Kikke på ny bil, 2002 Caravelle/Transporter. Meninger ?
Kikke på ny bil, 2002 Caravelle/Transporter. Meninger ?
Hei folkens,
er ny på forumet. Har lest mye her på forumet den siste uka da vi har kommet fram til at Caravelle er en bil som vil passe oss og våre behov. Så etter "litt" tid på finn.no så dukket denne opp : http://www.finn.no/finn/object?finnkode=36956398
Har snakket med selger flere ganger allerede og han skryter hemningsløst av bilen, den er satt ned fra omkring 200k til prisen den har nå. Og grunnen ligger nok i at det er en ombygget Transporter, fant ut dette da jeg sjekket litt på Statens Vegvesen. Dvs at den mangler sånn som f.eks AC og tilleggsvarmere og litt sånt, men utifra bildene ser jo vogna riktig bra ut. Og jeg skrur selv så det skal vel gå å finne løsninger på nevnte mangler.
Vi er avhengig av syncro da vi har en lei bakke her hjemme samt en noe kjip vei til barnehagen. Bilen bør heller ikke være noe eldre da lånet krever at bilen er nedbetalt før den er 15 år.
Hadde for en del år siden en 95` T4 Transporter som jeg hadde i ca et år og kjørte 30.000km, var kjempefornøyd og hadde tilnærmet ingen utlegg på den. Så kjenner biltypen.
Skal reise opp i morgen å se på den og hvis den er så bra som selger sier tror jeg det blir handel.
Noen som mener noe annet ?
På forhånd takk !
er ny på forumet. Har lest mye her på forumet den siste uka da vi har kommet fram til at Caravelle er en bil som vil passe oss og våre behov. Så etter "litt" tid på finn.no så dukket denne opp : http://www.finn.no/finn/object?finnkode=36956398
Har snakket med selger flere ganger allerede og han skryter hemningsløst av bilen, den er satt ned fra omkring 200k til prisen den har nå. Og grunnen ligger nok i at det er en ombygget Transporter, fant ut dette da jeg sjekket litt på Statens Vegvesen. Dvs at den mangler sånn som f.eks AC og tilleggsvarmere og litt sånt, men utifra bildene ser jo vogna riktig bra ut. Og jeg skrur selv så det skal vel gå å finne løsninger på nevnte mangler.
Vi er avhengig av syncro da vi har en lei bakke her hjemme samt en noe kjip vei til barnehagen. Bilen bør heller ikke være noe eldre da lånet krever at bilen er nedbetalt før den er 15 år.
Hadde for en del år siden en 95` T4 Transporter som jeg hadde i ca et år og kjørte 30.000km, var kjempefornøyd og hadde tilnærmet ingen utlegg på den. Så kjenner biltypen.
Skal reise opp i morgen å se på den og hvis den er så bra som selger sier tror jeg det blir handel.
Noen som mener noe annet ?
På forhånd takk !
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Re: Kikke på ny bil, 2002 Caravelle/Transporter. Meninger ?
Jeg la også merke til at det er en transporter som er ombygd, det vises også på kvittering på service. Der er det pakker for varebil som er benytta.
Dette gjør at bilen trolig kan være noe hardt brukt på forhånd, om den har vært en typisk firmahore. Få nøye kontrollert karosseri for halvdårlig karoserrireparasjon,
samt at selger sørger for å få den registrert med korrekt antall seter, dette er nemlig ikke utført ifølge statens vegvesen sin info!
AC mangler som du sier, samme gjør forøvrig også friskluftsvifte baki, som var alternativet for de uten AC. Når bilen ikke har åpningsbare vinduer bak er jeg redd dette kan bli rimelig varmt når sola står på sommerstid. I tillegg blir det relativt langvarig kaldt når varmen skal komme helt fra dashbord på en kald vinter.
Jeg tror nok prisen er høy nok når en tar alt dette i betraktning. Men igjen, det er en 02-modell, lav km (dette bør også sjekkes med statens vegvesen og registrerte eu-kontroller for bekreftelse) og tilsynelatende god stand.
Dette gjør at bilen trolig kan være noe hardt brukt på forhånd, om den har vært en typisk firmahore. Få nøye kontrollert karosseri for halvdårlig karoserrireparasjon,
samt at selger sørger for å få den registrert med korrekt antall seter, dette er nemlig ikke utført ifølge statens vegvesen sin info!
AC mangler som du sier, samme gjør forøvrig også friskluftsvifte baki, som var alternativet for de uten AC. Når bilen ikke har åpningsbare vinduer bak er jeg redd dette kan bli rimelig varmt når sola står på sommerstid. I tillegg blir det relativt langvarig kaldt når varmen skal komme helt fra dashbord på en kald vinter.
Jeg tror nok prisen er høy nok når en tar alt dette i betraktning. Men igjen, det er en 02-modell, lav km (dette bør også sjekkes med statens vegvesen og registrerte eu-kontroller for bekreftelse) og tilsynelatende god stand.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Hei! Eg trudde dette var standard i støtfangeren på alle syncro?

Vanskeleg å sjå på finn anonnsa men kan sjå ut som det ikkje er på denne.
Kan bety at støtfanger er bytta etter kollisjon eller noko.
Ellers så ser den original og fin ut. Kjøps/problem lista som ligg under under tips&triks kan være grei å ha i bakhode ved sjekk av bilen.

Ellers så ser den original og fin ut. Kjøps/problem lista som ligg under under tips&triks kan være grei å ha i bakhode ved sjekk av bilen.
Caravelle 2.5 TDI GL 97mod kort 9 seter
Nissan Leaf Tekna 2013
Nissan Leaf Tekna 2013
Kva med denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37737821
Denne er også skrudd ned ca. 20k for et par dagar sidan. Med A/C, diffsperr,2 skyvedør..sikle sikle..
Denne er også skrudd ned ca. 20k for et par dagar sidan. Med A/C, diffsperr,2 skyvedør..sikle sikle..
Caravelle 2.5 TDI GL 97mod kort 9 seter
Nissan Leaf Tekna 2013
Nissan Leaf Tekna 2013
-
Neergård
- -

Den er registrert med drift på 2 aksler, så det stemmer trolig at det må være en "ny" fanger på den om den skal ha denne åpningen. Har aldri tenkt over det sjøl...hypomac wrote:Hei! Eg trudde dette var standard i støtfangeren på alle syncro?
Frode Neergård
Kva med denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37737821
Denne hadde jo omtrent alt man trenger.
Personelig så hadde jeg ikke kjøpt lang Caravelle uten varme bak. Heller ikke uten AC eller klima.
Denne hadde jo omtrent alt man trenger.
Personelig så hadde jeg ikke kjøpt lang Caravelle uten varme bak. Heller ikke uten AC eller klima.
Arild Karlsen
Transporter 2,5 TDI 2001
Caravelle 2002 lang kombi
Transporter 2,5 TDI 2001
Caravelle 2002 lang kombi
-
CarlOt2
- -

- Car: T1, 3 og 4 +Golf1
Det stemmer det ja. Det skal være sånn luft-inngang-gitter her på syncro'ene. Hensikten er å slippe inn luft for kjøling av girkasse/drivverk på syncro.
Trenger du virkelig en 9 seter?
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Jeg ville aldri handla av de Jørgensenfolkene, makan til tricksing med info om bilene skal det godt gjøres å finne på Finn.no
-Hold deg unna dem, er mitt råd.
Samme gjelder en til luring i Grenlandsområdet som skulle selge etpar Transportere med seks arbeidsseter ombord - han døpte begge bilene "Multivan" og slang på en hundretusenlapp i verdi
Husker ikke hva han kallte seg, men det er også en "proff" bilforhandler i samme særklasse som Jørgensen.
Men det er meg, jeg liker ikke bli lurt.
-Hold deg unna dem, er mitt råd.
Samme gjelder en til luring i Grenlandsområdet som skulle selge etpar Transportere med seks arbeidsseter ombord - han døpte begge bilene "Multivan" og slang på en hundretusenlapp i verdi
Men det er meg, jeg liker ikke bli lurt.
Nei den ombygde transporteren lukter det litt rart av...
Det blir dritkaldt bakover uten å ha varme som blåser den veien.
Det er en privatpersjon også tvers ove gamle papirfabrikken i skien som man skal holde seg unna hvis man vet for lite.
Jeg kjøpte bil av han og er egentlig strålende fornøyd, men det er fordi jeg kan skru. Hvis topp stand er en bil uten bakbremser, ødelagt dieselbrenner, steinhard girstang og div elektriske småfeil så er det jo greit...
