Er det mulig og få ut vifta hel med hamsterhjul innefra??
Har prøvd men den deler seg,litt vaskelig og få den på plass.
Butter i mot airbag++mye annet. Dette er en bil med climatronic.
Kupevifta foran
Kupevifta foran
ex.Vw caravelle 97. 8 seter kort,aut
ex.VR6 med gass
07 T5 2,5 TDI,130 hk ++ lang type (Minibuss)
ex.VR6 med gass
07 T5 2,5 TDI,130 hk ++ lang type (Minibuss)
Det går, men er mye ekstra skruing.vwbrumle wrote:Ang dette går det ikke å løsne den kanalen som vifta står i dvs mot midtn av konsolen og mot luftfilteret?
Styrer med dette selv nå. Har tatt ut motoren og hamsterhjulet men det gikk ikke å få ut helt. Det gikk i småbiter.
Jeg presset ut mitt, og det sprakk flere plasser.
12 år gammel sprø plast liker ikke slikt, men det nyere(jeg kjøpte brukt vifte) gikk det an å bøye mer uten at en hørte lyden av plast som sprekker.
Og til neste vinter blir det nok helt ny vifte fra Møller!
Å kjøpe slikt brukt var billigere der og da, men nå hyler denne værre enn den gamle gjorde.
Har nå byttet kupevifte, som ble kjøpt brukt til 700 kr mot 1845 kr på Møller. Men å få på plass den "nye" uten å løsne luftekanalen gikk ikke. Har airbag på min så det er sikkert det som gjør det. Men med å løsne 8 stk klips inne ved hoveddelen og 3 klips ute ved luftfilter inntaket var det bare å trekke kanalen forsiktig ned, sette på plass viften og montere "herligheten" og skru sammen resten.
Var gjort på 1,5 time med forsøk på å lure den på plass først da.....
Var gjort på 1,5 time med forsøk på å lure den på plass først da.....
Roger
Har ikke climatronic nei. Det var airbagen som som gjorde at det ble trangt for å få til plasseringa. Jeg turde ikke løsne airbaggen jeg da har stor respekt for disse. Men klipsa var enkle å ta av og slik at den kunne trekkes 1 cm ut og så en 10 cm rett ned for plassering av vifte. Var en kanal helt "inni oppi" (som vi sier) som måtte løsnes men den var bare tredd ned i kanalen.
Roger
-
GeeForce
- -

- Car: Nå: -11 Caddy 2,0 TDI 4M Solgt: -99 T4 2,5 TDI
Re: Kupevifta foran
Skiftet vifta mi igår, og fant igrunn ingen beskrevne fremgangsmetoder som lot seg overføre til min bil, så da ble det en kombinasjon av alle...
- Skru av nedre delen av dashnordet.
- Skru ut stereoanlegget og høyre luftventil.
- Skru ut airbaggen (koble fra ledningen, og legg den på et trygt sted).
- Riv ut skummet som gjemmer alt.
- Skru løs viftemotoren fra vifteenheten, og så skru løs vifteenheten.
- Lirk delene ut hver for seg.
Assembly in reverese order...
Vifta fra Norsk Bildelsenter var ganske lik den orginale, med unntak av at viftemotoren ikke var skrudd fast, men hadde gummioppheng som ble presset inn i kilespor. Helt kurrant å demontere og montere, og etterpå justere for å unngå at vifta subbet borti ting.
- Skru av nedre delen av dashnordet.
- Skru ut stereoanlegget og høyre luftventil.
- Skru ut airbaggen (koble fra ledningen, og legg den på et trygt sted).
- Riv ut skummet som gjemmer alt.
- Skru løs viftemotoren fra vifteenheten, og så skru løs vifteenheten.
- Lirk delene ut hver for seg.
Assembly in reverese order...
Vifta fra Norsk Bildelsenter var ganske lik den orginale, med unntak av at viftemotoren ikke var skrudd fast, men hadde gummioppheng som ble presset inn i kilespor. Helt kurrant å demontere og montere, og etterpå justere for å unngå at vifta subbet borti ting.
*Solgt* -99 VW Caravelle T4B 2,5 TDi 102 hk
-11 VW Caddy Maxi 2,0 TDI 4Motion
-12 VW Passat 1,6 TDI
VAGCom
-11 VW Caddy Maxi 2,0 TDI 4Motion
-12 VW Passat 1,6 TDI
VAGCom