Har forsøkt å finne ut hvem dette er sin uten hell, men når jeg kikka i dag var den stappa full av gamle kjøleskap og dermed er vel den på vei inn i en container og på tur til Afrika.Needforspace wrote:
Fant denne i dag, gått 154k, diesel, men fri for girkasse.
Så litt sliten ut, men ganske rustfri.

Tau den bort å bærg den daNeedforspace wrote:Har forsøkt å finne ut hvem dette er sin uten hell, men når jeg kikka i dag var den stappa full av gamle kjøleskap og dermed er vel den på vei inn i en container og på tur til Afrika.Needforspace wrote:
Fant denne i dag, gått 154k, diesel, men fri for girkasse.
Så litt sliten ut, men ganske rustfri.

martins.macs wrote:En fin VW T3 Syncro Atlantic i Bergen ved Dagmarsplass for to uker siden.
En litt sliten VW T3 Syncro like ved Nøste i Bergen i dag.

Jeg har vinduer hele vegen rundt på min. Den er registrert som Transporter.Buss Marius wrote:Altså en Caravelle må ha vinduer rundt det hele. Har den ikke det er det Transporter. Dernest har Transporter det laveste utstyrsnivået og Transporter kan ha baklykter uten ryggelys. Det er sølvrand rundt øvre grill på Caravelle. Frem til firkantlyktene kom var det derfor mulig å se forskjellen på den detaljen. Etter hvert kom firkantlykter som standard på alle norske biler. Transporter hadde heller ikke trekte plater på vegger og dører bak førersetet. Nå var det store muligheter til å spessifisere bilen som man ønsket slik at caravelle utstyr kunne bestilles på Transporter. Min Trufa-Reimo Camper er basert på Caravelle C, da importøren anbefalte det pga standard utstyret som ellers måtte bestilles ekstra på en Transporter. Jeg har derfor trekk på alle stolper mellom vinduer. I England ble vel alt bygd på Transporter, ofte på helpanel og så skar de ut til vinduene, da de muligens sparte noen pund på det. Caravelle CL hadde kromfangere og beskyttelses rør på innsiden av bakruten. Caravelle GL hadde også 2 farget lakkering. Etterhvert kom jo spesialmodeller som Coach og Carat med div ekstrautstyr som etterhvert ble ganske vanlig på alle biler. Det er jo fult mulig å bygge om en Transpoter med Coach fangere og planker rundt det hele, senke den og sette på Caratfelger. Enkelte kjøpte jo også Caravelle som varebil for å få en del ekstra utstyr og kanskje hadde de planer om å bygge den om til noe annet senere.Thelma wrote:Er det alt? Tenkte helst utsene-messig helst?
Hadde Transporter ventilasjonsvinduene i de bakreste sidevinduer eller var det kun Caravelle?

winallyouget wrote:Jeg har vinduer hele vegen rundt på min. Den er registrert som Transporter.Buss Marius wrote:
Altså en Caravelle må ha vinduer rundt det hele. Har den ikke det er det Transporter.
[...]
Transporter hadde heller ikke trekte plater på vegger og dører bak førersetet. Nå var det store muligheter til å spessifisere bilen som man ønsket
[...]
Hadde Transporter ventilasjonsvinduene i de bakreste sidevinduer eller var det kun Caravelle?