Men bilen har parkeringsvarmer og full servicehistorikk, så det ble bil. Kostet ca 10000 i deler inkl Eber'n og prisen var 75000. 200mod og 270 på telleren.
Jeg tror at med litt is i magen så får du en fin syncro med dobbel klima nyere enn 2000 for rundt 150000.
Få uansett en med litt peil til å se på den før du kjøper hvis du kjøper av privarperson. Hvis du kjøper av forhandler kan kjøpet heves hvis selger har løyet i annonsen.
Å fanden så mange useriøse folk det er der ute.
Det blir dritkaldt bakover uten å ha varme som blåser den veien.
Det er en privatpersjon også tvers ove gamle papirfabrikken i skien som man skal holde seg unna hvis man vet for lite.
Jeg kjøpte bil av han og er egentlig strålende fornøyd, men det er fordi jeg kan skru. Hvis topp stand er en bil uten bakbremser, ødelagt dieselbrenner, steinhard girstang og div elektriske småfeil så er det jo greit...
Men bilen har parkeringsvarmer og full servicehistorikk, så det ble bil. Kostet ca 10000 i deler inkl Eber'n og prisen var 75000. 200mod og 270 på telleren.
Jeg tror at med litt is i magen så får du en fin syncro med dobbel klima nyere enn 2000 for rundt 150000.
Få uansett en med litt peil til å se på den før du kjøper hvis du kjøper av privarperson. Hvis du kjøper av forhandler kan kjøpet heves hvis selger har løyet i annonsen.
Å fanden så mange useriøse folk det er der ute.
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
Skal vi se...her var det litt forskjellig 
Kan begynne med å fortelle at det ble kjøp
Fikk den for 168.000,- ink omreg, ekstra enkeltsete til foran, et stk webasto med kabling, kontrollpanel og diverse som jeg monterer selv, en stk skyvedør med skyvevindu som jeg også monterer selv, og et ekstra sett den hjul.
Litt om bilen, det er som tidligere nevnt en 2002 3s Transporter syncro med 2,5tdi axl motor. denne er nå ombygd til 9s. Noe som jeg syntes å virke som er bra utført, ingen skrangling eller liknende. Bilen virket faktisk veldig kompakt og fin. Både meg og min bonusfar ble overrasket over hvor "lite" støy det faktisk var i kupèn. Arbeidet som er gjort virker bra, sånn rent sett bortfra at dørtrekkene foran også kunne vært byttet. Jeg fikk også som nevnt med en ekstra stol så jeg får fjernet 2 seteren foran.
Bilen er nylakkert, i know her skal varselflaggene vaie høyt, men også her ser det bra ut. Tok godt tak i alle hjulbuer for å kjenne, men der var det ingen svikt. Den ser faktisk veldig rank å fin ut i karossen, lakkjobben ser bra ut - eneste nedturen her var at taket ikke var tatt, men det ordner en kompis av meg
Fangeren foran sa selger ble byttet ut med samme type uten hull som syncro har pga de orginale var ulakkert - fair enough.
Videre så får jeg som nevnt med skyvevindu til skyvedøra for varme dager og webasto for kalde - her trenger jeg nok litt info ang montering etterhvert. Kommer nok til å lage prosjekttråd
Så kan man si hva man vil om selger, jeg har handlet med slike før, både kjøp og salg. Men denne karen virket troverdig. Bilen ga meg en god magefølelse og selger ga meg en ok magefølelse. Så gjennstår det jo å se hvem som sitter med svarteper etterhvert. Jeg har jo 3mnd/3000km garanti. Han lovet meg også på tro og ære at omreg til personbil skal være i orden når jeg kommer å henter den. Han får vel heller ikke ut hvite skilt om ikke den er en personbil.
Da tror jeg jeg har fått med det meste, har jeg ikke ? Jeg nevner også, jeg har skrudd bil i 10 år snart, så helt uerfaren er jeg ikke og jeg vet godt jeg har kjøpt en BRUKT bil
Men dette er vel det dyreste bilkjøpet jeg har gjort (til meg selv) p.d.d. så viktig med litt innputs fra likesinnede !
Sitter nå forøvrig å feirer kjøpet med et par kalde cider, skulle vært øl, men man tar det man har
Henting lørdag !
