Feste for bagasjeromsgitter

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
JakobK

Feste for bagasjeromsgitter

Post by JakobK »

Hei
Når sjokket av at det er tvillinger på vei har lagt seg så dukker det hele tiden opp nye utfordringer.
Så nå driver jeg å leter etter en Multivan. En modell som jeg etter mye lesing på diverse forum og tester, virker fornuftig til vårt bruk.
Derfor lurer jeg på om det er noen her inne som har erfaringer med bagasjeromsgitteret til VW, Art. nr 7H0 017 221?
Slik jeg tenker det, så ønsker vi å bruke bare benken den første tiden, da vi har 3 stk i barnestoler. Da tenker jeg å ta ut stolene og så flytte benken helt frem for så å feste gitteret bak benken.
Bratti
Car: 2011 Multivan H, 180, 4M

Re: Feste for bagasjeromsgitter

Post by Bratti »

Hei og velkommen til tvillingklubben :)

Vi kjøpte nettet 7H5 861 691 B til vår 2011 Multivan og har brukt det nå i sommerferien. Vi er fornøyd med nettet og den beskyttelsen det gir ved høy last bak barna.

Men vi har kun 2 festeposisjoner for nettet, det er enten rett bak forsetene eller bak benkeraden i sin originale posisjon langt bak, dvs vi har ikke mulighet til å feste nettet midt mellom disse to festepunktene bak seterad 2 som jeg forstår du ønsker. Det som låser det er at vi kun har fester i taket til nettet på disse to plassene men det er mulig at disse takfestene kan settes på hvor som helst eller at gitteret du vurderer er mer fleksibelt, det vet jeg ikke.
JakobK

Post by JakobK »

Takker for svaret.
Har nå fått hentet min 2005 Multivan og er så langt storfornøyd.
Har sett litt på noen universal gitter som ser ut til å passe.
Multivan_Trondheim
Car: Multivan-10
Phone: 97112547

Post by Multivan_Trondheim »

Hei,

Kjøpte et slikt orginal gitter http://www.ebay.de/itm/VW-T5-GP-Multiva ... 1c11be9699

Har tatt ut 2 seter og bruker nå bare 3 seter for å få bedre bagasjeplass. Gitteret festes jo nede i alle 4 skinner. Oppe har jeg festet det i bakseteryggen. Det er ikke noe problem. Takfestene er jo kun helt bak eller bak forsetene.
JakobK

Post by JakobK »

Har sett på dette gitteret, men har ikke tenkt på at det kanskje var flere måter å feste det oppe på. Siden de faste punktene i taket ikke egner seg når man bare bruker 3-seteren.
Takker for tipset.
Post Reply