Sikring/rele monteres bak lysbryter. "Alt" av nedre plastikkpaneler på dashbord på førersiden demonteres.
- Rød ledning føres igjennom torpedovegg til batteri. Skal på plusspol.
- Brun skal til jordingspunkt. Du finner et punkt bak lysbryteren, helt inne ved torpedovegg.
- Den gule og den sorte ledningen skal langs gulvet, under førerstol (lettest å ta ut hele førerstolen) og igjennom et hull til under bilen.
- Den sorte og den røde ledningen (de tykke) skal opp til bryterpanel for klimakontroll. Bak bryterpanelet tas kontakten ut (er vel et bilde på monteringsanvisningen her?). Den blå/sorte ledningen kuttes. Den nye, sorte skal på den blå/sorte på kontaktsiden. Den røde skal på den blå/sorte på ledningsnettsiden.
Så til den delen som er litt knotete:
Av de to (gul og sort) som du førte igjennom gulvet, skal den sorte inn på kontakten til sirkulasjonspumpa (demonter plastikkdeksler under førersete for å komme til varmer/pumpe). Kutt den blå/sorte som går inn på kontakten. Den nye, sorte skal inn på kontakten. Den blå/sorte fra ledningsnettet skal ikke brukes mer. Isoler godt, +12V på denne.
Den gule ledningen skal inn på kontakten på oversiden av Webastoen. Du må løsne selve varmeren for å komme til. Fint med et par ekstra hender her. Skal inn på pinne 1 på den store kontakten. Er vel noen bilder her også om jeg ikke husker feil. Vær forberedt på såre knokler og mye bannskap.
Resten (temperatursensor og antenne til mottakeren) finner du vel ut av, mener denne biten er godt forklart (på engelsk) i bruksanvisningen til fjernkontrollen. Antenna førte jeg opp bak dekselet på a-stolpen og klistret den fast på toppen av frontruta.
Tror det er alt, forutsatt at jeg ikke husker feil og at notatene mine er riktige. Bare spør om du lurer på noe. Rimelig grei jobb med unntak av det som foregår under bilen. Men vel verdt strevet