse begynner å bli ganske slitne etterhvert og kan lage all verdens trøbbel. Kontroller at motstanden er jevnt økende med bevegelse i vinga.
Outsider: vakkel i kabling. Kabelmatta er 25 år gammel og godt stekt, ikke anta at den er i orden.
Outsider2: tenningsmodul og tomgangsjustering av tenning. Koble forbi den hvite boksen på venstre side i motorrommet ved å trekke av begge pluggene og koble dem sammen.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
6speed
Takker for svar. Kan nok ha noe med tempføleren å gjøre, da den gir lite utslag på nåla i dasjbordet.
The bitterness of poor quality remains long after the sweet taste of low price is forgotten...
Det er ikke samme føler! Det er to følere i termostathuset, en til spruten og en til panelet.
Du bør uansett ta en runde på alt av følere og ikke minst justere tenninga riktig. Der er det gjort mye rart opp gjennom åra.
Du bør uansett ta en runde på alt av følere og ikke minst justere tenninga riktig. Der er det gjort mye rart opp gjennom åra.
Joachim
-
6speed
Får ta med meg Bentleyboka til en med litt mer kompetanse på el-anlegg enn det jeg har selv og se om vi kan finne ut noe. Isted når jeg var ute en tur var bilen kald, og da gikk den som ei kule til den ble lunken, og da begynte den å fuske igjen.
Problemer med 2,1 bensin
Bruker den mye? Dette lukter Temp2...
Prøv å koble av Temp2-føleren og kortslutt den med en binders elns. Da skal den bli vanskelig å starte når den er kald, men gå bedre når den er varm.
Prøv å koble av Temp2-føleren og kortslutt den med en binders elns. Da skal den bli vanskelig å starte når den er kald, men gå bedre når den er varm.
Joachim
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Lade ned instruks fra triks og tips om hvordan en feilsøker på dj
Ikke noe hokus pokus enkelt å greit rett frem med et multiinstrument
Sent from my C6903 using Tapatalk
Ikke noe hokus pokus enkelt å greit rett frem med et multiinstrument
Sent from my C6903 using Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Vil bare legge til at en dårlig coil også kan føre til slike symptom. Coiler fra litt eldre biler er somregel såpass like at det er fort gjort å bytte over en for å prøve...
.
.