har nettopp kjøpt meg samme bil bare det er en -65 mod.
følger med på temaet her! legger ut egen prosjekt link snart...
har sikkert mange av de samme spm...
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
ser ut som et bra objekt det der! gammel shell bil?
noen spesiel stuk du går for? orginal eller oppgraderinger?
er det i oslo du holder på med bilen?
jeg har prosjektet gåeende i hamar, derfor er jeg nedover i ny og ne .
hvis du skulle trenge å ha noen til å se på deler evnt frakte noe nedover i fra trondheim så må du si i fra!
så kan det hende at jeg spør deg en gang også... hvis jeg skulle ha sett på noe i oslo området..
bilen har stått som reklame for en shell stasjon nede i aust agder
den har blitt håndmalt men er vel egentlig turkis eller gråaktig originalt...
er fortsatt i tvil om den skal bli original eller ikke... kunne jo vært litt gøy og beholdt noe av dens historikk ved å la den bli en skikkelig shell bil! uansett så må den finne seg i å være det inntil jeg får den kjørbar...(men med litt større motor ) så får vi se på lakkarbeid etterhvert... camping innredning er påtenkt... mange muligheter!
trenger nok en del deler etterhvert ja, så hvis du kommer over noe i trondheim så får du bare si ifra!
er gjerne behjelpelig med å se på deler her nede også!
Ikke for å ødelegge en glede her, men en 59 modell type 2 kan umulig være en barn-door.
En barn-door er en 1949 til Mars 1955 type 2 med den store motorluka.
bare så vi har det modellhistoriske på det rene....
T271 wrote:Ikke for å ødelegge en glede her, men en 59 modell type 2 kan umulig være en barn-door.
En barn-door er en 1949 til Mars 1955 type 2 med den store motorluka.
bare så vi har det modellhistoriske på det rene....
også har ikke barndoor'n like mye "takutstikk" i fronten som de senere modellene, smaleste bakruta (slik som din) og som det blir sagt den store motorluka (tror den er ca 72 cm høy). Men uansett så er det en utrolig tøff bil du har skaffet deg, synd du ikke har bilen i tr.heim, da skulle jeg kommet å sett på den. Har selv en 65 panel, men den står heller ikke i tr.heim for tiden (står tørt på låve i de dype nordtrønderske skoger) Vet av flere her i byen som driver med splitt busser, så det er muligheter for at det kan komme frem noen fete busser til sommer'n. (sier ikke noe om hvilken sommer ) Kom gjerne med flere bilder/planer. Ja, også håper jeg at du skal fjerne vinduet på lastedøra...
Behold splitt bussene original er mitt råd. der finest, og mest verdt da...
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
amubus wrote:Behold splitt bussene original er mitt råd. der finest, og mest verdt da...
Det vinduet i sidedøra var visst ikkje originalt.. Så lenge man ikkje taksenker, skjermbredder, motivlakkerer eller setter i noe annet enn luftavkjølt: trø tel! Gleder meg til å sjå denne med skilter
Hadde det ikke vært for rusten i og rundt takrennene på den 59 modellen din, så hadde vel en lakkrens gjort susen.
Er absolutt en tanke, om du er interessert i å holde bilen sånn noenlunde original.
Det er jo blitt så ufattelig populært å bare pynte litt på tilstanden man finner en bil i nå for tiden f.eks. rat-look.
Nå har jeg ikke noe bilde å legge ut, men min gamle marsrøde polo 1 så verre ut enn den der og etter en kraftig lakkrens ble det absolutt ikke dumt. Jeg hadde riktignok ikke noe overflate-rust da....
panel van.. ok må ta en prat med læremestern min:)
når det gjelder hva denne bilen kan bli til så har jeg ikke bestemt meg .
ekstra vinduet ble satt inn av olerud auto på oppfording av 1.gangs eier så det skal nok få lov til å være der.
det blir nok oppgraderte bremser og litt større maskinist. så tar jeg heller vare på det orginale og overhaler det.
når det gjelder lakk så er nok den såppas gåen at rens og polering ikke holder. blir nok et nytt strøk der. noen som kjenner til lakkoden på denne rødfargen?
finnes det en klubb eller lignende for busser i trondheim? er igang med en 77 bay camper her i byen..
Roy alias Amubus
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Skjekk platen som står bak setet innenfor passasjersiden, der skal fargen være angitt og....
Roy alias Amubus
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS