Thermo Top C

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
bjisaksen
Car: T5 2007 2.5 tdi 4motion
Phone: 40494000

Thermo Top C

Post by bjisaksen »

Enda en Webasto tråd....

Den lokale VW sjappa mener at hovedkortet på Webastoen er gåen
vha. diagnosen, det tror jeg lite på, da er i så fall ikke helt gåent... Ved start av Webastoen fra tidsur, eller når bilen starter, kjører den ca ett minutt (kjenner varmen fra eksosrøret) før den stopper (luft-vifta fortsetter, men det blir kald luft ut av eksos...). Mistenker diesel-tilførselen, eller brennkammer/glødelugg... Er jo et sant mareritt å få ned varmeren, og verkstedet vil jo bare selge meg en ny (til sinnsykt mye penger), noen som har noen tips før jeg bestemmer hva jeg gjør videre? Bilen er gått 142' km, så det er vel flere ting som kan være galt...
labbetuss
-
-

Re: Thermo Top C

Post by labbetuss »

bjisaksen wrote:Mistenker diesel-tilførselen, eller brennkammer/glødelugg...
Mistenker? Men hva sier diagnosen?
(mulig jeg er godtroende, men om et verksted har lest ut feilkoder og sier styringsenheten er gåen så er det vel ingen grunn til å tvile på det? I såfall bør du kanskje dra til et annet verksted, evnt kjøpe deg diagnoseutstyr og lese ut feilkoder selv)
bjisaksen wrote:Er jo et sant mareritt å få ned varmeren,
Neida.
bjisaksen wrote:og verkstedet vil jo bare selge meg en ny (til sinnsykt mye penger),
Du får kjøpt brukte. Sjekk finn, eller ymse sider som selger brukdeler.
http://finndel.no/
http://www.bildelsbasen.se/
osv.
bjisaksen
Car: T5 2007 2.5 tdi 4motion
Phone: 40494000

Post by bjisaksen »

Da har jeg prøvd å lese av selv med VCDS, og den finner ikke Webasto'enm selv om den er der, og starter når den er resatt... Lurer på om det blir en bytte-enhet fra dieselheaters4u.com, de har en til 285 £ som skal passe til T5. Litt risky å bestille fra Tyrkia, men orginalt koster den 13500 fra den lokale VW langeren...
labbetuss
-
-

Post by labbetuss »

bjisaksen wrote:Lurer på om det blir en bytte-enhet fra dieselheaters4u.com, de har en til 285 £ som skal passe til T5. Litt risky å bestille fra Tyrkia, men orginalt koster den 13500 fra den lokale VW langeren...
Bestilte selv fjernkontroll til en Eberspächer på ebay fra en fyr i Tyrkia for et par år siden. Finner ikke igjen ebay-navnet, men epostene kom fra dieselheaters@hotmail.com og han signerte med Ali Aslaner. Handlet for 2500 kroner, ingen problemer. Trivelig fyr.
Post Reply