heisann.
Dieselpumpa på min Caravelle California 2.5 tdi 1999 modell har havarert, og verkstedet jeg står på har en brukt en stående, men det er ikke samme koblingen på elektronikken som i bilen min, på den som de har stående er det en 8 pols kontakt ser det ut som, så da har vel jeg en 10 pols i bilen min. ellers er pumpa lik. Er dette noe som går ann å bruke? med noe overganger eller noe? eller må jeg få tak i ny pumpe? som koster fra 15 til 21 000? Har lett etter brukte, eller overhalte, men finner ikke noe som passer, selv om det er til samme motor.
Mvh
Salve Meum
Dieselpumpe T4 1999 modell?
-
charlie 21
- -

- Car: T4 -97 Caravelle TDI
Re: Dieselpumpe T4 1999 modell?
Har nettopp vært gjennom bytte av dieselpumpe selv, og jeg mener det må være samme kontakt.
Jeg måtte til Sverige for å finne ei brukt pumpe.
Jeg måtte til Sverige for å finne ei brukt pumpe.
Født fri, skattet ihjel!!!
Nøye planlegging kan aldri erstatte ren og skjær flaks.
-97 Caravelle TDI
-96 Transporter 2,5B Syncro
-68 Volvo Felt
Jan Kenneth Glomstad
-97 Caravelle TDI
-68 Volvo Felt
Jan Kenneth Glomstad
Mye kosta den da?
Er det som er "drit" med biler, er jo 1000 kombinasjoner av motorer og pumper, er jo rene kriposarbeidet å finne ut hva som passer
Er det som er "drit" med biler, er jo 1000 kombinasjoner av motorer og pumper, er jo rene kriposarbeidet å finne ut hva som passer
-
charlie 21
- -

- Car: T4 -97 Caravelle TDI
Jeg fikk tak i via kjentfolk så det ble en kompis-pris.
Men du får søke på delesider i Sverige også hvis du ikke finner noen her til lands. På Blocket kan også være noe.
Her kan det være noe.
http://no.bildelsbasen.se/?link=list&gg ... =106101104
Men du får søke på delesider i Sverige også hvis du ikke finner noen her til lands. På Blocket kan også være noe.
Her kan det være noe.
http://no.bildelsbasen.se/?link=list&gg ... =106101104
Født fri, skattet ihjel!!!
-97 Caravelle TDI
-68 Volvo Felt
Jan Kenneth Glomstad
-97 Caravelle TDI
-68 Volvo Felt
Jan Kenneth Glomstad
Re: Re: Dieselpumpe T4 1999 modell?
Jeg har pumpe, fra 98 2,5tdi. Usikker på kobling, kan sjekke? Km 280k, motor gikk som ei klokke før ting ble demontert...salvemeum wrote:Mye kosta den da?
Interessert?
Sendt fra mobilen min.
Ikke noe problem, har gjort det samme, dog andre veien. Den ene har 8 pluss 2 pol, den andre 10 pol, fargekodene på ledningene er de samme på begge.
-
vw 2,5tdi
- -

- Car: t4 tdi 2000mod
Viss du leser av det 10 siffrede nr på pumpa så er det ikke noe problem å få søkt opp hvem som har ivertfall! nr begynner på 0460 485...! Hvis du søker på Meca sine sider så finner du ivertfall bytte nr på pumpa som passer i bilen din
Morten B