Testa 4 motion på isvei i dag. Spannt kun på framhjul. Har manuell sperre men bakhjula stod stille. Lampe for sperre blinka og trekantsymbol for antispinn lyste. Eg måtte slokke bil for å få lagt inn antispinn igjen. Min gamle 97 Syncro har alltid fungera på glatta men den nye 2009 som skal erstatte visa seg frå ei dårleg side. Har kontakta verksted .
Kjent problem ???????
4 motion fungerer ikkje
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Re: 4 motion fungerer ikkje
Hvis du kobler inn diffsperra så skal du låse bakhjula fysisk sammen, og Haldexkoblinga skal være helt låst mellom for- og bakaksel. Jeg har hørt om et par biler med feil på den elektriske "forladepumpa" i haldexenheten. Men det blir bare gjetting. Jeg tror det er lurt å la verkstedet feilsøke på dette.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Hos meg var der feil på abs sensor på bakhjul, da virker ikke 4motion? Ledningsbrudd?
-
vw 2,5tdi
- -

- Car: t4 tdi 2000mod
Ville lest ut feilkoder først,men kan tippe det er forpumpa som nevnt før her.
Morten B
Takk for tips. neste skritt blir verkstedbesøk
Oppdareing på problem. Har nå hatt bil på verksted. Olje på Haldexpumpe vart bytta , påstått at den var dårleg. Slal byttast på 60.000 og min bil har gått 58.000. Mekanisk diff. fungerer ikkje enno. Slår på knappen så forsvinner firehjulstrekk og antispinn. Ny diff. er bestilt.
Provosera bilen litt i bratte bakker med svinger og den slår ut med bakenden som ein bakhjulstrekkt bil. Er dette normalt???. T4 Syncro slår aldri ut med bakenden.
Provosera bilen litt i bratte bakker med svinger og den slår ut med bakenden som ein bakhjulstrekkt bil. Er dette normalt???. T4 Syncro slår aldri ut med bakenden.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
åjoda! T4 slår ut så det suser!
sålenge din slår ut bak er jeg vel nesten villig til å tru at systemet funker faktisk.
det ble gjennomført endel aksjoner på Haldexsystemet i 2008 modellene såvidt jeg husker. Der mangla det 4 hjulstrekk til tider.
sålenge din slår ut bak er jeg vel nesten villig til å tru at systemet funker faktisk.
det ble gjennomført endel aksjoner på Haldexsystemet i 2008 modellene såvidt jeg husker. Der mangla det 4 hjulstrekk til tider.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
4 motion fungerer ikkje
Tviler ikke.Der Postmeister wrote:åjoda! T4 slår ut så det suser!![]()
.
Mye råkjøring oppe i traktene rundt Nesbyen på vinterstid og øvrig "glatt" føre har jeg hørt
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
4 motion fungerar nå,men låsing av diff. fungerer ikkje.
Min T4 Syncro understyrer meire enn min T5.
Min T4 Syncro understyrer meire enn min T5.
Nå er ny Differensial bytta og sperre fungerar.Nå er eg klar for glatta. Bilen er 4 år gamal og alt har gått på garanti/kjøpslov. Eg hadde forventa diskusjoner men her har alt gått smertefritt. Honør til Skien Bil