Heisann
Står nå oppe i Nord-Norge med feriepakket bil, 3 unger, kone og hund og motorhavari på min T5 2009 modell importert fra tyskland.
Venter på veihjelp og leiebil som vel er her om en times tid, så ting vil vel ordne seg etterhvert - men mye hassel blir det gitt...
Oppdaget for en tid siden at AC kkke virket - men fikk ikke time på verksted før ferien. Aner ikke om det er relatert - men kan egentlig ikke tenke meg det.
Var på service hos Møller for litt over et halvt år siden (da den "ba" om det).
Var på tur nedover en bakke da det plutselig begynte å "smårykke" i bilen (skulle jeg sammenlignet det med noe så måtte det være når et tannhjul knuser og begynner å gli rundt uten å ta tak). Så slo motorbeskyttelsen inn og motoren stoppet.
Fikk heldigvis trillet bilen inn på en parkeringsplass. En annen stoppet og fortalte at det hadde stått røyk ut av bilen.
Aner ikke hva som skjedde - men vil tro at enten motoren eller girkassen gikk.
Er det noen som vet om VW har noe utvidet garanti (utover 2 år) på noen av disse delene? Er jo litt spent på hva dette vil koste meg...
T5 2009 modell med motorhavari...
Re: T5 2009 modell med motorhavari...
Hvor er du hen da. Nord-Norge er halve landet..tek wrote:Heisann
Står nå oppe i Nord-Norge med feriepakket bil, 3 unger, kone og hund og motorhavari på min T5 2009 modell importert fra tyskland.
Venter på veihjelp og leiebil som vel er her om en times tid, så ting vil vel ordne seg etterhvert - men mye hassel blir det gitt...
Oppdaget for en tid siden at AC kkke virket - men fikk ikke time på verksted før ferien. Aner ikke om det er relatert - men kan egentlig ikke tenke meg det.
Var på tur nedover en bakke da det plutselig begynte å "smårykke" i bilen (skulle jeg sammenlignet det med noe så måtte det være når et tannhjul knuser og begynner å gli rundt uten å ta tak). Så slo motorbeskyttelsen inn og motoren stoppet.
Fikk heldigvis trillet bilen inn på en parkeringsplass. En annen stoppet og fortalte at det hadde stått røyk ut av bilen.
Er det noen som vet om VW har noe utvidet garanti (utover 2 år) på noen av disse delene? Er jo litt spent på hva dette vil koste meg...
Vet det står en T5 ambulanse på huggeren i Narvik (Willys verksted)
Ellers finnes garantert alt du trenger over grensen på Norrbottens bildemontering Strømsund, Älvsbyn, en av sveriges største: http://www.nbd.se/varaBildelar.php
Mvh Pickupman
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Her er det vel viktig å begynne riktig vedrørende eventuelt reklamasjon uavhengig av hvilken situasjon man er i for øyeblikket.tek wrote:Heisann
Også fordi dette kan koste mye peeng.
Å prøve å finne årsak til "havari" er viktig og hva som er følgeskader, en seriøs rapport er et godt grunnlag og det kan man få på Møller om mulig, dette danner det beste grunnlaget for videre saksbehandling.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Her hadde det vært arti å visst om det er vannpumpa som er trøbbelet. Motorhavari som følge av masse vann i bunnpanna.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Den står på Sortland Auto nå - forstod det som om det var de eller Harstad som var mulige VW merkeverksteder - så det er vel bare å avvente at de får sett på den...
Tuningboksen som var gåen...
Forsåvidt en god nyhet - absolutt enkleste å fikse
De hadde samtidig funnet ut hva som var problemet med AC'en - så da får vi hvis fikset det også - så kommer det i alle fall noe positivt ut av hele greia.
Forsåvidt en god nyhet - absolutt enkleste å fikse
De hadde samtidig funnet ut hva som var problemet med AC'en - så da får vi hvis fikset det også - så kommer det i alle fall noe positivt ut av hele greia.
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
tuningboks som tdi-boks osv?
I så fall enda et tilfelle av av dårlige erfaringer av boks.
Enda godt det ikke gikk verre for din del! kjører vel uten nå da, vil jeg anta
I så fall enda et tilfelle av av dårlige erfaringer av boks.
Enda godt det ikke gikk verre for din del! kjører vel uten nå da, vil jeg anta
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)