Stjålet | Kommet til rette.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
jokr

Stjålet | Kommet til rette.

Post by jokr »

Etter flere forsøk har noen til slutt klart å stjele caravellen min. Tidligere forsøk har resultert i ødelagt tenningslås, ramponerte dørlås, stålet bilstereo og Masse Bannskap fra min side. Men nå er den altså borte... Stjålet fra Moss jernbanestasjon mellom 2. og 5. november.

Jeg regner med at den er stappet full av tyvegods og kjørt langt nedover kontinentet, men skulle den nå dukke opp er jeg takknemmelig om dere sender meg en PM.

Reg.nr: ZS 13311, bilen er grå metallic, lang, rustfri, helt original stand bortsett fra at kombi-interiøret er byttet ut med til sammen 9 originale caravelle-seter.
--------------------------------------------

1992 T4 2.4d

Johnny Kristiansen
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Re: Stjålet

Post by Theodor »

Blæh! Lykke til, holder øynene åpne.

Men mer info? Alt som gjør den lettere å kjenne igjen/skiller den ut er god info, tenker sjelden raskt nok til å se på skiltnummeret før bilen er vekk, så kan noe elimineres hjelper det jo...

Lakkerte fangere, pre/post facelift? Hvite/gule blinklys? Soting? Hengerfeste? Det finnes jo et lite hav av caraveller, både på godt og vondt.
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
stste
-
-
Phone: 41145417

Post by stste »

Jeg ville reagert hvis jeg så en bil mes zs skilter... Min har nemlig zs 13623 94 mod
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
jokr

Post by jokr »

Litt mer beskrivelse:

Lang, grå metallic, sorte fangere, sorte speil, Helt rustfri, noen små langsgående striper, originale stålfelger med vinterdekk, 9 seter, alle i kjøreretningen.

Kort og godt i original stand, særdeles pen 92-modell.

Derfor er det ekstra synd når den er borte, jeg kommer neppe til å finne en like fin caravelle, og det er vel ikke mye å hente på forsikringen for en såpass gammel bil.

1992 T4 2.4d

Johnny Kristiansen
GilbertG
-
-
Car: T4 Caravelle 9x
Phone: 4fem666262

Post by GilbertG »

Hei Johnny

Tar å "bumper" denne tråden, da det har gått over en ukes tid.
Har den fortsatt status som stjålet?
Eller har den kommet til rette?

Høres ut som en unik bil, mtp 92' modell som er rustfri.
Hadde vært greit med bilde av bilen sånn at vi et spesifikt vet hva vi skal se etter.

Jeg har selv en en sølvgrå 98 og en "mountain grey" 94 og og kaster et ekstra blikk på bilene med disse nyansene.
Da jeg hele tiden er på utkikk etter greie delebiler :wink:

Jeg fikk trøkt inn skyvedøren på 94'en for ca 3 måneder siden (av en gammal kar på 76, Han så meg ikke komme kjørende på forkjørsveien i 40 sonen)
Fikk taksert skade på skyvedøren... 15 000,- kun for skyvedør pluss arbeid og lakkering.

Forsikringselskapet ville kondemnere bilen, og de tilbød ca. 15000 som skade oppgjør.
Men fikk forhandla meg fram til å beholde bilen og 10 lapper som oppgjør.
Har fått montert skyvedør fra en transporter (500,- uten vindu og feil farge), men er på jakt etter en riktig dør.

Erstatningsverdi(sum) er vanligvis langt ifra nytteverdi og hva som må gis for et tilsvarende kjøretøy.
(Men jeg er fornøyd med mitt oppgjør)

Håper det går greit med deg og at du blir kompensert greit for ulempene du har kommet i.
Lykke til, og jeg skal fortsette å holde utkikk
Gilbert G
98 Caravelle 2,8 VR6 Buss nr.5 LPG Manuell
94 Caravelle 2,4 D Kombi 2+3

12 Nike Flex
jokr

Post by jokr »

Jeg ble oppringt av politiet for noen dager siden. Bilen var funnet like utenfor Moss. Den har blitt brukt til "nattarbeid", og bærer preg av dette. Knust rute, ødelagt rattlås, noe skade i motorrom, skade på dør, skade på speil. Jeg har ikke kommet i mål med forsikringa, men håper på et greit oppgjør. Jeg tror nok jeg vil prøve å sette den i stand hvis jeg får nok i skadeoppgjør. Det er som sagt et godt utgangspunkt, og jeg regner ikke med at forsikringsselskapet vil kompensere det jeg mener bilen er verd ved kondemnering.

1992 T4 2.4d

Johnny Kristiansen
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Re: Stjålet | Kommet til rette.

Post by Theodor »

Da har den iallfall dukket opp,da. Så bra.

Lykke til!
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Post Reply