Ryggekamera 2012 transporter - Hvor skal jeg hente signal?
-
AnaboleOle
- Car: T5 2012
Ryggekamera 2012 transporter - Hvor skal jeg hente signal?
Kan jeg hente ut signalet som kobler inn ryggekameraet ved å sette bilen i revers i dashbordet, eller må jeg strekke kabel fra ryggelyset? Gjelder en ettermarkedsspiller, ikke original VW. Har funnet inngangen på selve spilleren som switcher skjermen over til ryggekameraet når den blir tilført +12V, men ikke ut fra bilens ledningsnett.
-
AnaboleOle
Re: Ryggekamera 2012 transporter - Hvor skal jeg hente signa
Tok den sure utveien og trakk kabel til ryggelyset. Men, har ett problem; når jeg kun har tenningen på uten motoren i gang, kobler kameraet inn og alt fungerer fint. Men, dersom jeg gjør det med motoren i gang kommer det ikke noe bilde?? Headunit bytter om til kameravisning, men kun ett svart bilde. Noen som har noen tanker om dette?
-
AnaboleOle
Re: Ryggekamera 2012 transporter - Hvor skal jeg hente signa
Har hentet strøm til kameraet fra sklitlyset bak. Mistenkte at det kunne bli for høy spenning med bilen i gang, så målte istad. Måler 12,1 V med tenningen på uten bilen igang, og 12,5 V med bilen i gang. Tror ikke dette skal ha noe å si når det er så små variasjoner. Noen som har noen tanker? Evnt. om jeg kan hente ut signalet som starter kameraet i dashen?