Her har det ikke skjedd mye!
Etter at jeg (heldigvis) valgte å beholde denne framfor T2 Doka, så har jeg bare blitt mer og mer fornøyd med T3`en. Den har fått senkefjærer 45mm H&R, og nytt ratt. Jeg har handicapservo type ekstra lett, og det er snadder å kjøre med! Litt i veien for instrumentene selvsagt, men ikke mer enn at det går bra syns jeg.
Problemene med at motor stoppet i tide og utide ser ut til å være løst, jeg oppdaget at tomgangsventil ikke virket, og fant sammenbrente ledninger inn på releet bak høyre baklykt. Byttet hele ledningsnettet i motorrommet, og da summer ventilen som den skal, og motoren har ikke hatt feilslag siden. Takk for hjelpa til Jarle (narle) nok en gang! Litt frem og tilbake med nye tenningsdeler som ikke var riktige og diverse var det på veien også

Kunne sikkert funnet ut dette før ved hjelp av denne Digijet-manualen jeg ble tipset om, men dette fikk jeg rett og slett ikke til. Digijet-kontakten min var ikke lik den i manualen, og ikke har jeg førerkort på multimeter heller.... Det ble nå med et par-tre forsøk ihvertfall. Uansett har jeg lært mye om bilen og motoren underveis, og det er gøy!
Det er helt blanke ruter i bilen, så jeg har tenkt å ta dem ut for å tone dem en smule ganske snart. Må uansett under pakningene for litt rustservice, tar dette i samme slengen. Det er nødutgang bak førersete, og den er verst - som alltid etter hva jeg forstår. Bytter denne pakningen til vanlig pakning uten nødutgang.
Speedometer har krøllet litt med denne akslingen som faller ut, jeg har ikke fått denne til å sitte skikkelig. Siste forsøk i går kveld var å slipe enden ren, og lodde på ei perle større en akslingsdiameter. Tiden vil vise om det holder. Det er så lite av akslingen som stikker ut forbi plasten at det er ikke så lett å få gjort all verden. Bilder kan jeg bli flinkere på når jeg driver på
Hvordan denne enden av akslingen ser ut originalt vet jeg ikke, er det noen som har et bilde av en? Det er den som holder km.stand-rekka. Om feilen skyldes at noen har tuklet med km.stand vet jeg ikke, men det spiller ingen stor rolle heller. Bilen er så tight og fin uansett, at jeg har vanskelig for å tro den har rullet hundretusener.
Ellers noen små lakkrustflekker på hjulbuer og på kanaler som skal lappes på i løpet av sommeren, men det blir mest tut og kjør.
Coachpaneler og fangere skal settes i stand, men er fortsatt ikke sikker på om det skal på permanent. Har en langsiktig plan på å få denne bilen meget pen både utvendig og innvendig, men jeg forter meg sakte! Noe med andre jern i ilden også....
Jeg driver å tenker på understellsbehandling, for jeg har tenkt å bruke den litt til vinteren også. Er det noen gode tips rundt dette, alt fra gjør-det-selv til å levere den inn til noen som driver med denslags?
Nå får jeg ut og kjøre, to arbeidsdager igjen før 3 uker ferie