Kald motor.
Kald motor.
Har en Caravelle 2,5 130hk automat med Webasto 2008 modell.Webastoen er orginalmontert og virker.
Har vært mange ganger på Møller og de sier de bare er sånn.
Kjørte i i helga 7 mil i -5 grader.Når jeg kjører i 60,70 km/t blir motoren ca 70 grader etterhvert.
90 grader oppnådde jeg ved å kjøre i 120km/t i ei mil.Kjørt deretter i fartsgrensene videre.Da faller motortemperaturen igjen til ca 70-75 grader.
For ca en måneds tid tilbake kjørte jeg 3 mil i -15.Hjem fra Møller igjen.Hadde da 65 grader på motoren ved hjemkommst.Ringte Møller igjen å klaget.
Fikk da til svar at de er slik??? Fikk beskjed om å dekke radiatoren mer.Det sitter 2 store 1000-metere i grillen.
Tidligvis ingen aktive feilkoder akkurat nå.
Har kjørt lengre strekninger på 4 gir.Dette hjelper heller ikke.
Webastoen er ombygd av Møller for å henge med lenger.
Det blåser halvvarmt av varmapparatet.
Er disse bilene virkelig ikke bedre????? Eller er det noe feil???
Har vært mange ganger på Møller og de sier de bare er sånn.
Kjørte i i helga 7 mil i -5 grader.Når jeg kjører i 60,70 km/t blir motoren ca 70 grader etterhvert.
90 grader oppnådde jeg ved å kjøre i 120km/t i ei mil.Kjørt deretter i fartsgrensene videre.Da faller motortemperaturen igjen til ca 70-75 grader.
For ca en måneds tid tilbake kjørte jeg 3 mil i -15.Hjem fra Møller igjen.Hadde da 65 grader på motoren ved hjemkommst.Ringte Møller igjen å klaget.
Fikk da til svar at de er slik??? Fikk beskjed om å dekke radiatoren mer.Det sitter 2 store 1000-metere i grillen.
Tidligvis ingen aktive feilkoder akkurat nå.
Har kjørt lengre strekninger på 4 gir.Dette hjelper heller ikke.
Webastoen er ombygd av Møller for å henge med lenger.
Det blåser halvvarmt av varmapparatet.
Er disse bilene virkelig ikke bedre????? Eller er det noe feil???
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Re: Kald motor.
Termostat som ikke virker slik den skal kanskje....
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
VW Crafter LWB -14
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Kald motor.
Er webasto testa så at den fungerer da? Er litt typisk defekt webasto dette. Ellers kan selvsagt termostat være på utur. Er vel elektronisk termostat på denne.
Mvh Frode.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Frode.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Den gamle T4en min går seg kald på tomgang ved 0 grader ute og varmeapparatet på, men den har ikke drift på Eber, ellers er den tett på 90 grader og aldri over.
T5en holder 90 grader uansett når den først har blitt varm, men der virker Webastoen så der har jeg ikke kontroll om den legger inn under kjøring.
Men sånn som beskrevet av trådstarter er den i hvert fall ikke.
T5en holder 90 grader uansett når den først har blitt varm, men der virker Webastoen så der har jeg ikke kontroll om den legger inn under kjøring.
Men sånn som beskrevet av trådstarter er den i hvert fall ikke.
VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14
VW Crafter LWB -14
-
Christian-bettle
Eg har t5 174 hk den blir fort varm stiger til 90 grader og blir der har nett kjørt, Over høg fjellet 23minus låg på 90 då og vebasto virker og fint 
Ifølge Møller virker Webastoen riktig ja. Delenummeret på termostaten er 070121114 sa de på Møller.Etter bildene jeg finner av denne ser den ikke elektrisk styrt ut.
Dersom den er riktig skal den åpne på 87 grader.
Er dette "bare " et problem på biler med automat kanskje?
Dersom den er riktig skal den åpne på 87 grader.
Er dette "bare " et problem på biler med automat kanskje?
Har hatt litt trøbbel med min i vinter på de kaldeste dagene. Sliter med å komme opp i skikkelig temp, og brukte jeg varmeapparatet på 2, gikk varmen ned.. Har manuell.
-
mr.bin
- Car: t5 caravelle 2007mod 2,5 131hk tiptr vare bil.
- Phone: 41475816
har to stk 131hk T5 07mod , en med auto mat å en med manuelt gir. begge holder rundt 90g selv om d er - 25g ute, å blåser var luft både framme og bake.
er nok feil med termostaten din vis vebastoen din virker.
er nok feil med termostaten din vis vebastoen din virker.
caravelle 07mod 2,5tdi 131hk lang 2seters varebil
caravelle 07mod 2,5tdi 131hk lang 5seters kombi(kone bil)
caravelle 96mod 2,5tdi 102hk kort 6seters kombi
transporter 95mod 2,4d ombygget til caravelle 02mod 2,5tdi 102hk lang 8seters personbil(solgt)
caravelle 07mod 2,5tdi 131hk lang 5seters kombi(kone bil)
caravelle 96mod 2,5tdi 102hk kort 6seters kombi
transporter 95mod 2,4d ombygget til caravelle 02mod 2,5tdi 102hk lang 8seters personbil(solgt)
Kald motor.
Har blokkert egr ventilen min, så jeg har samme tendensene. Men min blåser varmt, bare det går gørrlang tid før den kommer til 90 grader.
Sjekk om du har en plate som blokker egr ventilen din.
Sjekk om du har en plate som blokker egr ventilen din.
Hvor står egentlig EGR ventilen? Hvordan ser den ut, og hva gjør den??
jeg ville si at webastoen ikkke virker, for min er defekt webasto og opfører sig 100% som din.. 
Min Webasto funker, men sliter selvom.mikalsen wrote:jeg ville si at webastoen ikkke virker, for min er defekt webasto og opfører sig 100% som din..
-
Neergård
- -

fordi om webasto starter, er det kontrollert at den går enda etter 15 minutter?
Fordi om den starter og går en stund, er det ikke sikkert den er med hele tida...
Jeg synes absolutt det virker som def. webasto, symptomer er helt lik.
Annet kan være termostat så klart, men det kan identifiseres på slangene til/fra radiator. Ut fra radiator skal det være iskaldt, ingen gjennomstrømning. Dersom motor er lunk, og termostat er åpen, vil du en lunk på utløp fra radiator, i alle fall når den får stå i ro litt før du sjekker.
Fordi om den starter og går en stund, er det ikke sikkert den er med hele tida...
Annet kan være termostat så klart, men det kan identifiseres på slangene til/fra radiator. Ut fra radiator skal det være iskaldt, ingen gjennomstrømning. Dersom motor er lunk, og termostat er åpen, vil du en lunk på utløp fra radiator, i alle fall når den får stå i ro litt før du sjekker.
Frode Neergård
Kald motor.
Her er hvertfall egr selv om det virker til å være webastoen din 

-
Neergård
- -

Kald motor.
EGR er eksosgjenvinning for miljøkrav til utslipp.
Har ikke noe å si på temperaturen i så stor grad at det betyr noe i denne sammenheng.
Mvh Frode.
Har ikke noe å si på temperaturen i så stor grad at det betyr noe i denne sammenheng.
Mvh Frode.
Frode Neergård
Som jeg skrev i min andre setning.Webastoen virker.
Har idag pratet med Møller igjen.Har fått "grini meg til" at de skal skifte termostat.Håper dette hjelper.De mener fortsatt at det er bortkastet de på Møller.
Har vært på Møller med bilen minst 7 ganger å klagd på dette.De har ikke byttet termostaten før.Feil som ikke setter feilkoder er visst vanskelige å finne.
Har idag pratet med Møller igjen.Har fått "grini meg til" at de skal skifte termostat.Håper dette hjelper.De mener fortsatt at det er bortkastet de på Møller.
Har vært på Møller med bilen minst 7 ganger å klagd på dette.De har ikke byttet termostaten før.Feil som ikke setter feilkoder er visst vanskelige å finne.
Skal webastoen alltid gå i 15 minutter når den først begynner å gå?Neergård wrote:fordi om webasto starter, er det kontrollert at den går enda etter 15 minutter?
-
Neergård
- -

