Førstegangseier av T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
T3Baard
-
-

Førstegangseier av T4

Post by T3Baard »

Hei, er tilbake i gamet nå, bare at det ikke er T3 mer men T4!

Bilen vi kjøpte er en edition utgave, hva vil det innebære?, var ganske luksuriøst inne etter min smak :)

Er en 2,4d gått litt for laaangt men mye deler i understellet er byttet, bremser er byttet eksosen var frisk å fin hele veien, likte bilen da jeg prøvekjørte den (henter den imorgen)

har foreløpig et par spørsmåler ang bilen, kommer nok flere spørsmåler senere!!

Er det samme varmeapparat foran på bensiner og dieselen??, kan få dette billig!!

Grøftelysene virker ikke, den ene hadde myer rust i seg, så er disse bare å hive og kjøpe nye, eller finnes det blinddeksler??

kommer nok flere spm når jeg har hentet bilen ;)

MVH Bård
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Førstegangseier av T4

Post by Der Postmeister »

Bilder og info om alder/årsmodell og motortype du har er absolutt en fordel for å kunne svare deg. :wink:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
T3Baard
-
-

Post by T3Baard »

Hei, ble en 94 modell 2,4d med en liten lekkasje, fyren bablet om rør som lakk.. fant lekkasjen idag og det var heldigvis ikke i motoren som jeg leste flere plasser her, Riktgnok stinker kjølevannet, men ingen dårlig eksos eller vann i olja!!

Lekkasjen oppstår der vannet til bakre viften går, de 2 paralelle rørene rett under bremseforsterkeren.
Men det lekker i overgangen gummirør/plastdings, klarer ikke å se noe sprekker bare føler vannet renner ned der!!

(håper jeg forklarte det bra?)

Håper dette er grei skruing da det er virkelig trangt der nede :)

Ellers greit fornøyd med hastekjøpet :/ kunne tatt det litt med ro, men jeg føler jeg får hjelp her :)
STOSSEL
-
-
Car: t4
Phone: 46554057

Post by STOSSEL »

Hei, har en god "dunge" med deler om du trenger noe.... :o
T3Baard
-
-

Post by T3Baard »

Det var bra, men spørs jo HVA jeg trenger først :)

Men er denne typen lekkasje vanlig, synes å ha lest et par tråder om det samme problemet!!

Henning beskriver problemet mitt bra her i post nr 3

viewtopic.php?f=5&t=34373&hilit=Lekkasje+varmeapparat
T3Baard
-
-

Post by T3Baard »

Tenkte å stoppe lekkasjen foreløpig med en ekstra slangeklemmer bak den originale, evt. kutte opp en ny slange fra en Golf jeg har stående!! bare for å forskyve problemet til det blir varmere i været, for ser at metallrøret under dette igjen bør byttes pga rust, så er det like greit å bytte mest mulig i motorrommet om jeg tar av fronten på bilen!! lurt eller ikke lurt?? :)
T3Baard
-
-

Post by T3Baard »

Det viste seg at det var et bitteliten hull på tuten til plastrøra, trædde med slange fra annen bil og stramma med slangeklemmere hjalp mye!!

MEN Skum i gullfiskbollen??? bør jeg bekymere meg??
T3Baard
-
-

Post by T3Baard »

Lakk litt etter forrige reperasjon, på samme plass, men lekker ikke mer nå så den reparerte seg sjøl :roll: Men dukka opp en tanke å bytte begge røra med slanger...men så kom jeg på om slangene ville vel blitt utsatt for vakum og klemme seg?? eller er det bare å bytte?? Altså Røra til bakre varmeapparat :)

Så skrudde jeg på sidepanelet til skyvedøra igjen ordentlig, den var ihjelskrudd fra før av så gkorde ingenting med et par blanke skruer til :P

Og neste på lista er stopping av rust og feilsøke for strøm til bakluka, så ut som brudd på ledningen i taket skal se nærmere på det!!
T3Baard
-
-

Post by T3Baard »

Hei igjen folkens, På min bil var det byttet mye på understellet for 1,5 år siden ca, på et verksted jeg ikke stoler på engang (forrige eieren likte dem tydeligvis) Så nå har det sånn at hver gang jeg gir gass eller slipper gassen så flytter retningen på bilen seg. Samme symptomer jeg hadde på min Passat TDk som da viste seg å være motorfesterne som var slitt, Jeg mistenker det samme da det vibrerer mye og frekvensen på vibrasjonene endrer seg ettersom det er hellinger på kjørebanen. Det sjkal sies at jeg merket det mest når jeg kjører i kø, og ved lav hastighet der hyppig girskifte må til... har jeg konkludert at det KAN være motorfesterne på denne T4??, ingen klonke lyder eller lignende ved kjøring i grus/over fartsdempere ETC.. takker for svar og håper jeg har forklart det bra :)
Post Reply