Må gå over hele systemet igjen, men alt var fint frem til bremserøret ble bytta. Dog måtte bremserøret byttes i sin helhet, siden vi erstattet det med et kobberrør. Den fordeleren ligger jo rett under bremsevæskebeholderen og bak, inn mot torpedoveggen (er det det det heter??) så er jo de 3 eller hva det nå er koblingene til bremserør som går hit og dit. I den vendingen har han nok vært borti fordeleren igjen. Har prøvd å tape den, men det funker ikke helt bra. Har fått bestilt ny fordeler da, kosta 400kr. Kjørte litt lenge rundt med en dårlig vakuumpumpe/bremsekraftforsterker (dette er samme greia, eller har jeg misforstått?) før svogeren min endelig trodde på meg da han skulle ta pkk på bilen. Den gikk ikke gjennom for å si det sånn. Skal bytte all bremsevæske også, om ikke annet enn for å få lufta hele systemet. Jeg håper det er dette som er problemet. (Da den dingsen knakk mistet de jo vakuumet selvom det hadde funket da de testet rett før, etter å ha bytta vakuumpumpa. Alt sto riktig da, visstnok, men jeg skal be dem sjekke det.) Det er ikke jeg som bytter ting selv på bilen min, jeg vet hvordan masse av det skal gjøres, men jeg tør bare ikke (og pga kroniske senebetennelser så er det ganske uutholdelig å holde på med sånn småmekk.)
Jeg synes det er påfallende at jeg, etter å ha bremset, plutselig mister all kraft når jeg gasser på. Oppdaget i går at dersom jeg bare holder pedalen inne så går det seg til igjen og bilen hiver seg fremover som om alt skulle være bra.
Jeg har kjørt bensindrevne biler i 9 år, så overgangen til diger dieselbil med TRANGT motorrom er ganske stor, masse jeg må forsøke å skjønne noe av igjen. :/ Digger bilen da