Såfremt det er under 5 plussgrader, og motor ikke har driftstemperatur skal den gå. Hva som er maks er jeg litt usikker på, men trodde det var 30 minutt...
Frode Neergård
Da er termostaten byttet hos Møller.Tok 3 timer og hjalp ikke en dritt.
Konkulsjon:Motor skal ikke gå på 90 grader ved minusgrader ute og normal kjøring.
Konkulsjon:Motor skal ikke gå på 90 grader ved minusgrader ute og normal kjøring.
-
Neergård
- -

Kald motor.
Har du fått logga webasto? Jeg gir meg ikke på den altså, uansett, inntil bevis kan legges frem 
Dersom motortemp ikke når korrekt arbeidstemperatur, mangler man ekstravarmen webasto skal gi.
Dersom temperaturen er korrekt, men instrumentet viser for lavt, kan det være tempgiver eller instrument og du har full varme i varmeapparatet.
Mvh Frode.
Dersom motortemp ikke når korrekt arbeidstemperatur, mangler man ekstravarmen webasto skal gi.
Dersom temperaturen er korrekt, men instrumentet viser for lavt, kan det være tempgiver eller instrument og du har full varme i varmeapparatet.
Mvh Frode.
Frode Neergård
Webastoen går når jeg parkerer utenfor hos Møller etter 3 mil kjøring og ca 70 grader på motoren.
Varmapparatet blåser varmere når motoren har 90 grader.
Webastoen er ombyggd for å henge med lenger.Dette er utført hos Møller.Har klagd på kald motor siden bilen var ny."Problemet" starter ved 0 grader og blir verre og verre jo kaldere det blir.Webastoen er testet mange ganger hos Møller.
Motoren tar ikke skade av dette sier de på Møller.Kjerrringa er utstyrt med pledd når det blir kaldt.
Varmapparatet blåser varmere når motoren har 90 grader.
Webastoen er ombyggd for å henge med lenger.Dette er utført hos Møller.Har klagd på kald motor siden bilen var ny."Problemet" starter ved 0 grader og blir verre og verre jo kaldere det blir.Webastoen er testet mange ganger hos Møller.
Motoren tar ikke skade av dette sier de på Møller.Kjerrringa er utstyrt med pledd når det blir kaldt.
-
Neergård
- -

Kald motor.
Da tror jeg virkelig ikke webasto yter full effekt når den går. Denne motoren skal bli varm når den går som den skal. Er ikke noe annet spørsmål med det.
Hva annet som kan holde den kald når termostaten er skifta klarer jeg ikke å se...
Mvh Frode.
Hva annet som kan holde den kald når termostaten er skifta klarer jeg ikke å se...
Mvh Frode.
Frode Neergård
Når jeg har kjørt 3 mil med 70 grader på motor og deretter øker hastigheten på bilen til ulovelige fartsgrenser blir det 90 grader på motoren.
Dersom jeg deretter kjører i 60 km/t en stund etterpå faller motortemperaturen igjen.Er dette Webastoen sin feil???
Dersom jeg deretter kjører i 60 km/t en stund etterpå faller motortemperaturen igjen.Er dette Webastoen sin feil???
-
Neergård
- -

Kald motor.
Om webastoen ikke yter full effekt, ja.
Mvh Frode.
Mvh Frode.
Frode Neergård
Nå sier du ikke noe om hvor kaldt ute det er da.. men her jeg bor er det rundt 15-20 kalde nå, og jeg har overhodet ingen problemer med å oppnå driftstemperatur på motoren (90 grader), uansett fart eller belastning på motor (men det forutsetter at jeg ikke kjører kupevifta på full spiker da.. motortempen kan falle litt om jeg har vifta på 4. Kan også falle om jeg kjører i unnabakke/tomgang og har vifta på 3).Oddgeir71 wrote:Når jeg har kjørt 3 mil med 70 grader på motor og deretter øker hastigheten på bilen til ulovelige fartsgrenser blir det 90 grader på motoren.
Så noe er galt, ja. Om du nylig har byttet termostat betyr vel det også at kjølesystemet er luftet og at du kjører med nok kjøleveske. Da er det vel lett å anta at det er noe galt med Webastoen..