Takk. Den er en 1982 modell Transporter.Bugman wrote:winallyouget wrote:Jeg har vinduer hele vegen rundt på min. Den er registrert som Transporter.Buss Marius wrote:
Altså en Caravelle må ha vinduer rundt det hele. Har den ikke det er det Transporter.
[...]
Transporter hadde heller ikke trekte plater på vegger og dører bak førersetet. Nå var det store muligheter til å spessifisere bilen som man ønsket
[...]
Hei, Michael!
Det Marius nok påpeker, er at En Caravelle (nok) alltid har vinduer rundt det hele - samt kledning på B- ,C- og D-stolper (Takkledning går ned til paneler, og så er det samme farge som dørekledningene nedenfor).
Angående den ventilasjonen bak/ved de bakerste rutene, så kom den også på Transporter - men dette kom senere på disse bilene, i andre halvdel av '80-tallet.
Den utgaven som du har der, er den som det i Tyskland ble bygget Kombi på. Der du kunne ha seter(ader) montert i helgene , for deretter ha bilen som varebil i uka.
(Må dog ikke forveksles med den norske særordingen, der seteraden ble fastmontert - for avgiftslettelse (kombinertbil registrering).
Meget fin den Sortland-registrerte bilen din!!
Da tar du feil! Jeg vokste opp i en Caravelle C med DG-motor, jeg er ganske sikker på at den ble kjøpt i 1983 men det kan hende det var en 84-modell. Jeg husker at Pappa ikke gadd å vente på 90-hesteren som var annonsert men ennå ikke i salg. Var ikke så store karen den gangen.winallyouget wrote:1984, 1985 og 1986 - har aldri sett eller funnet noe T3 Caravelle før 1984. På de før 1984 eller mulig 1985 står det bare BUS.
Etter det jeg kjenner til kom ikke Caravelle offisielt til før 1985. Mulig jeg tar feil...
Caravelle-navnet ble brukt allerede i 1982. Altså samtidig med at Bus og Bus L var i produksjon. Suffixene C, CL og GL fantes imidlertid ikke da. Caravelle (uten noen flere bokstaver) var "toppmodellen" og hadde tilsvarende utstyr og interiør som senere GL. I 84 kom betegnelsene Caravelle C, CL, GL og Carat, og da ble Bus og Bus L borte.subwoofer wrote:Da tar du feil! Jeg vokste opp i en Caravelle C med DG-motor, jeg er ganske sikker på at den ble kjøpt i 1983 men det kan hende det var en 84-modell. Jeg husker at Pappa ikke gadd å vente på 90-hesteren som var annonsert men ennå ikke i salg. Var ikke så store karen den gangen.winallyouget wrote:1984, 1985 og 1986 - har aldri sett eller funnet noe T3 Caravelle før 1984. På de før 1984 eller mulig 1985 står det bare BUS.
Etter det jeg kjenner til kom ikke Caravelle offisielt til før 1985. Mulig jeg tar feil...

Fint at du bekrefter dette, Odd!OddN wrote:Caravelle-navnet ble brukt allerede i 1982. Altså samtidig med at Bus og Bus L var i produksjon. Suffixene C, CL og GL fantes imidlertid ikke da. Caravelle (uten noen flere bokstaver) var "toppmodellen" og hadde tilsvarende utstyr og interiør som senere GL. I 84 kom betegnelsene Caravelle C, CL, GL og Carat, og da ble Bus og Bus L borte.subwoofer wrote:Da tar du feil! Jeg vokste opp i en Caravelle C med DG-motor, jeg er ganske sikker på at den ble kjøpt i 1983 men det kan hende det var en 84-modell. Jeg husker at Pappa ikke gadd å vente på 90-hesteren som var annonsert men ennå ikke i salg. Var ikke så store karen den gangen.winallyouget wrote:1984, 1985 og 1986 - har aldri sett eller funnet noe T3 Caravelle før 1984. På de før 1984 eller mulig 1985 står det bare BUS.

Ja, 1992 modell, 170000 km på telleren, dårlig eksos, mangler motorluka på planet, går som et uvær ( selv med 2 tonn engelsk stål og aluminium på hengeren) , 235/75 x 15 Kuhmo dekk på Mercedes S klasse felger med et 25 og jaguar pynteringer, svenske alulemmer og bulker i taket....noe mer du vil vite ?GLENN MARVIN wrote:Det er akkurat slik en SiKa Syncro skal se ut.
Vet du noe mere om den?