Jeg er ny her på forumet. Har drevet en del med boble og bay, og har nå en plan om å selge min -02 Passat til fordel for min første Caravelle. Budsjettet begrenser seg til T4.
Har lest mye på forumet her, og har dermed skjønt at 2,5 TDI m.manuelt gir kanskje er det tryggeste valget. Har vurdert et par slike, men så dukket plutselig dette opp:
Har kommet over en 97-mod Caravelle VR6 med manuell girkasse. Bilen selges meget rimelig pga en alvorlig feil med motoren. Her er det jeg vet:
Motoren brukte visstnok en del olje og røyk mer enn normalt. Etter kontroll på verksted ble det sagt at sylinderveggen i en sylinder var ripet opp og tennpluggen var brent, muligens pga en ødelagt stempelring. To uker senere vil ikke motoren starte mer. Selger hadde ikke mer oversikt over omfanget på skaden enn dette.
Basert på såpass begrenset med informasjon kommer noen fryktelig vanskelige spørsmål: Kan noen her inne forestille seg hvor ille dette kan være? Er det helt urealistisk å få denne i stand?
Min tanke var at hvis motor kan berges for en fornuftig prislapp kan dette bli et ypperlig utgangspunkt for gass-konvertering. Hva tenker dere bilkydige om dette?
Som sagt, alle tips og råd mottas med takk.
Caravelle blir det nok uansett, på den ene eller andre måten.
mvh