I dag fikk jeg bråstopp på motorveien på vei til Gardermoen (med 2,1 i). Motoren begynte å småkutte en periode og så døde den plutselig helt.
Viking redningstjeneste ble kontaktet etter å ha saumfart motoren uten å finne synlige feil. Fikk start på den en gang etter dette, men så var det t.
Når jeg fikk bilen hjem, så fikk jeg den faktisk igang igjen etter å ha sjekket rotor og fordeler ( som var OK), samt dunket litt på luftfilteret med tanke på luftmengdemåleren.
Vet noen om denne kan forårsake at bilen stopper hvis innmaten er slitt? Virkningen var omtrent som når du fjerner luftfilteret. I tillegg kan jeg legge til at det var ekstremt vått og sølete på veien oppover (fuktig luft).
Noen som har innspill/erfaringer med dette?
Jeg trenger tips fra kunnskapsrike Caravelle eiere!
-
VW-Schnellfahrer
- -

SYNCRO wrote:Har du sjekket tenningsmodulen på venstre side av motor-rommet + den hvite boksen like ved som styrer tomgangen(en av de som styrer tomgangen). Etter ekstremt fuktig vær kan det jo lønne seg å gå over alle kontakter med 5-56.
Eskild
Den derre hvite boksen er ikke på min ???
HUSK VERKTØYKASSA.......
MOTOR UT/INN 10 GANGER....
MOTOR UT/INN 10 GANGER....
Nei, det er mange som ikke har den. Denne kan kobles helt ut om den er ødelagt. Det er bare å koble kontaktene fra boksen å så rett i hverandre.klundre wrote:SYNCRO wrote:Har du sjekket tenningsmodulen på venstre side av motor-rommet + den hvite boksen like ved som styrer tomgangen(en av de som styrer tomgangen). Etter ekstremt fuktig vær kan det jo lønne seg å gå over alle kontakter med 5-56.
Eskild
Den derre hvite boksen er ikke på min ???
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Re: Jeg trenger tips fra kunnskapsrike Caravelle eiere!
[quote="VW-Schnellfahrer"]
.....Vet noen om denne kan forårsake at bilen stopper hvis innmaten er slitt? Virkningen var omtrent som når du fjerner luftfilteret. I tillegg kan jeg legge til at det var ekstremt vått og sølete på veien oppover (fuktig luft
[quote]
Hvis måleren der streiker, da er det ikke mye liv i motoren. Får ikke styreenheten signal ditfra, så vet den ikke hvor mye bensin den skal gi, og da gir den rett og slett ingenting..
.....Vet noen om denne kan forårsake at bilen stopper hvis innmaten er slitt? Virkningen var omtrent som når du fjerner luftfilteret. I tillegg kan jeg legge til at det var ekstremt vått og sølete på veien oppover (fuktig luft
[quote]
Hvis måleren der streiker, da er det ikke mye liv i motoren. Får ikke styreenheten signal ditfra, så vet den ikke hvor mye bensin den skal gi, og da gir den rett og slett ingenting..
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx