Har problemer med å få diesel høytrykk ut av diesel pumpa.
Har hatt motor ute av bil for bytte av topp, topp pakning og register.
Og får nå ikke start pga at jeg ikke har høytrykk ut av diesel pumpa...
Har hatt trykkluft i diesel tanken for å presse diesel fram til pumpa pga denne var siget tilbake.
Noen som vet hva dette kan være?...
Kan det være luft for ikke kommer seg ut av pumpa eller noe?...
Har filt tom flere batteri og må ha råd.
Start problemer AFN 1.9TDI
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Re: Start problemer AFN 1.9TDI
Har du spenning inn på stoppventilen på dieselpumpa?
Fyll uansett dieselfilteret helt opp for sikkerhets skyld.
Du har prøvd å løsne på dyserøra uten at det har kommet noe antydning til diesel?
Har du justert pumpa statisk med måleur? (Det skulle jo uansett kommet diesel til dysene hvis pumpa er timet feil da.)
Hva slags bil er det forresten? For noen T4 høres det ikke ut til å være..
Fyll uansett dieselfilteret helt opp for sikkerhets skyld.
Du har prøvd å løsne på dyserøra uten at det har kommet noe antydning til diesel?
Har du justert pumpa statisk med måleur? (Det skulle jo uansett kommet diesel til dysene hvis pumpa er timet feil da.)
Hva slags bil er det forresten? For noen T4 høres det ikke ut til å være..
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
frnyborg
- Car: Caravelle T4 2.5i 95mod
Start problemer AFN 1.9TDI
Har ikke målt spenning på magneten, hadde eg faktisk glemt å sjekke....
Har fylt filteres helt opp.
Har løset dyse rørene og ingen diesel kommer, men klarer å trykke fram diesel med trykkluft på tanken og hvis jeg filer samtidig men blir ingen høy trykk.
Bilen startet og gikk før jeg tok ut motoren for å bytte topplokk og diesel pumpen er ikke rørt av stilling.
Begynner å bli ganske råd løs, men var et godt tips å sjekke spenning på magneten. Men rar imot flere forslag:-)
Nei du har nok rett i det, T4'en er desverre solgt så nå er det en passat 1.9Tdi 98mod med AFN 110HK motor.
Alle andre forum er jo håpløst å få noe tips fra, men her er folk kjapt ute med råd og vink.
Har fylt filteres helt opp.
Har løset dyse rørene og ingen diesel kommer, men klarer å trykke fram diesel med trykkluft på tanken og hvis jeg filer samtidig men blir ingen høy trykk.
Bilen startet og gikk før jeg tok ut motoren for å bytte topplokk og diesel pumpen er ikke rørt av stilling.
Begynner å bli ganske råd løs, men var et godt tips å sjekke spenning på magneten. Men rar imot flere forslag:-)
Nei du har nok rett i det, T4'en er desverre solgt så nå er det en passat 1.9Tdi 98mod med AFN 110HK motor.
Alle andre forum er jo håpløst å få noe tips fra, men her er folk kjapt ute med råd og vink.