Hei.
Dette gjelder en 93 mod. Fargen er blå.
Når motoren er kaldt går den fint, men etterhvert som motoren blir mer og mer varm, begynner den å fuske. Til slutt fusker den så mye at motoren stopper, og den slutter å funke. Dette skjer gradvis, dvs. over ca 10 min fra første fusk, til død over kassa. Har lagt merke etil at dette ikke skjer (tror jeg da) når man kjører bilen (har den i fart), fordi da blir aldri motoren skikkelig varm. Men denne fuskinga skjedde når bilen stod stille i tomgang.
Kjøler seg ned (dagen etterpå) funker den fint igjen. Stoppet den i dag da den begynte å fuske igjen. Det skal sies at det røk litt i går når den fuska som værst, men kan ha vært noe kondens kanskje.
Noen forslag til hva dette kan være? Lambasonde eller noe?
Takker for alle svar:)
Motor går når kaldt - varmere motor = mer ugang til slutt dø
Motor går når kaldt - varmere motor = mer ugang til slutt dø
Last edited by Peder on 08 Dec 2005, 16:35, edited 1 time in total.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Hovedhjernen
Har selv en 2.5 bensin, hovedhjernen måtte byttes (etter at AS Normotor i Tromsø hadde bytta både lamda og "bankesonden"=temperatursonde)
hjernen kosta dem i innkjøp over 8 store så jeg regner med at den koster kanse 15 -17 tusen slik som i min Scorpio.
hjernen kosta dem i innkjøp over 8 store så jeg regner med at den koster kanse 15 -17 tusen slik som i min Scorpio.