LT bøylespeil på T3
LT bøylespeil på T3
Noen som kan gi en kort forklaring på tilpassing av LT bøylespeil (innfellbar fjerbelastet type) for montering på en T3 Caravelle?
- feks... skal jeg bruke karosseriskruer eller popnagler eller maskinskruer med mutter på baksiden?
- feks... skal jeg bruke karosseriskruer eller popnagler eller maskinskruer med mutter på baksiden?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: LT bøylespeil på T3
det øvre festet kan du gå på Møller å kjøpe rette skruer til. De har kun den ene utgava igjen men den duger til alle punkter. Nedre bruker du det ene originalfestet og det andre trur jeg folket gjør litt som det passer. Det er mulig du kan erstatte begge med slike løsgjenger du presser på plass omtrent som en popnaggel. Coachleppa er originalt festet med slike.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
ok litt forklaring fra min side. Var innom en hugger i dag og fant et fint eksemplar av en LT som hadde flekkfrie innfellbare speil, men fikk kun skrudd av nedre feste og bøyle, øvre feste var popnaglet på begge sider, samme var det på to andre LT-er, men en eldre LT hadde skruer både oppe og nede, men dette var ikke av den fjærbelastede typen (tok det settet også...).
Ser at nedre feste på LT speilene (begge typer LT) er bredere mellom skruhullene enn T3 speil hullene. Så jeg tenker at jeg bruker fremre hull og mekker noe til med det andre. Den løsningen du snakker om med løsgjenge hor får jeg tak i de? - høres ut som en fin fin løsning.
Ser av google bilder at de fleste T3 som det er bilder av med bøylespeil bruker det fjærbelastede LT speilet, så jeg tenker det blir knall
Mangler nå bare sykkelstativet... det heter "Paulchen" - jeg betaler romslig...
http://www.vanagon.com/info/accessories ... /index.htm

Ser at nedre feste på LT speilene (begge typer LT) er bredere mellom skruhullene enn T3 speil hullene. Så jeg tenker at jeg bruker fremre hull og mekker noe til med det andre. Den løsningen du snakker om med løsgjenge hor får jeg tak i de? - høres ut som en fin fin løsning.
Ser av google bilder at de fleste T3 som det er bilder av med bøylespeil bruker det fjærbelastede LT speilet, så jeg tenker det blir knall
Mangler nå bare sykkelstativet... det heter "Paulchen" - jeg betaler romslig...
http://www.vanagon.com/info/accessories ... /index.htm

-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Det finnes orginale T3 bøylespeil også, de passer i de nedre hullene.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Pop-mutter aka blindmutter får du blandt annet tak i på "Ikketema" , samt på Würth m.fl.Yeti-man wrote: Den løsningen du snakker om med løsgjenge hvor får jeg tak i de? - høres ut som en fin fin løsning.
Du borer bare hull først, så gjenger du blindmutteren innpå en spesiell (trekk-) pinne, hvorpå du "popper" denne fast i hullet.
I settet til -tema følger tang og nevnte pinne(r) med. Mutteren er ofte i alu.
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Vel har en følelse av at "noen" i miljøet hamstrer disse og selger de til blodpris. De er umulig å oppdrive og det første som blir slaktet. "Nye" fra europa kommer på 4-5000,- etter mva og toll.Tur-Bo wrote:Det finnes orginale T3 bøylespeil også, de passer i de nedre hullene.
Så dersom noen har komplett T3 bøylespeil ev. de nedre festene er jeg interessert.
-
Der Postmeister
- -

med en dreiebenk eller litt nevenyttig drill kan du forandre hullene i nedre fot slik at de passer med T3 hullene. Foten er nemlig lik, snur du den på hodet ser du hvor T3 hullene er/skal være, det er bare hullenes plassering som differerer. Tipper at hvis du bruker kjemisk metall og tetter igjen og så borrer nytt og lakkerer litt så blir dette kanskje ganske så bra.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Her er LT speilene jeg fikk meg, betalte ca 250,- for de på huggern. Synes det er en reel pris. Takker postmannen for tips mht monterin og bruk av de allerede eksisterende hullene i døra. Blir nok den løsningen jeg går for. Oppe på døren er jeg litt usikker på om jeg skal poppe fast festet eller skru med karosseriskruer.

fra utlandet som jeg kjøpte de bøyle speilene til t3 så kom de på 1900 kr ink mva og toll
Da var dagens mekkejobb unnagjort. Takk til postmannen for tips. Løsningen ble Loctite Power Epoxy Metal 5' i de gamle hullene i det nedre LT festet, så borret jeg nye hull jf. original hullene i dørene. I stedet for de senka syrefaste phillips skruene brukte jeg M5 titan bolter som hverken irrer eller ruster. Jeg erfarte at disse skruene kan sitte veldg fast (ødela to skrugjern da jeg demonterte speilene på huggeriet). Sluttresultatet ble veldig bra (synes jeg...)

I tillegg monterte jeg det evig manglende innsteg-håndtaket på førersiden. Her ble det millimeter måling og borring i A-stolpen med tunga delvis rett i munnen

I tillegg monterte jeg det evig manglende innsteg-håndtaket på førersiden. Her ble det millimeter måling og borring i A-stolpen med tunga delvis rett i munnen

-
Der Postmeister
- -

Så jo egentlig ganske så bra ut dette der. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Takk - jo er vel fornøyd selv - det var jo første gangDer Postmeister wrote:Så jo egentlig ganske så bra ut dette der.