Kan begynne med å fortelle at det ble kjøp
Fikk den for 168.000,- ink omreg, ekstra enkeltsete til foran, et stk webasto med kabling, kontrollpanel og diverse som jeg monterer selv, en stk skyvedør med skyvevindu som jeg også monterer selv, og et ekstra sett den hjul.
Litt om bilen, det er som tidligere nevnt en 2002 3s Transporter syncro med 2,5tdi axl motor. denne er nå ombygd til 9s. Noe som jeg syntes å virke som er bra utført, ingen skrangling eller liknende. Bilen virket faktisk veldig kompakt og fin. Både meg og min bonusfar ble overrasket over hvor "lite" støy det faktisk var i kupèn. Arbeidet som er gjort virker bra, sånn rent sett bortfra at dørtrekkene foran også kunne vært byttet. Jeg fikk også som nevnt med en ekstra stol så jeg får fjernet 2 seteren foran.
Bilen er nylakkert, i know her skal varselflaggene vaie høyt, men også her ser det bra ut. Tok godt tak i alle hjulbuer for å kjenne, men der var det ingen svikt. Den ser faktisk veldig rank å fin ut i karossen, lakkjobben ser bra ut - eneste nedturen her var at taket ikke var tatt, men det ordner en kompis av meg
Videre så får jeg som nevnt med skyvevindu til skyvedøra for varme dager og webasto for kalde - her trenger jeg nok litt info ang montering etterhvert. Kommer nok til å lage prosjekttråd
Så kan man si hva man vil om selger, jeg har handlet med slike før, både kjøp og salg. Men denne karen virket troverdig. Bilen ga meg en god magefølelse og selger ga meg en ok magefølelse. Så gjennstår det jo å se hvem som sitter med svarteper etterhvert. Jeg har jo 3mnd/3000km garanti. Han lovet meg også på tro og ære at omreg til personbil skal være i orden når jeg kommer å henter den. Han får vel heller ikke ut hvite skilt om ikke den er en personbil.
Da tror jeg jeg har fått med det meste, har jeg ikke ? Jeg nevner også, jeg har skrudd bil i 10 år snart, så helt uerfaren er jeg ikke og jeg vet godt jeg har kjøpt en BRUKT bil
Sitter nå forøvrig å feirer kjøpet med et par kalde cider, skulle vært øl, men man tar det man har
Henting lørdag !
-
Neergård
- -

Da virker det som du har en relativt kurant handel!
Om du ønsker, kan du jo også få tak i varmeapparat bak å ettermontere, ettersom du tydeligvis har litt peil sjøl.
Som du sier, han får ikke hvite skilt uten at den er registrert som personbil.
Samme med midlertidig vognkort, der skal det så antall seter, så med det i orden er det viktigste i orden!
Om du ønsker, kan du jo også få tak i varmeapparat bak å ettermontere, ettersom du tydeligvis har litt peil sjøl.
Samme med midlertidig vognkort, der skal det så antall seter, så med det i orden er det viktigste i orden!
Frode Neergård
Arild
T4 02mod 151hk tdi
T4 02mod 151hk tdi
Neergård wrote:Da virker det som du har en relativt kurant handel!
Jeg tror det, det gjennstår jo å se etterhvert ! Vurderer sterk å få tatt en tilstandsrapport alla NAF-test i løpet av disse 3 månedene ...
Alt kan ettermonteres ja, får se hva som dukker opp etterhvert og hva vi føler vi trenger
Tror forresten jeg også har knekt nøtta ifm omregistreringa... om han omregistrerer den på mitt navn først og deretter om til 9 seter så sparer han over 4.000,- i omreg. Varebil : 3.888,- Persbil : 8.5XX,-
Har en sterk mistanke om det hvertfall
Nå er det bare detaljer som gjenstår før alt er klart for henting !
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Ta NAF-test. Jeg gjorde det ikke og kunne godt ha unngått etpar småtterier med min 2000-mod VW CC syncro.
Koster småkroner selv om bilen skulle være ship shape. Krysser dóg fingra for at det ikke er no mikkmakk med bilen
Koster småkroner selv om bilen skulle være ship shape. Krysser dóg fingra for at det ikke er no mikkmakk med bilen
Har kjørt lang Caravelle uten AC eller kald luft i taket på mange ferieturer i Danmark og Sverige. Eg ser ikkje på dette som noko stort problem..Ungane har ikkje klaga Ein utgiftspost mindre.
Største utgiften på min syncro var byttekasse til 20.000.
Største utgiften på min syncro var byttekasse til 20.000.
-
CarlOt2
- -

- Car: T1, 3 og 4 +Golf1
daain83 wrote: Tror forresten jeg også har knekt nøtta ifm omregistreringa... om han omregistrerer den på mitt navn først og deretter om til 9 seter så sparer han over 4.000,- i omreg. Varebil : 3.888,- Persbil : 8.5XX,-
Ja men tror jeg uansett ville hatt dette skriftlig beskrevet i salgskontrakten, altså at hvis selger ikke greier å få bilen lovlig registrert om til personbil etter eierskiftet så kan du i følge salgskontrakten ha rett til å heve kjøpet (sånn at selger registrerer bilen tilbake på seg). NB: Ved heving av kjøp så blir omregistreringen gratis.
-
mr.johansen
- -

- Car: t5 1,9 2006
velkommen til forumet! Håper alt går i orden med bilen og at du blir fornøyd. Vil nok anbefale det som andre her har antydet at du bør ta en NAF test på bilen, tror det koster ca 2000.- på naf i sørlandsparken, men da sjekker de hele bilen og man kan være med under bilen og ta ting litt mer i ettersyn. De kommer med en tilstandsrapport og en prisvurdering
Fort gjort å se seg litt blind når man tror man har funnet "drømmebilen" og ting man tror er bagateller blir store utgifter..
Fort gjort å se seg litt blind når man tror man har funnet "drømmebilen" og ting man tror er bagateller blir store utgifter..
Det hadde kanskje ikke vært så dumt om ikke det hadde vært for at kontrakten ble skrevet på mandagCarlOtto wrote:daain83 wrote: Tror forresten jeg også har knekt nøtta ifm omregistreringa... om han omregistrerer den på mitt navn først og deretter om til 9 seter så sparer han over 4.000,- i omreg. Varebil : 3.888,- Persbil : 8.5XX,-
Ja men tror jeg uansett ville hatt dette skriftlig beskrevet i salgskontrakten, altså at hvis selger ikke greier å få bilen lovlig registrert om til personbil etter eierskiftet så kan du i følge salgskontrakten ha rett til å heve kjøpet (sånn at selger registrerer bilen tilbake på seg). NB: Ved heving av kjøp så blir omregistreringen gratis.
Last edited by daain83 on 18 Oct 2012, 20:17, edited 2 times in total.
mr.johansen wrote:velkommen til forumet! Håper alt går i orden med bilen og at du blir fornøyd. Vil nok anbefale det som andre her har antydet at du bør ta en NAF test på bilen, tror det koster ca 2000.- på naf i sørlandsparken, men da sjekker de hele bilen og man kan være med under bilen og ta ting litt mer i ettersyn. De kommer med en tilstandsrapport og en prisvurdering![]()
Takk takk, forum er genialt for sånne som meg (og selvfølgelig mange fler) som liker å gjøre litt research i forkant av handler. Er aktiv på VCCN.no (VolvoCarClubNorway) og baatplassen.no under samme nick også
Det håper virkelig jeg også, vi har en 99` Suzuki Baleno 4x4 fra før og nå er jeg lei av å skru, hver gang jeg har bilen på bukk for å fikse noe oppdager jeg noe nytt...frustrerende ! Så om noen er interessert i en ok bruksbil som trenger litt småfiks for å vare fram til neste PKK (nov13), hyl ut
Jeg har allerede snakket med en kompis som er kundemottaker på et lokalt bilverksted om å gjøre en tilstandsrapport på bilen. Mulig jeg går for det, om jeg sier de skal være kritiske så er de det. Og de vet jeg skrur selv så de tjener ingenting på å "finne på feil"
Akkurat det med å se seg blind på gjenstander man har lyst på kjenner jeg godt til, det er derfor jeg alltid har med meg en kyndig person til å være kritisk om ikke jeg klarer å være det. Vi var som tidligere nevnt enige om at bilen virker bra, og når vi har fått brukt bilen litt så vil det jo vise seg om vi hadde rett
Jeg har jo endel planer for bilen så en prosjekttråd vil nok dukke opp ganske snart, kjekt å kunne dele kunnskap, spørsmål og erfaringer med likesinnede
Jeg takker igjen for god respons på mine spørsmål !